• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

MBx

Cartier
image.jpeg
Fyller jämnt på lördag.:cool: Detta är bara början.;)

Till drycken blir det ostron.:)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Okej. Jag kan absolut zip, nada och zilch om Champagne.

Vilka typer lämpar sig för lagring? Och hur bedömer ni hur länge de bör lagras? Och HUR bör den lagras?

Och vilka skall drickas här och nu?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Personligen tycker jag att all standard champagne ska lagras några år efter inköp, för att runda av de lite omogna tonerna. Du kan lagra de flesta minst 3-4 år.

Tack för input! Uppskattas mycket!

Vad innebär det? Så om jag köper, säg en 2006, så vinner den också på lagring ytterligare ett par år?

Finns det någon risk att jag överlagrar/förstör några nyinköpta varianter?
 

mikjon

Omega
Tack för input! Uppskattas mycket!

Vad innebär det? Så om jag köper, säg en 2006, så vinner den också på lagring ytterligare ett par år?

Finns det någon risk att jag överlagrar/förstör några nyinköpta varianter?
Lägg undan 2006 några år. Tänk på att förvara i mörker och liggande och hyffsat svalt. Då klarar de sig bra.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Kan inte så mycket om champagne men vet vad jag tycker är gott. Denna var mycket trevlig
100% pinot blanc
image.jpg
 

Adro

Panerai
2-Faktor
100% pinot blanc? Kan inte finnas så många fler såna champagner, spännande!
Fick prova den på en vinprovning för ert tag sen. Efter det beställde jag hem några flaskor. Ovanlig druva att göra champagne på. Även damen hemma som inte är jätte förtjust i champagne tyckte den var god.
 
Topp