• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ZWG - Zero Watch Guy

Med dina armar så hade jag kollat på AP15450 eller aquanauten som sitter mindre på armen. Allt annat du nämner blir för stort. DDn funkar väl den med men det är en helt annan klocka än resten som du verkar vara sugen på.

Vad i helvete, reder jag inte ens ut en 40mm Daytona med mina pinnarmar!

Jag hade satsa på en aquanaut och typ en no date sub (ej keramisk). Begagnat kommer du ju under 200.

Alternativt kollat på en ap 14790. Bör gå att få i bra skick servad för 80-100. Kompletterat med en vittavlad daytona 116520 :)

15450 satt ju inte fel... inte säker på vit dock som var det enda som fanns inne.

7D564661-F68C-411E-AF5E-FE0FD7C75D84.jpeg

57EBF37A-2664-4C21-95CA-BD96A8AF2236.jpeg

Vad du en köper så är det hög sannolikhet att den kommer vara borta innan nyår vid beaktande av din historik. Kanske taktiskt att satsa på nån som är enkel att kränga utan större förlust tills du har betat av några på listan och kommit fram till någon du vill behållaren längre tid. :greedy:

Nautilus är ju roligast av de du nämner. Och det finns ju ett par nautilus du kan köpa om du har råd att köpa nya daytonan i wg. Den kostar ju 250k, det får du ju en vit 5711 (sjukt underskattad) och nästan en 5712 för.

Av de du postat bilder på hade jag gått på wgdayyan först och främst. Tycker priset på den är för högt, men den är töntigt snygg. Annars är ju chokladaraben cool, och nästan 100k billigare än wg. Annars aquanaut!

Vad du en köper så är det hög sannolikhet att den kommer vara borta innan nyår vid beaktande av din historik. Kanske taktiskt att satsa på nån som är enkel att kränga utan större förlust tills du har betat av några på listan och kommit fram till någon du vill behållaren längre tid. :greedy:

Jag tänker exakt så... jag har enorm självinsikt!

Sitter by far bäst på dig av de bilder du postat.

Vitt är alltid underskattat. Ser kanske sämre ut på bild än mörkt, men både nautilus silvervita och APs vita är ju feta som fan irl. Priserna är som ett plus i kanten dessutom alltid bättre.

För tillfället håller jag fullständigt med, vit AP satt som en smäck. Helt förbluffad över hur bra den var på armen, riktigt bra. Jag bara tog på den så passade den. Bra betyg!

Helt klart ett oslagbart alternativ i jämförelse med alla andra mainstream-ur som dyrkas här.

Håller med dig helt! AP, PP och Rolex osv för 150-200k är sjukt mainstream :)

ONT: Funderat något på vintage? Personligen inte jättebra koll på priser, men efter snabbkoll verkar det som du kan få en riktigt schysst vintage sub t.ex med din budget.

Du är medskyldig till hela den här resan :)

Nya Daytona är intressant, vet inte hur jag känner riktigt för Nautilus. Har iofs aldrig provat men den har aldrig lockat lika mycket som Aquanaut, är förtjust i helheten på den med gummit osv, känns verkligen som en allround klocka. Ungefär som typ.... en Daytona på gummi. Du ser vilka bekymmer man kan ha :)
Ja, känner mig lite medskyldig. Du var lite nojig inför den där första distansaffären

Jag var OWG med 5167 i typ 9 månader. Sen blev det för tråkigt med bara en klocka. Men glad att jag provade, tavlan är underbar, den är lätt och känns knappt på handleden. Men tavlan på en 5711 är ännu bättre!

Ha! Fantastiska klockor hela bunten! Men du kanske ska fundera över andra aspekter också om du ska bli OWG. Vattentåligheten varierar väl hyfsat i det spannet du räknade upp. Kanske ska slänga in en par funktionskrav i beslutsmatrisen?

Ett alternativ är att fortsätta glida runt med fruns 36mm Rolex, sitter helt ok!

Det alternativet kommer dock inte att hända för man måste ju handla!

5FE57271-7A3E-467E-A1C4-5AF22CC03D8A.jpeg

:D

On topic: Röstar på 116500 om du skall ha en enda klocka att bära till vardags. Gillar guldvarianten också men känns "too much" vid vissa tillfällen.

Eller så får du trilla tillbaks till exp2 ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp