• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Yoko

Panerai
2-Faktor
Det här bandet från Sinn känns helt ok😊

IMG_20210922_193805.jpg


IMG_20210922_194955.jpg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lagom när alla börjar få sina 103 Klassik så börjar man ju undra vad som släpps i början av oktober på ”The Show” i Hamburg,

Jag gissar på en damklocka och nått mer :cool:

Om man tittar på vad som har kommit hittills i år borde det verkligen komma något nytt till FFD-linjen. Kanske att det redan är dags för ny färg till U50, B lagom till nästa sommar.

Är det bordeaux square scale i mitten? Personligen känns det gröna spontant lite väl "grönt", men jag är nog feg vad gäller, för mig, utstickande färger. Särskilt när det gäller läder och i synnerhet alligator. Jag hade nog valt brown stone, brown sugar eller bordeaux men är nog, som sagt, lite tråkigt konservativ:)

Stämmer bra att det är bordeaux square scale 👍 Ska bli kul att se hur väl det grå alcantarabandet passar i färg. Tror som sagt att ett mörkare grått som deras Grey Fox kan bli riktigt bra. Tycker att ditt mörkbruna band var en bättre matchning än den ljusa, även om det var fint det med.

Förresten när jag ändå har dig på tråden :) Hur ofta använder du din 856 UTC? En av mina moderna favoriter som ju är en riktigt mångsidig modell. Men jag minns inte så många bilder på den? Men det kanske bara är jag som är ute och cyklar.

Skärmavbild 2021-09-22 kl. 20.23.31.png
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Om man tittar på vad som har kommit hittills i år borde det verkligen komma något nytt till FFD-linjen. Kanske att det redan är dags för ny färg till U50, B lagom till nästa sommar.



Stämmer bra att det är bordeaux square scale 👍 Ska bli kul att se hur väl det grå alcantarabandet passar i färg. Tror som sagt att ett mörkare grått som deras Grey Fox kan bli riktigt bra. Tycker att ditt mörkbruna band var en bättre matchning än den ljusa, även om det var fint det med.

Förresten när jag ändå har dig på tråden :) Hur ofta använder du din 856 UTC? En av mina moderna favoriter som ju är en riktigt mångsidig modell. Men jag minns inte så många bilder på den? Men det kanske bara är jag som är ute och cyklar.

Skärmavbild 2021-09-22 kl. 20.23.31.png

ABP Classic "Essentials" serien kan kanske också vara något att kasta ett öga på när man letar något som inte blir absurt dyrt 🤔

Håller helt med om att det mörka bandet funkar klart bättre. Skulle dock vilja ha något som är lite ljusare än Sinn bandet men klart mörkare än Rios bandet och gärna 🐊. Jädra @perhog som sitter som en liten djävul på ena axeln när man riskerar mycket kostsamma konsekvenser:p

Helt ärligt används inte 856 UTC så särdeles ofta☹️ Sedan 857 UTC kom in i samlingen så har den fått klart mer tid på armen än 856 UTC men tänker att 856 kan få lite av en revival nu när vi ska börja återgå till kontorsjobb och 856 UTC känns klart mer "skjortkompatibel" än 857. Du har annars helt rätt i att det är en modell som är smidig att bära samtidigt som den har en hel del Sinn tech. Vet inte riktigt vad jag ska skylla på🤷‍♂️

OT. Var idag tillbaka på kontoret för första gången sedan 12 Mars 2020. Var en konstig känsla, minst sagt. Inte alls enbart positiv...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
ABP Classic "Essentials" serien kan kanske också vara något att kasta ett öga på när man letar något som inte blir absurt dyrt 🤔

Håller helt med om att det mörka bandet funkar klart bättre. Skulle dock vilja ha något som är lite ljusare än Sinn bandet men klart mörkare än Rios bandet och gärna 🐊. Jädra @perhog som sitter som en liten djävul på ena axeln när man riskerar mycket kostsamma konsekvenser:p

Helt ärligt används inte 856 UTC så särdeles ofta☹️ Sedan 857 UTC kom in i samlingen så har den fått klart mer tid på armen än 856 UTC men tänker att 856 kan få lite av en revival nu när vi ska börja återgå till kontorsjobb och 856 UTC känns klart mer "skjortkompatibel" än 857. Du har annars helt rätt i att det är en modell som är smidig att bära samtidigt som den har en hel del Sinn tech. Vet inte riktigt vad jag ska skylla på🤷‍♂️

OT. Var idag tillbaka på kontoret för första gången sedan 12 Mars 2020. Var en konstig känsla, minst sagt. Inte alls enbart positiv...
OT;
Oj, inte en enda dag?
Försöker vänja mig så ska cykla till kontoret imorgon.
Tror det till slut kommer bli bra att få återgå till någon normalitet. Många kommer säkert bli vanlighet förkylda de första veckorna..har inte varit sjuk sedan december 2019.
756 ska få hänga med imorgon.
(Gammal bild)
67D80253-B73B-4176-89DD-69DAA6F52B40.jpeg
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
OT;
Oj, inte en enda dag?
Försöker vänja mig så ska cykla till kontoret imorgon.
Tror det till slut kommer bli bra att få återgå till någon normalitet. Många kommer säkert bli vanlighet förkylda de första veckorna..har inte varit sjuk sedan december 2019.
756 ska få hänga med imorgon.
(Gammal bild)
67D80253-B73B-4176-89DD-69DAA6F52B40.jpeg

Fortsatt OT:) Nej, inte en enda dag, eller ens del av dag. Med de flesta kollegor är det inget problem, som själva antagligen känner lite som jag och trots allt vill hålla lite avstånd men sedan ska man förhålla sig till de mer extroverta i samlingen som vill skaka hand eller t.o.m. kramas och då känner jag mig lite vilsen (minst sagt). Du har antagligen helt rätt i att det kommer att bli en hel del förkylningar etc. nu när vi plötsligt ska tillbaka till "normalt" umgänge. Dessbättre har man i alla fall (tillsvidare) valt att hålla kravet på närvaro på kontoret till 2 dagar i veckan där jag jobbar:)

Ta hand om er alla och de runt omkring er helt enkelt:heart:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
ABP Classic "Essentials" serien kan kanske också vara något att kasta ett öga på när man letar något som inte blir absurt dyrt 🤔

Håller helt med om att det mörka bandet funkar klart bättre. Skulle dock vilja ha något som är lite ljusare än Sinn bandet men klart mörkare än Rios bandet och gärna 🐊. Jädra @perhog som sitter som en liten djävul på ena axeln när man riskerar mycket kostsamma konsekvenser:p

Helt ärligt används inte 856 UTC så särdeles ofta☹️ Sedan 857 UTC kom in i samlingen så har den fått klart mer tid på armen än 856 UTC men tänker att 856 kan få lite av en revival nu när vi ska börja återgå till kontorsjobb och 856 UTC känns klart mer "skjortkompatibel" än 857. Du har annars helt rätt i att det är en modell som är smidig att bära samtidigt som den har en hel del Sinn tech. Vet inte riktigt vad jag ska skylla på🤷‍♂️

OT. Var idag tillbaka på kontoret för första gången sedan 12 Mars 2020. Var en konstig känsla, minst sagt. Inte alls enbart positiv...

Senast jag var och handlade i en matbutik var 29:e mars 2020 :) Det har verkligen varit en annorlunda tillvaro de senaste snart två åren.

På grund av orsaker så hoppas jag nu att Pascal placerar min Klassik sist i kön :angel:
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Senast jag var och handlade i en matbutik var 29:e mars 2020 :) Det har verkligen varit en annorlunda tillvaro de senaste snart två åren.

På grund av orsaker så hoppas jag nu att Pascal placerar min Klassik sist i kön :angel:

Hur gör man om man både vill ge en :heart: och en ☹️ på samma inlägg? ;) Pascal får sätta lite fart helt enkelt, men det kan bli dyrt på bandfronten vad det verkar :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hur gör man om man både vill ge en :heart: och en ☹️ på samma inlägg? ;) Pascal får sätta lite fart helt enkelt, men det kan bli dyrt på bandfronten vad det verkar :)

Helt ok med att Pascal tar det lugnt :) Man betalar ju först vid leverans så gör det inget just nu om det skulle dröja lite. Kan ha smugit sig in något annat som snart är på väg mot Stockholm :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Intressant att läsa hur vi alla är olika. Jag har varit på kontoret alla dagar jag inte haft förkylningssymtom, handlat i butik och när det känts bra och rymligt ätit på restaurang och åkt på semesterresor. Försöker hålla avstånd och visa hänsyn. Självklart gör alla som man vill och tycker och är det något vi lärt oss på företaget är det att alla har rätt att känna på sitt sätt och hantera sin situation efter egen vilja och förmåga. Vissa jobbar hemma och vissa på kontoret
 

perhog

Audemars
2-Faktor
ABP Classic "Essentials" serien kan kanske också vara något att kasta ett öga på när man letar något som inte blir absurt dyrt 🤔

Håller helt med om att det mörka bandet funkar klart bättre. Skulle dock vilja ha något som är lite ljusare än Sinn bandet men klart mörkare än Rios bandet och gärna 🐊. Jädra @perhog som sitter som en liten djävul på ena axeln när man riskerar mycket kostsamma konsekvenser:p

Helt ärligt används inte 856 UTC så särdeles ofta☹️ Sedan 857 UTC kom in i samlingen så har den fått klart mer tid på armen än 856 UTC men tänker att 856 kan få lite av en revival nu när vi ska börja återgå till kontorsjobb och 856 UTC känns klart mer "skjortkompatibel" än 857. Du har annars helt rätt i att det är en modell som är smidig att bära samtidigt som den har en hel del Sinn tech. Vet inte riktigt vad jag ska skylla på🤷‍♂️

OT. Var idag tillbaka på kontoret för första gången sedan 12 Mars 2020. Var en konstig känsla, minst sagt. Inte alls enbart positiv...
Förstår inte riktigt hur jag hamnade på din axel? ;)
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Förstår inte riktigt hur jag hamnade på din axel? ;)

Nä, visst är det konstigt;) Vill dock vara tydlig med att "djävul" i det här fallet är menat i positiv mening även om det antagligen blir smärtsamt för min plånbok😘 Resten handlar med om ett svagt sinne som har lite svårt att stå emot frestelse (vilket är illa nog):(
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Nä, visst är det konstigt;) Vill dock vara tydlig med att "djävul" i det här fallet är menat i positiv mening även om det antagligen blir smärtsamt för min plånbok😘 Resten handlar med om ett svagt sinne som har lite svårt att stå emot frestelse (vilket är illa nog):(
Vem har inte ett svagt sinne, välkommen till klubben. :)
Ser aldrig kommentarer här som negativa. Gläder mig åt att du funderar på att unna dig ett smärtsamt fint band. Passa på innan dom börjar ta betalt för corona sprutorna ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Förmodar att det är inget man heller kan återställa lätt? Borstade ytor kan man ta scotch brite, polerade cape cod, men vad tar man här? :rolleyes: (ska tilläggas att jag aldrig gjort något utav det)

Ingen aning. Lättast är kanske att bara köpa en ny länk :rolleyes:
Det går inte. Kryptoniten är för hård.
Mer seriöst så fick jag det svaret av ASG när jag frågade. Tegimenteringen blir så hård att ytbehandlingen som Sinn använder inte biter på stålet efter hårdhetsbehandlingen.
Den icke tegim. ytan går dock att återställa.
 
Topp