• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

IMG_5108.jpeg
 
Senast ändrad:
Ja den är vacker både på insidan och utsidan! 😊 Det är ett originalband.
Jag tycker det är synd att den jämförs med Daytona. Tycker själv att Chronomaster är i många avseenden en bättre klocka. Datum, 36000VpN, inget skruvande innan tidtagning. Graderingen i ringen är enklare att förstå. Tycker även storleken på Chronomaster är bättre. En absolut favorit!
 
Det känns som att vi behöver en tråd för att fokucera vårt intresse för denna anrika och fina
klocktillverkare. Det är inte lika välrepresenterat som andra märken på detta forum, men här kan vi väl lägga upp lite foton
och diskutera frågor.

Har ni inte tröttnat på bildar av min Defy Classic så kommer det några nya här:
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
Bra där!!! Är helt frälst av varumärket och deras verk! Det finns massor av vackra ur från Zenith och det är ett varumärke som är lite skönt diskret. Det som har koll visar intresse.
 

Bilagor

  • IMG_6764.png
    IMG_6764.png
    547 KB · Visningar: 6
Har vi nån här inne som har ägt eller äger en Defy classic (den som inte är skeletonized). Om du sålt den så berätta gärna varför och ni som äger den idag får gärna sälja in varför den är så bra. Jag går nämligen i tankarna på att skaffa den men det kommer då att vara min one and only watch, just nu väger det mellan en Defy Classic och sedan en Tudor bb58 925. Jag kan inte längre bära stålklocka så där av behöver jag en klocka helt fri från nickel och då minskar urvalet drastiskt.
 
Någon som har den mörkblå Zenith boxen löst? Eller en Zenith box som ska husera en Zenith med fast stållänk. Ska husera en fin Zenith ZL-Tronic / Henrik
 
Tillbaka
Topp