• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage-gissningsleken!

Gummo

Joker
2-Faktor

Rätt!
Seiko 7546. Sports 100 sq sitter det i t.ex.
203551536_8fd8217b-e2ab-4fb9-a3bd-c4bc8391333c kopia.jpg
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Otrolig brist på fantasi så det får bli ännu en lätt. Många vintagefantasters "våta" dröm.

Bilden är lånad tyvärr.

bingbong.jpg
 

Warwian

Cartier

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Okej, det här blir kanske för jävla svårt men då får jag väl ge er lite ledtrådar. Det är för lite dykare i den här leken, och jag är ingen urverkskille. Here goes:

Av vilket märke är klockan som den här lille killen simmar fram på?
2015-03-14 20.48.25.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Där blev vi tysta!

Lurig Scuba Dude! Sicura har ju många dykare med duden! Det stämmer ju inte. Sen är det stål och inte fulmetall som Sicura brukar ha! Kronan är ju lite speciell. Jag chansar på Rubina, ett omöjligt märke som jag har hittat när jag trålat nätet:D
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Där blev vi tysta!

Lurig Scuba Dude! Sicura har ju många dykare med duden! Det stämmer ju inte. Sen är det stål och inte fulmetall som Sicura brukar ha! Kronan är ju lite speciell. Jag chansar på Rubina, ett omöjligt märke som jag har hittat när jag trålat nätet:D
Bra försök, Fixoflex! Inte rätt, tyvärr. :)
Denna schweiziska tillverkare har inte många dykare i sin katalog, googlar man är det den här som dyker upp, fast oftast med en mer konventionell boett, intressant nog. Har för mig att jag sett en cool vintage-kronograf här på forumet, annars är de bara kända för en enda modell...
 

Warwian

Cartier
Är denna bild tillräcklig för att ni skall kunna lista ut vad som är, i alla fall i mina ögon, en av världens bäst avvägda klockor.
Fundera inte enbart på vad ni ser, utan också på vad ni inte ser!
fdgfdgfd.png
 
Topp