• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Olipheus

Rolex
2-Faktor
U50:n skulle nog faktiskt må bra rent estetiskt av att slippa datum, men jag gillar den skarpt. Jag tror den får mest handledstid i min samling. Om bara glaset vore lite mer smuts- och fettbeständigt :bag: . 903:an fick hitta tillbaka ner i lådan, jag hade såklart glömt skruva upp den igen.

1632382297227.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om nya färger för U50? Skulle gärna se en U50 utan datum, men det kanske inte känns så troligt?

Tror som sagt att det kommer en B då den verkar ha sålt hyfsat som U1. Hoppas Inte att det kommer en DS även om det är en överhängande risk för det.
Men U50 W kanske även om de vita ofta har varit limiterade eller redan är tagna ur produktion.
 

Ohemlig

Omega
U50:n skulle nog faktiskt må bra rent estetiskt av att slippa datum, men jag gillar den skarpt. Jag tror den får mest handledstid i min samling. Om bara glaset vore lite mer smuts- och fettbeständigt :bag: . 903:an fick hitta tillbaka ner i lådan, jag hade såklart glömt skruva upp den igen.

1632382297227.png
Wow jag gillar den med, är riktigt sugen på en. Vad gäller datum köper jag inte utan, skitsmidigt att ha det på armen:) Kan man ha en u50 fast man har en u2? 🤔
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Dags att dra ner på klocksurfandet när man måste maila leasingbolaget om att man har skrivit fel regnumer: "det ska Inte vara EZM utan EZC" :)

Undrar förresten om det var någon hos Sinn som var lite snabb på att publicera på Instagram eller om det finns mer naturliga förklaringar.

Skärmavbild 2021-09-23 kl. 09.02.59.png
Behöver du fråga? Pascal så klart :)
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Om man får önska sig nysläpp...

Sinns egna 356-varianter är konservativa medan Japan-LEs är tuffa och sportiga. Jämför gammalmodig koppartavla och guilloche med 356 Isetan eller Euroflieger.
Önskan vore att få se en ny modern 356. Typ "Sinn military"-stuk, eller någon pandavariant, men det kommer nog inte att hända utanför Japan. Men någon form av uppdatering som inte är en till mossig tavelvariant.

Förstår att det är väl de andra kronograferna som ska stå för det moderna i Sinn, men man kan ju drömma.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Är någon Sinnägare sugen på att testa ett rött hajläder? Jag har ett utnött Hirsch 22m ,112/76, 6,8-3,5 mm tjockt som duger till att testa men inte dagligt användande. Det är rätt extremt i sin rödfärg och passar verkligen inte vad som helst. Kanske till en 903:a med rött datum;)? Jag kan skicka, det kostar inget. Annars hivar jag det nog då jag har ett nytt. Rött, syndens färg :).
1632425392615.png
 
Topp