• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Calle_Man

Breitling
2-Faktor
Ha en fin Speedy Tuesday!
DSC_3948.jpg
Tog vi våra bilder på exakt samma klockslag? :p
 

David71

Rolex
2-Faktor
De relativt få modeller som släppts genom åren med vit tavla har alltid tilltalat mig, spännande släpp tycker jag!

Fratello har skrivit en artikel om vita Speedys 🙂

Tror ni det blir safir eller plexi? Jag tror på det första men hoppas på det andra. 🙄
Tycker det ser ut som safir på bilden, om det nu är samma klocka som Daniel Craig bar. Om några timmar vet vi 🙂
Messenger_creation_4e466570-576c-48e8-b7e7-e99f4a3fbdb6.jpeg
 

David71

Rolex
2-Faktor
Safirglas och listpris på 106.900 kr
Edit: 2a

 
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

essGunnar

Audemars
2-Faktor

Snig men inte bilig…
Nånting som gör att den nuvarande standardlänken gör sig mycket bättre med ljusa tavlor, iaf på bild.
Sen blir det återigen en påminnelse om att det gör lite ont att Speedyn inte längre finns där som en hyggligt prisvärt prisvärd instegsmodell i den "fina" klockvärlden.
Tycker fortfarande att det hade varit bäst om Professional-modellen had fått finnas kvar med hesalit och ett arbetshäst-verk och kanske en enklare länk runt 50´och att man sen hade fortsatt komplettera med dyrare varianter med co-axial, METAS, och whatever bells&whistles för handlarna att sälja upp till de kunder som kan/vill ha det.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Index på tavlan höjer i vilket fall lyxfaktorn rejält jämfört med vanliga speedy. Jag lutar åt att det ser bra ut. Men förstår puritanen också. Påslagen är litet, sedan är grundpriset för en speedy högt numera. Man får gilla läget eller lyckas få rabatt. Annars avstå eller leta beg.

Vad som är kul att de släpper bra klockor i ordinarie sortimentet. Och gårdagens speedy är några snäpp upp från 005:an.
 
Tack för alla synpunkter på den nya vita Speedmastern.

Jag gillar inte vita urtavlor överhuvudtaget. De blir kalla och hårda utan själ enligt mig. Men det är min åsikt. Roligt dock att det kommer släpp som går att få tag på för de som gillar den :)
 

mega

Rolex
Lite suktarbilder på nya vita speedyn, måste säga att jag tycker den ser helt sjukt grym ut:
 

Enlundgren

Cartier
Tack för alla synpunkter på den nya vita Speedmastern.

Jag gillar inte vita urtavlor överhuvudtaget. De blir kalla och hårda utan själ enligt mig. Men det är min åsikt. Roligt dock att det kommer släpp som går att få tag på för de som gillar den :)
Ja det bästa med det här släppet är att det är en vanlig klocka i ett standardutbud att köpa för den som önskar och inget limited trams som jag är så less på 😅 dock är väl priset kanske lite väl tilltaget
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på ställe att serva sin Speedmaster?

Skickade iväg min till Urteknik. Fick ett kostnadsförslag på 8tkr med forumrabatt.

 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på ställe att serva sin Speedmaster?
Modern eller vintage? Modern skulle jag säga Omega AD och gäller det vintage har jag goda erfarenheter av Axel på Farfars klocka. Sen kan den såklart vara såpass gammal att du inte vill betala Omegapriser men ändå för modern för en vintage-uris och då vet jag inte riktigt... Möjligt att Axel kan ta den med faktiskt? Skadar inte att fråga.
 
Topp