• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
God morgon Sinn-tråden. :)

IMG_1785.JPG
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Om man får önska sig nysläpp...

Sinns egna 356-varianter är konservativa medan Japan-LEs är tuffa och sportiga. Jämför gammalmodig koppartavla och guilloche med 356 Isetan eller Euroflieger.
Önskan vore att få se en ny modern 356. Typ "Sinn military"-stuk, eller någon pandavariant, men det kommer nog inte att hända utanför Japan. Men någon form av uppdatering som inte är en till mossig tavelvariant.

Förstår att det är väl de andra kronograferna som ska stå för det moderna i Sinn, men man kan ju drömma.
Fördelen med att det inte är troligt är att det motiverar en resa till Japan ;-)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Rensade i gamla mejl och hittade ett erbjudande från min Belgiske Sinndealer. Jag nappade dessvärre inte. Skulle vilja veta vad priset var för det står inte.

" Sinn 903 Klassik Limited Edition

When this limited edition watch (300 pieces) of the navigational chronograph was released in 2009, almost all pieces sold in a matter of months and many customers were disappointed to have missed the opportunity to acquire one of these beautiful timepieces.

It features a rare hand winding Lemania 1883 chronograph movement and has a dial with a vintage look.

We managed to get ONE more piece of this limited edition which you can see at the link below:"

1632472037097.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Pascal kanske sitter och klistrar (applicerar) index? 😉

Läste igenom lite gamla mail igår när jag letade efter uppgiften om byte av glasbaksida och jäklar vad jag saknar ASG.

Rensade i gamla mejl och hittade ett erbjudande från min Belgiske Sinndealer. Jag nappade dessvärre inte. Skulle vilja veta vad priset var för det står inte.

" Sinn 903 Klassik Limited Edition

When this limited edition watch (300 pieces) of the navigational chronograph was released in 2009, almost all pieces sold in a matter of months and many customers were disappointed to have missed the opportunity to acquire one of these beautiful timepieces.

It features a rare hand winding Lemania 1883 chronograph movement and has a dial with a vintage look.

We managed to get ONE more piece of this limited edition which you can see at the link below:"

1632472037097.png

Allt under 5´ € är direkt köpläge. Den modellen är riktigt dyr.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ah! En fellow landstingsslav? :angel:
AS?
Är det ett verk i den där tfn?

1896 Adolph Schild, the brother of Urs Schild in Grenchen, founded the clock movement factory "Adolph Schild S.A." (Also AS or ASSA). The company specialized in small calibers, later on wristwatches. In 1915, the company founder and his sons Adolf, Ernst and César took over the management. In 1926, the Adolph Schild, S.A. merged with the Fabrique d'Horlogerie de Fontainemelon (FHF) and the Ad. Michel S.A. to Ebauches AG.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Märkliga dagar när man har så mycket att göra på jobbet att man inte ens hinner surfa klockor :)

Om man får önska sig nysläpp...

Sinns egna 356-varianter är konservativa medan Japan-LEs är tuffa och sportiga. Jämför gammalmodig koppartavla och guilloche med 356 Isetan eller Euroflieger.
Önskan vore att få se en ny modern 356. Typ "Sinn military"-stuk, eller någon pandavariant, men det kommer nog inte att hända utanför Japan. Men någon form av uppdatering som inte är en till mossig tavelvariant.

Förstår att det är väl de andra kronograferna som ska stå för det moderna i Sinn, men man kan ju drömma.

Ligger en Eurofliger på eBay nu som inte har fått så många bud på sig.


Är någon Sinnägare sugen på att testa ett rött hajläder? Jag har ett utnött Hirsch 22m ,112/76, 6,8-3,5 mm tjockt som duger till att testa men inte dagligt användande. Det är rätt extremt i sin rödfärg och passar verkligen inte vad som helst. Kanske till en 903:a med rött datum;)? Jag kan skicka, det kostar inget. Annars hivar jag det nog då jag har ett nytt. Rött, syndens färg :).
1632425392615.png

Jag tycker att det där bandet ser ut att påminna om Sinn´s egna gällande hur det är uppbyggt. Provar gärna det på 903 mot en slant till BCF. Kommer PM 🌻

IMG_20180921_182605.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Märkliga dagar när man har så mycket att göra på jobbet att man inte ens hinner surfa klockor :)



Ligger en Eurofliger på eBay nu som inte har fått så många bud på sig.




Jag tycker att det där bandet ser ut att påminna om Sinn´s egna gällande hur det är uppbyggt. Provar gärna det på 903 mot en slant till BCF. Kommer PM 🌻

IMG_20180921_182605.jpg
Euroflieger var cool. Synd att det är "UK bidders only". Vad brukar de gå för?
 
Topp