• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

snajgel

Panerai
IMG_7415.JPG


IMG_7416.JPG


Det blev ett grönt gummi

Tack @ERIKSON URHANDEL för bra service som alltid.
Galet bra kombo!
 

Igge

Panerai
IMG_7423.JPG
IMG_7424.JPG


IMG_7421.JPG


Här kommer en jämförelse mellan U1 och 103 st.

Som sagt så är den modellen av 103 jag har tunnast av 103 modellerna 15,5 mm mot 17mm, detta pga plexi och avsaknad av glasbaksida. U1 är 14,3 mm.

Ni får leva med att U1an är lite skräpig, jag håller på att hantverka och då är U1 ett givet val av klocka.

Hoppas detta hjälper.

/i
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_7423.JPG
IMG_7424.JPG


IMG_7421.JPG


Här kommer en jämförelse mellan U1 och 103 st.

Som sagt så är den modellen av 103 jag har tunnast av 103 modellerna 15,5 mm mot 17mm, detta pga plexi och avsaknad av glasbaksida. U1 är 14,3 mm.

Ni får leva med att U1an är lite skräpig, jag håller på att hantverka och då är U1 ett givet val av klocka.

Hoppas detta hjälper.

/i

Grymt...Tack! De där bilderna ska granskas noggrant lite senare framför datorn :)
 

Moody

Rolex
Synd att man är en sådan fullsets-vurmare, men jag hade saknat boxar mm för mycket. Men jag pingar @AdrianO om man är vaken vid den här tiden i den åldern :D
Vill också helst ha fullset egentligen, men har inte heller några pengar. Hatar att älska klockor när jag är 16:depressed: ska sommarjobba så då blir det en Sinn, men inte innan dess tyvärr. Haha, sover aldrig längre än till 11!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vill också helst ha fullset egentligen, men har inte heller några pengar. Hatar att älska klockor när jag är 16:depressed: ska sommarjobba så då blir det en Sinn, men inte innan dess tyvärr. Haha, sover aldrig längre än till 11!
Men hallå, tänk såhär istället "-Yes, jag är bara 16, har hela livet framför mig att köpa klockor" :)
Det är skillnad mot oss gamlingar som bara har typ hälften kvar...
 

mega

Rolex
IMG_7423.JPG
IMG_7424.JPG


IMG_7421.JPG


Här kommer en jämförelse mellan U1 och 103 st.

Som sagt så är den modellen av 103 jag har tunnast av 103 modellerna 15,5 mm mot 17mm, detta pga plexi och avsaknad av glasbaksida. U1 är 14,3 mm.

Ni får leva med att U1an är lite skräpig, jag håller på att hantverka och då är U1 ett givet val av klocka.

Hoppas detta hjälper.

/i
Du har mina två favvoSinn, lyllo dig :hungry:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Före:

IMG_7427.JPG


Efter:
IMG_7429.JPG



Vad säger ni? Personligen är jag inte helt övertygad än. Jag tror iofs att det blir snyggare med tiden.

@ERIKSON URHANDEL

Jag får nog hålla med de andra att jag föredrar band nr 1, men håller även med om att det kan bli riktigt bra med lite slitning.

Sen är det ju alltid så att det blir större kontraster på bild när man lägger klockan platt och man ser mer band än klocka, än när man har den på armen och man tvärtom ser mer klocka än band.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag får nog hålla med de andra att jag föredrar band nr 1, men håller även med om att det kan bli riktigt bra med lite slitning.

Sen är det ju alltid så att det blir större kontraster på bild när man lägger klockan platt och man ser mer band än klocka, än när man har den på armen och man tvärtom ser mer klocka än band.
Jag putsade försiktigt in lite svart skokräm med tandborste och duk. Blev helt ok om man önskar ett mörkare brunt band. Lukten försvinner inom ett dygn.
 

sinner

Panerai
Dra mig baklänges...det där är ju precis vad jag menade tidigare i tråden!!! Väl detektivat på min ära :)

EDIT: Så jäkla smart....bund men utan att det bygger höjd.

EDIT 2: Jag tror snarare att klockan kommer att upplevas som lägre i och med att bund-strapen har sin volym.

Man hittar mycket kul på insta :)
Jag tror dock inte att deras band är helt gratis, finishen på vissa såg helt sjuk ut. Mycket fint hantverk.

Jag lockas av att prova men vill inte förstöra bundet då jag gillar att ha det till min 16570.
 
Topp