• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Gårdagens fynd, två olika säljare! Otippat att hitta två st (de till vänster) med facettslipat glas!? Båda Timexarna verkar inte funka, men Citizenen funkar men släpar efter.
DSC_0343.jpg

DSC_0344.jpg


DSC_0345.jpg
 

twisted

Cartier
Dagens loppisfynd!

Först en klocka till flickvännen såklart. Denna med en riktigt läcker blå tavla! Den gick igång fint efter batteribyte.
X7gJHlr.jpg


Den andra klockan jag trillade över var den här feta rackaren;
ed2Wy61.jpg


Den fick också nytt batteri, men verkar inte helt glad ändå. Displayen flimmrar till och från men klockan håller tiden som den ska både analogt och digitalt och funktikonerna verkar fungera ( djupmätaren ej testat.. ^^, den byter dock till det läget vid kontakt med vatten så verkar ju positivt )

ad7LOe4.jpg

S9Cx2Xv.jpg


Och efter lite ultraljudsbad och skrubb såg det ut såhär i hemmet!

S5TDfHT.jpg


3hXCQ8R.jpg

TbVIX91.jpg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
En riktig läckerbit.

Det står inte "T Swiss Made T" så inte nyare än ca 1960-61 för nästan alla hoppade på Tritium i början av 60-talet. Om det är en automat så skulle jag tippa på en Felsa Bidynator men annars är det himla svårt att gissa.

Så du får snällt springa och köpa en öppnare så vi får se. :)
Lyckades öppna den så jag besvarar min egen fråga: FHF 73-4N. Ser skitigt ut men saknar spår av klåparmeck. :)
 

Martin Lovasz

Audemars
GUL (fiskmås) var populära och använd Japanska verk så de brukar fungerar bra efter alla år. De var dock ofta lite snåla så man satte inte på lysmassa på urtavlorna på billigare ur utan bara på visarna (de busarna) men coola är de.
1000226.jpg

Sålde denna GUL från 1999 på Tradera för 100kr för ett tag sedan. :)
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Inte dagens fynd, det var några år sedan, men jag grävde fram den ur gömmorna nyligen så jag tänkte passa på att visa den. Den fungerar men jag har aldrig brytt mig om att testa hur väl. Trist att den råkat ut för någon klåpare som böjt visare och lämnat spår av slöa skruvmejslar. Men jag gav bara 75 kronor tror jag. Diametern är 31,5 mm. Vet ni om det går att datera den med hjälp av serienumret?
spkeSBs.jpg

xp3cUV5.jpg

IrmbnI7.jpg
 
Topp