• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Vilket insert är ovanligast?
image.png

image.jpeg
Vet inte men din är finare:)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har någon tips på bra säljare? Webshop, instagram eller eBay kvittar så länge de är reko.

Känner till heuer time, Classic heuer, vintage heuer, heuer heritage och chronomatic. Gärna säljare inom EU.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Lunaroyster? Tänkte mer någon som har ett större utbud av Heuers :) Främst en Autavia eller Carrera är jag på jakt efter
Det finns inte många handlare som kan hålla ett kontinuerligt flöde av 60tals heuers;) Meertz world of time har ett par i varierande skick, kirill brukar få in några då o då. Sen är det de vanliga, abel court mfl.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Wishing you all a great friday & coming weekend.

Heuer model 2447 from ca.1950 - powered by the Valjoux.72 - its 38mm without the crown & has 20mm lugs



This is the lighter coloured version of the black dial one i showed last week. The patina on the dial is sometimes referred to as a tobacco dial.

Cheers - Darren
Great one Darren, as always!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Sjukt, helt orimligt. De är verkligen inte värda dessa pengar.
Håller med, en klocka som gått från 15 k till 215k på 5 år är inte längre prisvärd i min värld MEN om vi ska vara lite opartiska så:
Rarity: Autavia>Daytona
Desirability: Autavia≤Daytona?
Finish: Autavia=Daytona
Urverk: Autavia=Daytona
Historik: Autavia=Daytona?
Pris: Autavia=Daytona?

Personligen tror jag att priset kommer stagnera först när autavia når daytona priser...rimligt eller inte...ja kommer iaf inte köpa en rindt längre:D Fan att jag inte köpte din förra året:/
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Håller med, en klocka som gått från 15 k till 215k på 5 år är inte längre prisvärd i min värld MEN om vi ska vara lite opartiska så:
Rarity: Autavia>Daytona
Desirability: Autavia≤Daytona?
Finish: Autavia=Daytona
Urverk: Autavia=Daytona
Historik: Autavia=Daytona?
Pris: Autavia=Daytona?

Personligen tror jag att priset kommer stagnera först när autavia når daytona priser...rimligt eller inte...ja kommer iaf inte köpa en rindt längre:D Fan att jag inte köpte din förra året:/
Nu när Autavia precis som Daytona kommer bli populära bland tjocka, pensionerade tandläkare i Florida så är det dags att sälja och hoppa av. Enbart av prestige och coolhetsskäl kommer jag troligtvis vaska min 3646 till en tysk:cool::cool::cool:
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Nu när Autavia precis som Daytona kommer bli populära bland tjocka, pensionerade tandläkare i Florida så är det dags att sälja och hoppa av. Enbart av prestige och coolhetsskäl kommer jag troligtvis vaska min 3646 till en tysk:cool::cool::cool:
Haha, eller så blir man en tjock tandläkare:D Skämtåsido, vad köper man om man hoppar av? Tror du populariteten kmr sjunka? Vad ryker först i en kris, daytona eller autavian?;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Haha, eller så blir man en tjock tandläkare:D Skämtåsido, vad köper man om man hoppar av? Tror du populariteten kmr sjunka? Vad ryker först i en kris, daytona eller autavian?;)
Jag köpte en Squale för en tusing:)
Vetefan, men Daytona är ju en etablerad "Steffoklocka" för tjocka livsnjutare och har ju rejäl fallhöjd. När köparna fattar att de är en klocka man identifierar med dästa tjocksmockar och inte dödsföraktande racerförare så spricker den bubblan :facepalm:
 
Senast ändrad:

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt utfall på den här auktionen...nånting säger mig dock att vi inte har sett slutet än...
heuerautavia.jpg
Jag förbannar mig själv för att jag blev inte blev intresserad av klockor mycket tidigare i livet :banghead: Jag älskar utseendet och historian kring Heuer-klockor men misstänker att jag får nöja mig med de tre jag har, priserna för de jag skulle vilja ha, t.ex. de du visar, ligger tyvärr alldeles för mycket norr om vad jag har råd med :( Får väl rikta in mig på "Poor-man´s Heuers", t.ex. Zodiac, innan de också sticker iväg :D De har det rätta utseendet men till ett lägre pris :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
..läs "dödsföraktande"...

...fast dröjer det inte minst en generation innan tjocksmockimagen har slagit igenom? "early porsche" är ju bara multimiljonärer med bukfetma som kör sedan länge, men alla tänker McQueen och James Dean ändå... ;)
Blev en bra felskrivning :)
En generation kommer gå fort, skenande diabetes, skrumplever och hjärtsjukdomar will do the job. De bortskämda ungarna som ärver dricker algavkok, paddlar yoga-sup och kommer skänka tjockpappans klockor till välgörenhet.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Blev en bra felskrivning :)
En generation kommer gå fort, skenande diabetes, skrumplever och hjärtsjukdomar will do the job. De bortskämda ungarna som ärver dricker algavkok, paddlar yoga-sup och kommer skänka tjockpappans klockor till välgörenhet.
...där nästa generations nörd hittar den för 79kr, prutar lite och går hem 69kr fattigare med en Heuer på armen...
https://www.hodinkee.com/articles/f...-worth-over-35000-for-599-at-phoenix-goodwill
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag förbannar mig själv för att jag blev inte blev intresserad av klockor mycket tidigare i livet :banghead: Jag älskar utseendet och historian kring Heuer-klockor men misstänker att jag får nöja mig med de tre jag har, priserna för de jag skulle vilja ha, t.ex. de du visar, ligger tyvärr alldeles för mycket norr om vad jag har råd med :( Får väl rikta in mig på "Poor-man´s Heuers", t.ex. Zodiac, innan de också sticker iväg :D De har det rätta utseendet men till ett lägre pris :)
Well well, såhär retrospektivt så är det mycket man hade gjort annorlunda:) Det är bara att ta smällen och köpa det man vill ha om man anser det rimligt...tkr prisutvecklingen på poor mans heuers har varit värre än heuer:D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Well well, såhär retrospektivt så är det mycket man hade gjort annorlunda:) Det är bara att ta smällen och köpa det man vill ha om man anser det rimligt...tkr prisutvecklingen på poor mans heuers har varit värre än heuer:D
Många kostar som Heuer... Eller de försöker få betalt som Heuers. Udda nog har inte val 72 tokrusat på bred front, bara typ dubblats? Dykarkronograferna däremot, och panda på det. En av mina har nog närmare tiodubblat i pris.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Många kostar som Heuer... Eller de försöker få betalt som Heuers. Udda nog har inte val 72 tokrusat på bred front, bara typ dubblats? Dykarkronograferna däremot, och panda på det. En av mina har nog närmare tiodubblat i pris.
De dyraste är väl de manuella hamilton kronisarna? Sen finns de automatiska PMH som kostar mer eller mindre som heuersen som du säger. Desirability...valjoux 72 kan ju se rätt olika ut där vissa är mer estetiskt tilltalande än andra men dykarkronisarna har rusat iväg (mer tilltalande? med bezel? lite autavia look över det hela?).
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ni som är kunnigare än jag vad gäller Poor-man´s Heuers :) Funderade ett tag på den här Zodiac:en på Omega Forums:
https://omegaforums.net/threads/fs-sold-zodiac-chronograph-reverse-panda-valjoux-7733.46431/
Insåg dock att mitt klockkonto för tillfället är kört i botten så jag passade:( Vad tror ni, hade den varit ett bra köp för $1375 (moms tillkommer ju dessutom)? Kan vara bra att veta om någon liknande dyker upp när klockkontot har återhämtat sig :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ni som är kunnigare än jag vad gäller Poor-man´s Heuers :) Funderade ett tag på den här Zodiac:en på Omega Forums:
https://omegaforums.net/threads/fs-sold-zodiac-chronograph-reverse-panda-valjoux-7733.46431/
Insåg dock att mitt klockkonto för tillfället är kört i botten så jag passade:( Vad tror ni, hade den varit ett bra köp för $1375 (moms tillkommer ju dessutom)? Kan vara bra att veta om någon liknande dyker upp när klockkontot har återhämtat sig :)
Tycker inte den var så kul. Tavelkvaliten såg ut att vara bra, men layouten sådär. Boett i fulmetall känns sådär och framförallt är boettformen rätt trist?
 
Topp