• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Rolexmaster

Omega
Friends Of KS
Du kan väl upplysa honom om att kristna med vilje betalar sina skatter och således bör det inte vara några problem för honom att sätta in pengarna på banken och sen swisha. Hänvisa till romarbrevet 13:5-6. :D
Hahaha den var bra! Senare i konversation (hade lite tid över att skratta) skrev han att han inte kan överföra samt att han aldrig gjort det tidigare.
Undrar verkligen hur man har tid med sånt snack....
 

pemlock

Panerai
2-Faktor

pemlock

Panerai
2-Faktor
Som motvikt till alla sunkiga och tvivelaktiga annonser, här är en som är onödigt ärlig, och lite lustig. :)
https://www.tradera.com/item/190209/411489697/pilot-klocka-mekanisk-kopia-
Säger noggrant att det är en "kopia", vilket nog inte behövs eftersom den inte påstås vara något speciellt, den har inget namn ö.h.t., så det är oklart vad det skulle vara kopia av. Men är det inte lite snålt att tian inte igår? ;)

blocket-stor-mekanisk-tia.png
 

DrKlocka

Audemars
Haha blev jag just hånad?
Jag har sålt klockor sedan 2016, först under Lanna klockor och nu detta märke. Jag väljer ofta design nära modeller jag tidigare ägt. Den här är ju uppenbar och bygger på en klassiker. Jag är inte så dum att klocksnack inte fattar det.
Kan du inte berätta mer om ditt märke?
Ser ganska roligt ut när man kollar din posthistorik och ser att du efterfrågat råd om billiga, kinesiska urverk och sedan snor du designen rakt av "Seagull 63"-klockan och sätter din egen logga på klockan. Känns ganska osannolikt att det här forumet skulle vara din starkaste köpkrets för det kinesiska skräpet du försöker sälja. Dessutom genom FÖRKÖP!
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Annonsen är borta? Någon som har en screenshot? Tips! Jag råder alla som postar här att ta screenshots eftersom annonserna kan tas bort.
Det enda tokiga med den var väl egentligen att den låg under köpes. En snubbe som sökte folk som ville förköpa seagull 63, men hans branding på, borde gå att googla för att hitta, vill minnas att det stod Apelviken på tavlan.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det enda tokiga med den var väl egentligen att den låg under köpes. En snubbe som sökte folk som ville förköpa seagull 63, men hans branding på, borde gå att googla för att hitta, vill minnas att det stod Apelviken på tavlan.
Hittar den inte ändå. Får nog installera Bing Search för att få fatt i den. Poängen var dock att denna tråd har som regel att screenshot ska postas. ;)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vill minnas att det var just ett seagull-verk men kan ta fel. Priset gäller under förköp med lev i januari. Tror ”ordinarie pris” skulle sättas till 3.500:-
Layouten är ju precis som på Seagull 1963, men den kostar ju 2-3k beroende på utförande. Iofs kör väl Baltic med samma verk (ST19) i sina kronografer och tar 6-7k. Så denna verkar helt klart ligga rätt i pris.
 
Senast ändrad:

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Nu vet jag inte om det är riktig Seagull under locket men priset är väl inte helt off för en 1963-klon?
Nej, det här är ingen stor grej. Priset är bra och det är inget märkligt i att rebranda en Seagull 1963. Bl a HKED gör samma sak.

Varför Apelviken hedrar den anfallande sidan i ett svenskt krig är däremot en fråga för SÄPO ;)

de7f3d4d06ae7761315325db6cf1cae4d024ed16.jpg
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Att jag gav länken var för att folk skulle få bygga sin egen uppfattning. Det var ju andra som ville diskutera klockan men hittade inte länken.
Känns det som rätt tråd att diskutera klockan i fråga? Strategin i att försöka lyfta och promota sina produkter i tråden ”Blocket (och andra tokiga annonser)” är kanske talande i sig...
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Budhistoriken på traderaannonsen är ju lite skum också. Ett par märkligt stora hopp, det sista av "Lhisan". Samma person har gett ett positivt omdöme om samma säljare, för samma klocka i en tidigare annons, med kommentaren "Ingen klocka men pengarna tillbaka"... och nu bjuder denne på samma klocka igen?
 
Topp