• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Annonsen är nu uppdaterad. Kändes inte helt nödvändigt att skriva med det då det så tydligt står att affär endast sker f2f.

Spelar ingen roll hur affären genomförs, du måste fortfarande ha med en returpolicy. Sen om du vill skriva att det inte är någon retur överhuvudtaget är ok, men det ska stå med oavsett.
 

gonza

Panerai
Att det är lite underligt att ta 30 % mer än vad tillverkaren själv tar till kund.
Kan se nu att jag betalat nästan 1400.- inkl frakten, tycker det känns rimligt. Varför ens ge sig in i diskussion om priset då man inte är intresserad? Bättre att då be om en prisreduktion via PM om så är fallet?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kan se nu att jag betalat nästan 1400.- inkl frakten, tycker det känns rimligt. Varför ens ge sig in i diskussion om priset då man inte är intresserad? Bättre att då be om en prisreduktion via PM om så är fallet?

Ställde en enkel fråga om jag missat något, varför skulle jag inte ställa den öppet? Tråkig attityd.

Du gör som du vill..

För dem som inte vill betala mer än nödvändigt så kan ni ju köpa direkt av Rainer här: https://www.ebay.com/itm/302193413982
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ställde en enkel fråga om jag missat något, varför skulle jag inte ställa den öppet? Tråkig attityd.

Du gör som du vill..

För dem som inte vill betala mer än nödvändigt så kan ni ju köpa direkt av Rainer här: https://www.ebay.com/itm/302193413982
Ha ha. Jag kan inte mer än skratta åt detta. Bra att det finns uppmärksamma forumvänner.
Känner själv att jag emellanåt lägger mer tid än jag borde här, men alltså ni som hittar grejer likt detta; hur mycket tid lägger ni här egentligen? Och hur fasen orkar ni engagera er? Vad är det som driver er? Att ingen ska gå på en mina, eller finns det rent av nåt annat bakom? :angel:
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Ha ha. Jag kan inte mer än skratta åt detta. Bra att det finns uppmärksamma forumvänner.
Känner själv att jag emellanåt lägger mer tid än jag borde här, men alltså ni som hittar grejer likt detta; hur mycket tid lägger ni här egentligen? Och hur fasen orkar ni engagera er? Vad är det som driver er? Att ingen ska gå på en mina, eller finns det rent av nåt annat bakom? :angel:

Har ägt 5-6 lådor från just Rainer och vet vad jag betalat, tyckte priset va lite högt och ville uppmärksamma om det helt enkelt.

Vill inte @gonza något illa alls.

Fortsatt trevlig söndag på er!
 

gonza

Panerai
Ha ha. Jag kan inte mer än skratta åt detta. Bra att det finns uppmärksamma forumvänner.
Känner själv att jag emellanåt lägger mer tid än jag borde här, men alltså ni som hittar grejer likt detta; hur mycket tid lägger ni här egentligen? Och hur fasen orkar ni engagera er? Vad är det som driver er? Att ingen ska gå på en mina, eller finns det rent av nåt annat bakom? :angel:
Har nu sänkt priset till 800kr, hoppas nu alla kan känna sig nöjda.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
åhh fan, viste inte det. utgick från att 1601 alltid var i vitguld, ska genast kolla upp och i s f uppdatera annonser.
Toppen! Jag googlade nämligen lite på engine turned bezel om den kan förekomma i guld men hittade inget, isf sitter du ju på ett riktigt unikt ex om du kan bekräfta det verkligen är guld :D
Lycka till med försäljningen!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
@keroro @JLC

Type of Bezel
0 Polished
1 Finely Engine Turned
2 Engine Turned
3 Fluted
4 Hand-Crafted
5 Pyramid
6 Rotating Bezel

Type of Material
0 Stainless
1 Yellow Gold Filled
2 White Gold Filled
3 Stainless & Yellow Gold
4 Stainless with 18k White Gold
5 Gold Shell
6 Platinum
7 14k Yellow Gold
8 18k Yellow Gold
9 18k White Gold
 

keroro

Rolex
2-Faktor
@keroro @JLC

Type of Bezel
0 Polished
1 Finely Engine Turned
2 Engine Turned
3 Fluted
4 Hand-Crafted
5 Pyramid
6 Rotating Bezel

Type of Material
0 Stainless
1 Yellow Gold Filled
2 White Gold Filled
3 Stainless & Yellow Gold
4 Stainless with 18k White Gold
5 Gold Shell
6 Platinum
7 14k Yellow Gold
8 18k Yellow Gold
9 18k White Gold
Jag tror den andra tabellen "Type of Material" hänvisar till boettens material och inte bezeln? Så 1601 är ju korrekt, den är "Finely Engine Turned" men samma siffra 1 i tabell två är ju då fel eftersom det inte är pläterat guld.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Samma lista men med lite mer förklarande text från minus4plus6:

Model Numbers
On the older paper warranties (prior to 2006 and the plastic card warranty) there is a model number and a dial code. The warranties after 2006 just list the watch model code.

The model code that is both on the warranty as well as in catalogs breaks down as follows:

First three digits designates model on traditional Rolex models:

140 = Oyster Perpetual Air King and Submariner
142 = Oyster Perpetual Chronometer 34mm and Explorer
152 = Oyster Perpetual Date - Mens 34 mm
162 = Oyster Perpetual DateJust – Mens 36mm
165 = Explorer II
166 = Submariner – SeaDweller – Ya.phpaster 40mm
167 = GMT Master II
170 = Oyster Quartz DateJust
189 = Oyster Perpetual Special Edition
190 = Oyster Quartz Day-Date
1165 Cosmograph Daytona
1182 Oyster Perpetual Day-Date
1183 Oyster Perpetual Day-Date Serti (With Diamonds)

After 2004-2006, the newer Rolex models have an extra 1 preceeding the model number. For example, a traditional, two-toned bezel GMT has a model number of 16710, but the newer super-cased, ceramic bezeled GMT is listed as a 116710 (extra preceeding 1).

The next digit is the bezel code. For example, a 16710 has a smooth/domed bezel. Professional watches are excluded from this list.



0 = Smooth/Domed
1 = Engine Turned
2 = Engraved
3 = Fluted
4 = Bark
5 = Pyramie (Not Used)
6 = Turn-O-Graph
7 = Various
8 = Special (Not Currently Used)
9 = Open (Not Currently Used)

The next (sixth) digit is the metal code. In the case of a 16710, the 0 signifies stainless steel.

0 = Stainless Steel
1 = Yellow gold Placor (Tudor)
22 = Stainless steel and Platinum (Ya.phpaster)
3 = Stainless Steel and 18k Yellow gold (Yellow Rolesor)
4 = Stainless Steel and 18k White gold (White Rolesor)
5 = Gold Shell (No Longer Used)
6 = Platinum
7 = 14k Yellow gold (No Longer Used)
8 = 18k Yellow gold
9 = 18k White gold
BIC = Bi-Color 18k Yellow and White gold combo
TRIDOR = 18k Yellow, White and Rose gold
 

Alligatorn

Cartier
Förlåt @azcii om jag pingar dig i onödan (och kanske inte i rätt tråd) men jag måste bara säga SATAN VAD SNYGG KLOCKA.
Brukar inte logga in här utan mest läsa men fan vad jag måste hålla hårt i plånkan för att inte ta pengar från min kontantinsats och köpa den. Jag som brukar sitta och drömma om en blå pelagos men damn.. JÄVLAR vad snygg den är alltså! :eek:
https://klocksnack.se/threads/squale-1521-ocean.66699/
 

azcii

Patek
2-Faktor
Förlåt @azcii om jag pingar dig i onödan (och kanske inte i rätt tråd) men jag måste bara säga SATAN VAD SNYGG KLOCKA.
Brukar inte logga in här utan mest läsa men fan vad jag måste hålla hårt i plånkan för att inte ta pengar från min kontantinsats och köpa den. Jag som brukar sitta och drömma om en blå pelagos men damn.. JÄVLAR vad snygg den är alltså! :eek:
https://klocksnack.se/threads/squale-1521-ocean.66699/
Tackar! Det är en fantastiskt fin klocka, jag håller med. Perfekt sommarklocka. Tyvärr har den mest fått ligga i lådan sen jag köpte min Tudor BBB av @Spencer i somras. Därför den får gå :(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp