j0cke9100
Basic
Riktigt snygga, den högra står på köplistan.Tycker de känns hetare nu - rejäl uppryckning
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygga, den högra står på köplistan.Tycker de känns hetare nu - rejäl uppryckning
![]()
TitanBlå Defy på stål är grym ju!
I stand corrected... But still!
You gotta bee on your hat. Har missat att Furio bär en sådan, nu är Zenith på min radar.Den är riktigt cool, jag gillar den speciellt mycket då Furio i Sopranos bar en sådan
![]()
Du missade den precis på köp- & sälj!Riktigt snygga, den högra står på köplistan.
Stupida fakking game!!You gotta bee on your hat. Har missat att Furio bär en sådan, nu är Zenith på min radar.
En urverksbild på nr 3 ovan kanske kan inspirera också!För mig är Zenith en av de viktigaste tillverkarna av armbandsur. Tillsammans med Omega och Longines dominerade de helt i toppen om att göra pålitliga och exakta ur från 40-talet till mitten av 60-talet. Rolex t.ex. var inte i närheten (se bild med statistik från kronometertävlingarna i Neuchâtel). På min önskelista står därför bl.a. Zeniths ikoniska kaliber 135 och kronometerklassade Longines och Omega från den tiden. De är ju inte så billiga nuförtiden dock..
https://monochrome-watches.com/case-study-chronometer-zenith-calibre-135/
En annan KS:are (@Jonulf ) bjöd på en bild i urverkstråden nyligen:
https://klocksnack.se/attachments/eebeabe1-b687-4c48-b628-1a52888c5681-jpeg.1330054/
Det går heller inte att skoja bort El Primeros betydelse på kronografsidan. De tidiga och nya är ju väldigt dyra, men en 80-90-tals El Primero går att få för under 20 tusen, vilket jag tycker är grymt prisvärt (har tre sådana;-), se bilder). Varför tror ni Ebel, Rolex, Panerai, Hublot, Parmigiani, Concord, Jürgensen, Waldan, Dubois med flera använder eller har använt El Primero i sina toppmodeller? Jo, för att de inte kunde göra eller köpa något bättre! Jag gillar också en del av de nya, framförallt de med egen stil, som nya Defy i titan. Är inte lika mycket för egna kopior på gamla klockor (reissues). Skapa nya klassiker istället!
![]()
![]()
![]()
![]()
Fantastiskt fin.Ny klocka! Zenith El Primero A384 Revival. En replika på den första automatiska kronografen som kom 1969. En Panda när den är som bäst. Vad tycks?
![]()
Helt jävla underbar. grattis!Ny klocka! Zenith El Primero A384 Revival. En replika på den första automatiska kronografen som kom 1969. En Panda när den är som bäst. Vad tycks?
![]()
Ny klocka! Zenith El Primero A384 Revival. En replika på den första automatiska kronografen som kom 1969. En Panda när den är som bäst. Vad tycks?
![]()
Grym!Ny klocka! Zenith El Primero A384 Revival. En replika på den första automatiska kronografen som kom 1969. En Panda när den är som bäst. Vad tycks?
![]()
Väldigt trevlig men varför köpte du inte med ladderlänk?Ny klocka! Zenith El Primero A384 Revival. En replika på den första automatiska kronografen som kom 1969. En Panda när den är som bäst. Vad tycks?
![]()
Köptes på Franks Ur- En mycket trevlig upplevelse med bra nivå på servicen. List tror jag ligger på 86 900:- Jag fick en mycket bra rabatt och jag upplevde att det gick att ta diskussion om priset...får man fråga vad du gav, list och var du köpte?
Jag ville verkligen ha ladderlänken men den finns inte tillgänglig på våra breddgrader förrän i maj/juni fick jag höra. Har lagt in en beställning på en länk separat. Har inte fått något pris men det ryktas om $350-400...Väldigt trevlig men varför köpte du inte med ladderlänk?
Ok vad billigt! Nice! En vintage kostar ju minst 3ggr det och ofta merJag ville verkligen ha ladderlänken men den finns inte tillgänglig på våra breddgrader förrän i maj/juni fick jag höra. Har lagt in en beställning på en länk separat. Har inte fått något pris men det ryktas om $350-400...
Ny klocka! Zenith El Primero A384 Revival. En replika på den första automatiska kronografen som kom 1969. En Panda när den är som bäst. Vad tycks?
![]()
Har precis fått pris för Ladder-länken: 7800:- Lite mer än jag trodde men fortfarande ok. Leverans är mitten mars...Jag ville verkligen ha ladderlänken men den finns inte tillgänglig på våra breddgrader förrän i maj/juni fick jag höra. Har lagt in en beställning på en länk separat. Har inte fått något pris men det ryktas om $350-400...
![]()
Stämmer!Riktigt jäkla schysst den där! 38 mm?