• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jäkligt häftig Breitling som poppade upp i instagramflödet. Någon som sett en Kronometer Stockholm-märkt Superocean? @JensBP @Aurum @SjööSandström
627F2164-9A35-4443-9B73-A152B03AABA6.png
Aldrig sett. Skulle gärna ha. Har säkert inte råd.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja! Stämmer bra det! Vad är det för ref på den, och vart kan jag köpa en?
Rätt svåra att hitta. Letar du så har de egentligen likadant mer traditionellt insert som Heuers dito. Mitt insert är från annan klocka med samma boett (men snyggare imo).

Reffen är 80150. Den kommer med en jubilee-liknande länk som är rätt cool.

Breitling har ju inga reservdelar till gamla klockor, men eftersom det nästan är samma klocka som Heuers dito (vad den nu heter) så kan man byta packningar med Tag Heuers originaldelar som de fortfarande säljer, så blir den gamla bratten tät igen. Jag har gjort så.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Rätt svåra att hitta. Letar du så har de egentligen likadant mer traditionellt insert som Heuers dito. Mitt insert är från annan klocka med samma boett (men snyggare imo).

Reffen är 80150. Den kommer med en jubilee-liknande länk som är rätt cool.

Breitling har ju inga reservdelar till gamla klockor, men eftersom det nästan är samma klocka som Heuers dito (vad den nu heter) så kan man byta packningar med Tag Heuers originaldelar som de fortfarande säljer, så blir den gamla bratten tät igen. Jag har gjort så.
Gör ju lite ont att se vad de sålts för, för något år sedan.

 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Gör ju lite ont att se vad de sålts för, för något år sedan.

Hehe vilka härliga priser hos kaplans. På den tiden en top time kostade under 10. Önskar de priserna fortfarande gällde så att man kunde köpa lite vintage utan att slå sönder spargrisen.

Min 80150 skulle jag aldrig drömma om att sälja för 10 ens.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Någon som vet var man vänder sig för service av ett venus 175 verk? Helst i Skåne.
 

miramogge

Omega
2-Faktor
Hej allihopa,
Jag nyligen hittade en 806 från 1960. Den ser korrekt från det jag har lärt mig hittills men jag skulle gärna veta vad ni andra entusiasterna tycker om den. Tycker ni den ser korrekt ut utifrån bilderna jag har fått av säljaren?
Tusen tack på förhand.
Hälsningar, Joey
7B379DEC-0313-4242-85AC-FCB0A447D668.jpeg

57907407-0561-4FA0-80D6-0A1D2D00EAE8.jpeg



93F92273-E84A-4D42-B645-6C3B89BB03C2.jpeg
94A03F60-8AD9-4C5D-A975-9B51D9218515.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej allihopa,
Jag nyligen hittade en 806 från 1960. Den ser korrekt från det jag har lärt mig hittills men jag skulle gärna veta vad ni andra entusiasterna tycker om den. Tycker ni den ser korrekt ut utifrån bilderna jag har fått av säljaren?
Tusen tack på förhand.
Hälsningar, Joey
7B379DEC-0313-4242-85AC-FCB0A447D668.jpeg

57907407-0561-4FA0-80D6-0A1D2D00EAE8.jpeg



93F92273-E84A-4D42-B645-6C3B89BB03C2.jpeg
94A03F60-8AD9-4C5D-A975-9B51D9218515.jpeg
Tycker den ser svinbra ut. Boetten ser välbehållen ut.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ska du påkosta dom kärlek eller bära dom som dom är?
Vi får se vad det landar i. Den med flexlänk såg jag bara en suddig bild på innan avtryckaren gick av efter att jag budat hem den nakna, så det var en ren chansning som jag nästan tycker mer om. Läste lite tillbaka i tråden och såg att @Strindberg haft en likadan och där processen att göra om boetten till sin forna glans såg ut som ett projekt större
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Vi får se vad det landar i. Den med flexlänk såg jag bara en suddig bild på innan avtryckaren gick av efter att jag budat hem den nakna, så det var en ren chansning som jag nästan tycker mer om. Läste lite tillbaka i tråden och såg att @Strindberg haft en likadan och där processen att göra om boetten till sin forna glans såg ut som ett projekt större
Kul!

Det är ingen hejd på inköpen! Nästan värre än @SeikoZ
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Vi får se vad det landar i. Den med flexlänk såg jag bara en suddig bild på innan avtryckaren gick av efter att jag budat hem den nakna, så det var en ren chansning som jag nästan tycker mer om. Läste lite tillbaka i tråden och såg att @Strindberg haft en likadan och där processen att göra om boetten till sin forna glans såg ut som ett projekt större
Hur stora är dom? Jämförelsebild? 🙄
 
Topp