Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det klippan i Skåne?Lyckades fånga två Zenith på en och samma bild idag. Diametern skiljer en aning bara…
Skarpt öga! Väldigt trevlig personal i butiken, hade en kul pratstund om både Zenith och andra klockor när jag var inne där!Är det klippan i Skåne?
Ja den är vacker både på insidan och utsidan! Det är ett originalband.Det där är en erkänt fin klocka med ett fantastiskt verk! Är bandet original eller av annat fabrikat?
Jag tycker det är synd att den jämförs med Daytona. Tycker själv att Chronomaster är i många avseenden en bättre klocka. Datum, 36000VpN, inget skruvande innan tidtagning. Graderingen i ringen är enklare att förstå. Tycker även storleken på Chronomaster är bättre. En absolut favorit!Ja den är vacker både på insidan och utsidan! Det är ett originalband.
Bra där!!! Är helt frälst av varumärket och deras verk! Det finns massor av vackra ur från Zenith och det är ett varumärke som är lite skönt diskret. Det som har koll visar intresse.Det känns som att vi behöver en tråd för att fokucera vårt intresse för denna anrika och fina
klocktillverkare. Det är inte lika välrepresenterat som andra märken på detta forum, men här kan vi väl lägga upp lite foton
och diskutera frågor.
Har ni inte tröttnat på bildar av min Defy Classic så kommer det några nya här:
Vad är detta för ref? Ser fantastisk ut!Bra där!!! Är helt frälst av varumärket och deras verk! Det finns massor av vackra ur från Zenith och det är ett varumärke som är lite skönt diskret. Det som har koll visar intresse.
Zenith Elite Chronograph Classic, magiskt fint ur! Stilig och en smula sportig i samma förpackning. 03.2270.4069Vad är detta för ref? Ser fantastisk ut!
Refnr på den?Jajjemen!
95.9000.670/78.M9000Refnr på den?
Tack95.9000.670/78.M9000
Min 1:a Zenith! Det var på tiden!
Diameter och ”lug to lug” är relativt lika, så ingen större skillnad.Riktigt snygg!
Hur mycket större upplevs den än en Daytona?
Synd, Daytonan är lite i väl nätt IMO.Diameter och ”lug to lug” är relativt lika, så ingen större skillnad.
Dock så är den ett par mm tjockare men bärs ändå väldigt bra/bekvämt.