• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En ska bort. Ni väljer vilken.

Vilken ryker?

  • Explorer

  • SM300

  • Reverso GT


Resultatet är endast synligt efter enkät.

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Gå vintagevägen och sälj JLC och Rolex. Köp en trevlig badvänlig klocka till sommaren och en rolig vintageklocka. När sommaren är över säljer du badklockan och köper en vintageklocka. Nu är du hemma! :D

Funderar faktiskt starkt på att sälja min Exp II och gå all in vintage.

Edit för övrigt en väldigt avundsvärd Omega!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Behåll Omegan givetvis och sälj de andra två. Då kan du ju köpa en feting till sommarklocka.
Både JLC och explorer är ju lätta att skaffa till hösten igen.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Skulle först sagt explorern, men det känns som den klocka du använder/gillar mest?

I så fall faller rösten på jlc'n. Sälj den och köp något badvänligt + en vintagelänk till sm300'an, det är den värd. :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tyckte jag med, tills jag såg 214270 mk2 (basel 2016 och även den @vaniljglass äger) IRL. Så jag köpte en nyligen. Den är grym. Så den tycker jag ska stanna.

Reverson har aldrig gjort något för mig. Inte heller SM300:n egentligen men förstår om den är rare.
Jag hoppades faktiskt att jag skulle gilla 214270 mk2, dels eftersom den är billigare än Subben men också för att den inte har en bezel som snaskar i sig skjortärmar (när det begav sig var jag irriterad på att "taggarna" på subbens bezel nötte på kanten på skortärmen). Provade den i butik och kände direkt.....ingenting öht. Faktiskt enda gången när jag provat en klocka och inte känt något alls, tyvärr.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hoppades faktiskt att jag skulle gilla 214270 mk2, dels eftersom den är billigare än Subben men också för att den inte har en bezel som snaskar i sig skjortärmar (när det begav sig var jag irriterad på att "taggarna" på subbens bezel nötte på kanten på skortärmen). Provade den i butik och kände direkt.....ingenting öht. Faktiskt enda gången när jag provat en klocka och inte känt något alls, tyvärr.
Sedär! Vad man kan vara olika :happyhappy:
 

Schill

Cartier
Välj bort rolexen och behåll jaegern och omegan, om du verkligen vill ha rolexen väljer du bort omegan för reverson är en sån oerhört jävla häftig klocka!
 

Schill

Cartier
Skulle först sagt explorern, men det känns som den klocka du använder/gillar mest?

I så fall faller rösten på jlc'n. Sälj den och köp något badvänligt + en vintagelänk till sm300'an, det är den värd. :)

Bada kan man göra med både explorern och omegan, ha istället kvar jaegern eftersom det är en sån j*vla häftig klocka att ha
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Bada kan man göra med både explorern och omegan, ha istället kvar jaegern eftersom det är en sån j*vla häftig klocka att ha
Gillar också jlc'n. Dock har jag fått intrycket av att @vaniljglass verkligen gillar sin explorer och Omegan vore bara vansinne att byta ut.
Det är för övrigt inte alls säkert att omegan är badvänlig eller går att få tät, likaså är det alltid en chansning att bada med en 50+ år gammal vintage. En olycka, ett påtvingat tavelbyte senare och klockan är helt död...

Omegan är fortfarande helt klart coolast i den trippeln.
 

Leafvalley

Cartier
Varför kan inte Explorern vara sommardinka? Som tidigare nämnts, byt stållänken för en Nato, RubberB eller läderarmband för lite nytt...
 
Gillar också jlc'n. Dock har jag fått intrycket av att @vaniljglass verkligen gillar sin explorer och Omegan vore bara vansinne att byta ut.
Det är för övrigt inte alls säkert att omegan är badvänlig eller går att få tät, likaså är det alltid en chansning att bada med en 50+ år gammal vintage. En olycka, ett påtvingat tavelbyte senare och klockan är helt död...

Omegan är fortfarande helt klart coolast i den trippeln.
@vaniljglass har nämnt att han funderar på att flippa Exp i en annan tråd och då vet vi alla hur det slutar...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag hoppades faktiskt att jag skulle gilla 214270 mk2, dels eftersom den är billigare än Subben men också för att den inte har en bezel som snaskar i sig skjortärmar (när det begav sig var jag irriterad på att "taggarna" på subbens bezel nötte på kanten på skortärmen). Provade den i butik och kände direkt.....ingenting öht. Faktiskt enda gången när jag provat en klocka och inte känt något alls, tyvärr.
Nu har jag inte 39mm Explorer utan 36 men min 14270 skulle jag aldrig för mitt liv göra mig av med!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Reverson skall bort, mest för att jag tycker dom är sjukt osnygga :wtf:

Omegan är dock riktigt fin och Explorern är minst lika fin den!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
KS jämnaste poll så här långt :) Inte mycket till hjälp än så länge. Reverson ryker för mig.
Eller hur. Tack för det. :)
Ett ljust canvas till explorern. Billigaste alternativet.
Inte en idé jag är så taggad på. Brukar vanligtvis byta band och experimentera, men explorern har suttit non stop på länk.
Vad har du valt för sommaklockan?
Inte klart än.. i mitt huvud.
Måste säga Explorern som ju antagligen är lätt att köpa igen för priset du får nu.
Visserligen, men också den enda som jag köpt nytt och har något slags band till.
Vilka klockor är kandidater till att bli årets sommarklocka?
Jag måste nog tänka igenom det där några varv. Är så jävla spretig, men det första jag tänker på när jag tänker sommarklocka är Hulk.
Bort med Explorer. Både Omegan och Rolexen kan ju funka utmärkt som sommarklockor redan, på med gummi eller länk på Omegan bara. Reverson inte så mycket på stranden va? Flippar du den har du ju 3 sommarklockor med den nya du köper!? Flippar du Omegan har du en "inte-sommarklocka" och två nya klockor. Så, för dynamikens skull, en ny, en gammal och en "inte-sommarklocka" ;)
Svårt att motivera 15k för länk på Omegan. Den är för övrigt inte tät, och kommer inte så att bli pga plexit som jag vill ha kvar.
JLC är kass under sommaren, och explorer är liiiite tråkig även om matta tavlan blir som bäst i solljus.
Det känns som om du inte vill släppa Omegan om man läser hur du beskriver klockorna...? OM du gillar JLC'n och använder den hade jag droppat Explorern, annars tvärtom.
Använder Explorern mest, tveklöst. Den har knappt lämnat min handled på ett år, och enda
Det är väl bara du själv som vet vilken klocka som ska bort?
Jag har ingen aning, och är egentligen helt onostalgisk när det gäller klockor. Lite kul att se vad stora massan tycker.
Kanske är en förklädd säljes-annons och därav kort beskrivning av objekten? :eek:;)
Nästan.
Gillar också jlc'n. Dock har jag fått intrycket av att @vaniljglass verkligen gillar sin explorer och Omegan vore bara vansinne att byta ut.
Det är för övrigt inte alls säkert att omegan är badvänlig eller går att få tät, likaså är det alltid en chansning att bada med en 50+ år gammal vintage. En olycka, ett påtvingat tavelbyte senare och klockan är helt död...

Omegan är fortfarande helt klart coolast i den trippeln.
Omegan är coolast i trippeln. Men också helt värdelös på sommaren.
Varför kan inte Explorern vara sommardinka? Som tidigare nämnts, byt stållänken för en Nato, RubberB eller läderarmband för lite nytt...
Tycker inte den passar på annat än länk (som ovan skrivet så är jag vanligtvis ganska liberal med sånt), samt att den är lite väl svart och.. tråkig. :)
@vaniljglass har nämnt att han funderar på att flippa Exp i en annan tråd och då vet vi alla hur det slutar...
Har ju haft den i snart ett år. Det är inte likt mig.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Expan, enklast att någongång köpa igen om saknaden blir för stor.

Reverson var bara för grym asså!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
"Explorern funkar till allt" ==> mellanmjölk... Flippa och köp något annat så du har tre klockor med karaktär... :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Sm300, varför?
Reverson är den optimaladressaren och JLC är ett fantastiskt märke med en spännande historia.
Explorern är en bra vardagsbeater som fungerar till allt som inte reverson funkar till.
SM300, nä, jag är skeptisk.
Men jag har tur, jag slipper göra valet, men för mig personligen är det enkelt med dem alternativen. Lycka till vännen
 
Topp