• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

lightningii

Breitling
Upptäckte först i morse att min Longines är en automat:oops::)

LonginesAutomat.jpg
Nice :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja den har varit med om en del. Gillar tavlan, så det kanske är värt att piffa upp uret i övrigt.

Tack för budet, men jag vill inte gå back på 50-lappen jag gav för det. :p
Jag skulle också tro att du får ungefär runt 1000 i nuvarande skick, men det känns som en hel del jobb och pengar för att fixa till den (krona, glas, nya visare eller räta ut den gamla timvisaren, serva verket).

Edit: saknar den glasringen också?
 

Martin Lovasz

Audemars
Har man inte allt hemma så är det ganska dyrt att få ihop en sådan klocka igen och är man inte villig att satsa på den så sälj den som den är och låt någon annan ta i den. Jag sålde som t ex bort allt i kronograf väg i höstas och satsar på det jag är inne i.
 

naggge

Panerai
Min far har kommit över denna för många år sedan, vad är det för exakt modell? ser inga nummer. Armbandet är skräp, men vad kan klockan vara värd? den är automatisk och fungerar, dock lite snabb.

Nummer finns på insidan. Du behöver ta den till en urmakare som kan skruva av locket på baksidan för att få reda på exakt modell, vilket urverk som sitter i, samt serienummer på urverket som en ger en ledtråd om tillverkningsåret.

Du kan också prova att öppna den själv. Har du inte rätt verktyg hemma så kan du prova att ta rejält med tejp och rulla till en boll, gärna med klistret utåt. Pressa sen hårt mot baklocket samtidigt som du vrider. Funkar oftast men ibland kan locken sitta för hårt för den metoden.
 
Topp