• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Duschar du med klockan på?

Duschar du med klockan på?

  • Klart klockan åker med in i duschen

  • Nej, tas alltid av innan jag duschar


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Felan

Omega
Hej,
Det uppstod en ganska intensiv diskussion på jobbet om huruvida man bör eller inte bör duscha med klockan på. Jag tillhör själv den skara som duschar med klockan på, förutsatt att den är trycktestad och jag med säkerhet vet att den håller tätt. Jag tror också att länkarna mår bra av att spolas av ordentligt, mindre smuts = mindre slitage.

Nu är jag intresserad av era åsikter!
Hur resonerar ni? Motivera gärna :)
 

mackman

Cartier
Självklart åker klockan med in i duschen, det är en bra kompanjon för att hålla koll på vad klockan är på morronen när det är lite stressigt och man ska till skola/jobb osv. Då får sig även klockan lite rengöring då jag inte så ofta tar mig tid att tvätta klockan separat
 

månljus

Panerai
Klockan åker av innan dusch. Rengöringen sköter jag separat och har en duschklocka på väggen för att ha koll på tiden.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hm...vad ska man svara på det?!

Vågar man det, kan ju komma tvål som tränger in i packningarna som gör att dom torkar ut...
img_3695-jpg.425373
img_3281-jpg.413928


Självklart så ska man, kan man duscha med klockan på armen om man nu vill det :cool:!
 
Senast ändrad:

cab

Audemars
2-Faktor
Nej klockan ska ju aldrig lämna boxen, den ska såklart inte vara på när du: badar, duschar, golfar, åker skidor, cyklar, gymmar, springer, sover, äter, bajsar, genom flygplatskontrollen, är på semester, steker runt stureplan

Snart dags för en sub-avdelning för detta ämne :)
 

Lindeberg

Omega
Aldrig. Tar även av mig ringen och eventuella armband, även om allt tål vatten. Vill kunna torka mig ordentligt innan smyckena åker på igen. Det har inget att göra med att jag skulle vara rädd om klockan.

Torkar ni mellan klockan och huden, eller får det var småfuktigt en stund? Gör ni samma om ni har natoband?
 

JamesZ

Cartier
Aldrig. Tar även av mig ringen och eventuella armband, även om allt tål vatten. Vill kunna torka mig ordentligt innan smyckena åker på igen. Det har inget att göra med att jag skulle vara rädd om klockan.
Torkar ni mellan klockan och huden, eller får det var småfuktigt en stund? Gör ni samma om ni har natoband?
Tar av klockan efter duschen, torkar den som "smigel my precious"....
 
Topp