• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ZWG - Zero Watch Guy

Är det bara jag som tycker den ser liten ut på avstånd? Inte för liten, men ändå lite för liten tavla. Ser bekvämt ut dock.

Är det bara jag som tycker den ser liten ut på avstånd? Inte för liten, men ändå lite för liten tavla. Ser bekvämt ut dock.

Provade vit i samma 37mm för någon vecka sedan och den kändes större. En av sakerna som jag tänkte på idag med den blå var just det du nämner, lite liten tavla fast helheten är ok.

Liten uppdatering, lyckades prova blå AP 15450 idag och den är ju mycket trevlig.

Liten bildkavalkad, vad säger panelen om storleken?

26AD6981-9751-4296-A7E0-ED2957891D16.jpeg

53FAB005-B0E1-430C-A5A7-C23EC977CC14.jpeg

898FB04A-81BF-403D-A662-4F9777D0BD5E.jpeg

6E4980A5-AC7B-48BF-A0B9-6EF42E31636F.jpeg

Provade även Panerai 682 42mm, mycket mycket trevlig.
FF23DD86-2FF5-47B9-914E-5FFE14CE88A4.jpeg

02B6E613-94AD-44C0-8746-4E8F20B2DB6C.jpeg

Just nu gillar jag denna kombo, 15450 + 682 = kärlek :)
Den satt som gjutet på din arm, 15450.

Du väljer mellan kanon klockor,jag har ”endast” 17 cm handled , sedan tycker jag det andra är viktigare , stil, övrig kroppshydda och vad man trivs med, tycker ej ap offshores bär för stort, gummiarmbandet är superskönt, och dinkan sitter som en smäck, kör på en diver el chrono , du kommer garanterat bli nöjd.

Du väljer mellan kanon klockor,jag har ”endast” 17 cm handled , sedan tycker jag det andra är viktigare , stil, övrig kroppshydda och vad man trivs med, tycker ej ap offshores bär för stort, gummiarmbandet är superskönt, och dinkan sitter som en smäck, kör på en diver el chrono , du kommer garanterat bli nöjd.

Håller absolut med att handled är inte allt. Jag är hyfsat lång och tycker då att det ibland funkar med lite större klockor, har haft både Panerai 44mm och Planet Ocean Chrono innan utan att det såg helt hemskt ut.

Just nu är det viktigt att klockan/klockorna sitter bra på handleden, balanserat och skönt.
En Planet ocean Chrono som är enormt hög och topptung är tex enligt mig inte så behaglig på armen även om den är schysst. . Panerai funkade mycket bättre som jämförelse på mig även om den också är stor. Kanske har och göra med lite hur vikt är fördelad.

AP offshore som då är ganska stor trots 42mm satt precis som jag sa väldigt skönt, kan vara att lite tyngd försvinner pga av läder vs stål armband och att detta hjälper. Läderbandet var dessutom ett av de snyggaste och skönaste jag någonsin haft på.

Jag velar vidare... Finns ju Aquanaut och 116500 också i relativt samma prisklass :)

Håller absolut med att handled är inte allt. Jag är hyfsat lång och tycker då att det ibland funkar med lite större klockor, har haft både Panerai 44mm och Planet Ocean Chrono innan utan att det såg helt hemskt ut.

Just nu är det viktigt att klockan/klockorna sitter bra på handleden, balanserat och skönt.
En Planet ocean Chrono som är enormt hög och topptung är tex enligt mig inte så behaglig på armen även om den är schysst. . Panerai funkade mycket bättre som jämförelse på mig även om den också är stor. Kanske har och göra med lite hur vikt är fördelad.

AP offshore som då är ganska stor trots 42mm satt precis som jag sa väldigt skönt, kan vara att lite tyngd försvinner pga av läder vs stål armband och att detta hjälper. Läderbandet var dessutom ett av de snyggaste och skönaste jag någonsin haft på.

Jag velar vidare... Finns ju Aquanaut och 116500 också i relativt samma prisklass :)
Angenäma val, men förstår ”ångesten”, vad välja, men Daytona har ju ”alla”.......Kör Patek el AP....nu talar jag emot mig själv här som Rolex frälsto_O

Angenäma val, men förstår ”ångesten”, vad välja, men Daytona har ju ”alla”.......Kör Patek el AP....nu talar jag emot mig själv här som Rolex frälsto_O
Har plöjt genom några Rolex, Hulk, Milgauss, 114060 så det lockar kanske iofs inte lika mycket med en stål Rolex men jag tycker den vita 16500 med svart ring är så jäkla snygg, bärs bra, funkar på läder osv.

Vet inte riktigt om jag håller med om att ”alla” har en sådan, sist jag kollade med min lokala AD hade de inte sett mer än 1 i sin egen butik :)

Har plöjt genom några Rolex, Hulk, Milgauss, 114060 så det lockar kanske iofs inte lika mycket med en stål Rolex men jag tycker den vita 16500 med svart ring är så jäkla snygg, bärs bra, funkar på läder osv.

Vet inte riktigt om jag håller med om att ”alla” har en sådan, sist jag kollade med min lokala AD hade de inte sett mer än 1 i sin egen butik :)
Tänkte mer på Daytonan som modell, men visst den är grym, personligen skulle jag sakna datum för mkt...

Mätt precis ovanför knölen får jag till 53mm, låter det som jag mätt korrekt? Har aldrig mätt där förut :)
Det låter rätt. Själv är jag ca 55 så jag kan anta att vi har rätt lika mått. Men det är svår med mått eftersom det beror på hur mycket man trycker in till benet :)

Edit: fixat stavning som var åt skogen tack vare mobilens "auto correction"...

Senast ändrad:
Haha. Ja, jag är lite av en expert på att få folk att spendera pengar, och då jobbar jag inte ens som säljare... :)

En 5712 skulle kanske funka om man vill vara OWG? Känns som att den funkar till det mesta?

Med de där jävla Karl Alfredarmarna skulle du kanske ha något skeppskronometeraktigt.
-Glashütte Original Senator ..?

Kanske har du haft för enkla klockor och skulle gilla något krångligare som omväxling?
-(Union?) Glashütte (Original?) Perpetual?

Det finns ju mer att välja på om man gillar Italienskt (Panerai) och Gentadesign (RO).
-Bulgari?

Kanske har du aldrig haft en enkel ...nog klocka?
-Jaquet Droz?

Sen finns ju ett företag som heter Moser.
Så! Slut på idéer. ;-)

Med de där jävla Karl Alfredarmarna skulle du kanske ha något skeppskronometeraktigt.
-Glashütte Original Senator ..?

Kanske har du haft för enkla klockor och skulle gilla något krångligare som omväxling?
-(Union?) Glashütte (Original?) Perpetual?

Det finns ju mer att välja på om man gillar Italienskt (Panerai) och Gentadesign (RO).
-Bulgari?

Kanske har du aldrig haft en enkel ...nog klocka?
-Jaquet Droz?

Sen finns ju ett företag som heter Moser.
Så! Slut på idéer. ;-)

Glashütte har jag kikat lite på och även Jacques Droz Grande seconde som jag gillar. Vet inte om det blir för dressigt för mig denna runda dock.

Tillbaka
Topp