• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G-Shock: ja eller nej?

Greven

Audemars
Jag är också Höga Kustare.

Klart att den klocka som så uppenbart är gjord för tuffast möjliga tag är en klassiker! Att påstå annat vore som att säga att boxning inte är en klassisk sport. Själv har jag haft en Casio i 24 år och det enda jag gjort är att byta batteri en (1) gång och konsekvent misshandla den. Den är oförstörbar.

Angående Höga Kusten har den följt mig ner till Klas Uggla, Maja, Alsterdam och andra mindre vrak i vattnet där ute. För att inte tala om revhajar, muränor och delfiner i Röda Havet, Maldiverna och liknande. Casion bangar inte för något.
Bra inlägg! Bra att du använt din klocka i alla möjliga och omöjliga situationer! Bra helt enkelt!
 

Greven

Audemars
Bara jag som inte alls fastnat gör G-Shock? :bag:
Förstår din inställning. Det är svårt att gilla en klocka i plast, jag har väldigt svårt för till exempel Swatch. Men för några år sedan köpte jag en G-Shock för att jag vågade inte använda min Sub eller mina Omega-klockor på fritiden och ändrade helt min inställning. Kvalitén är hög. Du kan inte förstöra den. Du kan i stort sätt göra vad som helst med din G-Shock men den hänger med. Sedan gillar jag hela livsstilen med G-shock, den är gjord för sport, äventyr och annat knas. Som ett extra plus så är inte prisnivån så väldigt hög så du kan ha flera stycken utan att det belastar din privatekonomi allt för mycket. Skulle du ledsna på din klocka så finns det en rätt bra andrahandsmarknad för G-Shocks.
 

Point Blank

Cartier
Förstår din inställning. Det är svårt att gilla en klocka i plast, jag har väldigt svårt för till exempel Swatch. Men för några år sedan köpte jag en G-Shock för att jag vågade inte använda min Sub eller mina Omega-klockor på fritiden och ändrade helt min inställning. Kvalitén är hög. Du kan inte förstöra den. Du kan i stort sätt göra vad som helst med din G-Shock men den hänger med. Sedan gillar jag hela livsstilen med G-shock, den är gjord för sport, äventyr och annat knas. Som ett extra plus så är inte prisnivån så väldigt hög så du kan ha flera stycken utan att det belastar din privatekonomi allt för mycket. Skulle du ledsna på din klocka så finns det en rätt bra andrahandsmarknad för G-Shocks.

Förstår att den är smidig när man vill ha en hållbar klocka man inte behöver vara rädd om men en billig quartz beater känns för mig hundra gånger snyggare.
 

Babinus

Cartier
Haha, sant. Men vad gör ni som en quartz-klocka inte skulle klara av?
Hoppar fallskärm.....utan skärm, t ex.

Nej, skämt åsido. Nu är ju inte en G-Shock så dyr, men det finns säkert andra klockor i samma prisklass som tål rätt mycket. Men lika länge? Vad vi gör? Man har den på sig när man badar, dyker, sportar, lagar oljeläckor, hugger ved och brottas med björnar. Det handlar nog mer om RISKEN att klockan ska få ett ofrivilligt kok stryk, än att det verkligen händer dagligen. Men ibland händer det.

Ungefär som fyrhjulsdrivning på en bil. Oftast behövs det inte, men när det behövs.............
 

Pool

Breitling
Köpte en mudman i våras är mycket nöjd. Perfekt beater!
gshock.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Haha, sant. Men vad gör ni som en quartz-klocka inte skulle klara av?

G-shocks är inte sällan utrustade med roliga/nördiga funktioner som kan vara trevliga att ha när man extremsportar eller ägnar sig åt friluftsliv. Dessutom är de tillverkade i gummi /plast som gör att de är väldigt lätta och blir inte speciellt kalla. Tex så använder militär runt om i världen G-shocks, kanske för att de ändå är lite tåligare än en vanlig kvartsklocka, jag vet inte.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor

Cryssarn

Rolex
Såg något test där han slängde in en G-shock innanför gallret på en ganska stor fläkt och startade den. Inga som helst problem ;)
jag var också skeptisk först, men ångrar verkligen inte mitt köp.
Tom cruise kör en i MI-filmerna. klart man då måste ha en ;)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Era G-Shocks ser ju knappt använda ut ;) Här är min förra, höll för fem års hårt abuse. Dock funkar allt utom den analoga tidvisningen som går efter.
20150707_165749_zps4b7j7kwj.jpg

Nu äger jag en gw3500B och är mycket nöjd. Så ja, g-shock är bra skit!
 

pock

Breitling
Någon som har en radiokontrollerad variant att rekommendera? Jag är sugen på en till.
Jag har en G-Shock GW-M530 med radio och solceller, som jag är otroligt nöjd med. Den är inte lika "bulkig" som övriga G-Shock modeller och passar fint på en smalare handled (min är 16,5cm).
Den finns i olika färger och då med modellbeteckning GW-M500, dock är den inte tillgänglig i Europa. Jag inhandlade mitt exemplar i USA.
IMG_20150605_161835.jpg
 
Nu är dags dags att tackla lite Balinesiska vågor och tack vare Rangeman vet jag att det är 33,6 gr :cool:

Edit. Ref nr är GW-9400J
Hur känns "negative display"? Har läst ett par reviews där folk tycker att den är helt kass. Tycker själv att den gröna är snyggare än den svarta, men lite lurigt när man inte kan se den live :(
 

Greven

Audemars
Era G-Shocks ser ju knappt använda ut ;) Här är min förra, höll för fem års hårt abuse. Dock funkar allt utom den analoga tidvisningen som går efter.
20150707_165749_zps4b7j7kwj.jpg

Nu äger jag en gw3500B och är mycket nöjd. Så ja, g-shock är bra skit!

Greven här: Gillar att din G fått jobba hårt. Det hedrar dig! Well done sir!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hur känns "negative display"? Har läst ett par reviews där folk tycker att den är helt kass. Tycker själv att den gröna är snyggare än den svarta, men lite lurigt när man inte kan se den live :(
Faktum är att är det något jag ska" klaga" på så är det just det. Är lite svårläst på kvällen om man inte lyser upp (den lyser även upp själv nör man vrider på klockan). Men visuellt är det snyggt med negative display men hade jag valt idag så hade jag kört vanlig då det är mer praktiskt. Samma anledning jag gillar kombi före sedan ;)
 
Topp