• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den nya större mattråden

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gör typ så här:
Fräs lök, chili och vitlök. En burk bra krossade tomater. Krydda med spiskummin, mortla korianderfrö, torkad koriander (färsk ännu bättre) rökt paprikapulver (gärna starkt) svartpeppar & salt. Puttra bort vätska och knäck i önskat antal ägg. Lyft bort då vitan stelnat och gulan fortfarande är krämig.
Tack för inspiration!
Jag gjorde det idag. Jag skippade spiskummin men adderade lite Ale, selleri, morot, sherryvinäger för syra och toppade med bladpersilja. Riktigt bra tillsammans med en kall öl!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Har gjort shakshuka ett par ggr, inte helt olikt ranchero och fruktansvärt gott :)

DSC_0597.JPG


Minns inte riktigt vilket recept jag fick inspiration ifrån men finns massvis med olika på nätet :)
 

Psykel

Patek
Lite halvt off topic här, kanske... Men matlådor?
Hittills har jag kört billiga plastlådor modell Ica i en separat påse, men tänkte införskaffa mig en (eller ett par) bättre matlådor i metall eller glas. Dom ska dock gå ner i en väska med ca 10cm djup. Någon som har ett tips på en bra, kvalitativ, spillsäker matlåda i glas eller stål, som antingen har en bredd på ca 10 cm eller som kan ställas på högkant utan risk för lunch i väskan?
 

Sjobedan

Rolex
Lite halvt off topic här, kanske... Men matlådor?
Hittills har jag kört billiga plastlådor modell Ica i en separat påse, men tänkte införskaffa mig en (eller ett par) bättre matlådor i metall eller glas. Dom ska dock gå ner i en väska med ca 10cm djup. Någon som har ett tips på en bra, kvalitativ, spillsäker matlåda i glas eller stål, som antingen har en bredd på ca 10 cm eller som kan ställas på högkant utan risk för lunch i väskan?
Ikea glas''lådor'' med tätslutande lock är awesome! Inga fler plastburkar för min del.
Inga fula repor i botten längre :D
 

ErikGBG

Audemars
Ja Franzén och matsalen kommer inte vara med. Rutabaga hade väl knappt kört igång när inspektionerna var så tror inte det. Är den igång nu ens?
I Göteborg var sista inspektionen för 3 veckor sen.
 

Zingo

Rolex
Ja Franzén och matsalen kommer inte vara med. Rutabaga hade väl knappt kört igång när inspektionerna var så tror inte det. Är den igång nu ens?
I Göteborg var sista inspektionen för 3 veckor sen.
Sant, öppnade nog under 2017. Lyx veggo får mig att tveka lite att lägga en Seiko på. Flanerade på Kungsgatan, såg ut att vara mycket bygglampor uppe då hos Franzén (tror jag spottade in rätt lokal, blir intressant).
 

Isodor

Audemars
Bara jag som tycker white guide är väldigt mycket mer värd att gå efter än GM? Åt på matsalen i september och det var sämre än t.ex Operakällaren i mitt tycke.
 

Isodor

Audemars
Missade det mesta, men här i Sverige behöll alla sina stjärnor. Vollmers i Malmö fick en ytterligare dvs 2 samt Imouto sushi här i Sthlm fick 1 stjärna. Någon som vill fylla in på om jag missat något? Esperanto borde ha två i mitt tycke.
 
Topp