• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Ketan

Cartier
Äsch, så är det alltid. Det är svårt att pricka toppen!
Jag satt med FPC på 100 kr och sålde på 105 här i veckan, på kvällen kom ett rykte om att de skulle fått ett bud i somras, missade 5 % till följd. Segt! FPC-forumen är för övrigt riktigt rolig läsning, hardcore-anhängarna är inte kloka.
Jag är med i en fpc grupp på fb och det är så roligt när journalister eller analytiker skriver något negativt om fpc och blir arga. ''Jävla tomte'', ''Journalister är det värsta, ''Bensin (Peter Benson) är ett jävla stolpmongo'', ''Benson!!!!....jag vet att du sover dåligt om nätterna,för att inte tala om hur du mår på dagarna. Get a life Benson...du är en nolla. Drick lite kaffe ur fingerprintkoppen du fick istället.Och sluta skriv för alltid. Stolpmongo'' :D
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Någon som har något eller några intressanta case att dela med sig utav som är värda att kolla in? :) legat likvid ett tag, men nu är det dags igen :)

Mvh
 

vicjoh

Omega
Helt utan TA eller något men arc aroma börjar bli intressant.

Håller med dig. Känner ordföranden väldigt bra.. och efter första lanseringen i Kina nu i veckan så är detta bara början.
Kommer bli riktigt spännande de närmsta 12-24 månaderna!

Också trevligt att Erik Penser tog upp Arc aroma pure under bevakning i fredags.
https://epaccess.penser.se/analys/ett-teknikovertag-med-varlden-som-spelplan/

Även riktigt imponerad över att den avgående VD:n (som blir VD för Nordic food group) köper 500 000 aktier trots att han avgått.
"Trots att jag valt att gå vidare är min tro på bolaget stark. Jag ser att vi genom de senaste stegen är riktigt nära ett kommersiellt genombrott", säger Martin Linde i en kommentar.
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 5780

Guest
Någon som har något eller några intressanta case att dela med sig utav som är värda att kolla in? :) legat likvid ett tag, men nu är det dags igen :)

Mvh
Läs senaste delårsrapporten. Tycker det är ett intressant område där Kina är en potentiellt stor marknad. Bra ledning och sunda framtidsutsikter där dom tar en sak i taget. 0 resultat 2017 och sen öka. Dom anställer också på rätt positioner.

Men som sagt ingen redeye analys direkt..
Om du nu ska "tipsa" om investeringsobjekt så kanske "läs senaste delårsrapporten" är lite klent. Jag frågade inte för egen räkning utan mest för att ett tips bör följas av någon slags motivering.
Jag brukar själv undvika investeringar i renodlade förhoppningsvis även om detta hängt med längre än vad som brukligt är.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Håller med dig. Känner ordföranden väldigt bra.. och efter första lanseringen i Kina nu i veckan så är detta bara början.
Kommer bli riktigt spännande de närmsta 12-24 månaderna!

Också trevligt att Erik Penser tog upp Arc aroma pure under bevakning i fredags.
https://epaccess.penser.se/analys/ett-teknikovertag-med-varlden-som-spelplan/

Även riktigt imponerad över att den avgående VD:n (som blir VD för Nordic food group) köper 500 000 aktier trots att han avgått.
"Trots att jag valt att gå vidare är min tro på bolaget stark. Jag ser att vi genom de senaste stegen är riktigt nära ett kommersiellt genombrott", säger Martin Linde i en kommentar.
Börjar rycka lite i köptarmen när det gäller AAP!
 

Ebbot

Cartier
Om du nu ska "tipsa" om investeringsobjekt så kanske "läs senaste delårsrapporten" är lite klent. Jag frågade inte för egen räkning utan mest för att ett tips bör följas av någon slags motivering.
Jag brukar själv undvika investeringar i renodlade förhoppningsvis även om detta hängt med längre än vad som brukligt är.


Det är väl en skitbra tips att börja med att läsa delårsrapporten? Så man kan börja bilda sig en egen uppfattning.
 

Mudfold

Cartier
Ni har nog redan läst det.. Men vår käre Prins Daniel äger bara aktier i ett enda företag - Starbreeze. Ni hörde rätt. Kom in i sekten ni med ;)
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag plockade upp H&M vid 240 kr för ett tag sedan, det känns som en bra ingångskurs.

Fan jag missade nyemissionen av Engelska skolan pga Avanza.. Någon som tror på den aktien fortsatt?
 
Topp