• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
IMG_5910.JPG
IMG_5911.JPG
IMG_5912.JPG
IMG_5913.JPG

Uppdaterad låda....
 

Breitlingman

Cartier
Nu börjar det likna en samling. Under 2017 kommer den utökas med en Rolex Milgauss i blått och sen på sikt är planen en Breitling Chronomat. Gott Nytt år önskas alla sköna kloka klockvänner! Cheers
upload_2016-12-30_14-39-12.png

- Omega Seamaster PL, Breitling Superocean Heritage, Breitling Wings, Mont Blanc Star 4810 GMT, Apple Black Steel Series 1...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Kul att du har gått nästan all in på Cartier. Kul att våga vara annorlunda.
Efter att ha varit biten klockfetischist i över 30 år och med överstigande 200 flippar i bältet så kan jag säga att det finns inget märke som ger mig ens i närheten av den känsla som jag får av Cartier. Jag säger verkligen inte att allt de gjort är bra, tex Pasha är mindre roligt, men generellt så finns det något i formspråket som talar till mig. Det parat med en makalös historia, vilken få förefaller känna till, samt ett oftast vettigt pris gör att det är mitt topprankade märke.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Igår köpte jag Min Sista Klocka<TM> och nu ser samlingen ut såhär
Photo 2017-01-08, 12 12 43.jpg

Nytillskottet är GS. Det finns så mycket jag tycker om i den här lådan (inklusive själva lådan).
Uppifrån och från vänster:
Seiko digital Spirit, Stowa Seatime, Oris Chronoris, GS SBGX093, Nomos Orion
Raketa Big Zero, Nivada, Tissot Navigator, Sieko Pogue*2.

Lite statistik:
5 Moderna
5 Vintage

5 Automatiska
3 Kvarts
2 Manuella

4 Japaner
3 Schweizare
2 Tyskar
1 Ryss

4 Day-date
3 Date
3 Kronograf
1 24h
1 Antimagnetsik
 

Mvnordlander

Cartier
Jag är sedan jul inte längre OWG, i julklapp fick jag mig en trevlig Swatch. Min samling består därför av en Rolex 1601 som används som vardags & festklocka samt min svarta Swatch med guldvisare och guldindex till alla sportsliga aktiviter som en gammal datejust inte klarar av. Jag har under några år gått från att använda mig av Seiko SKX och Sinn 104 som ligger runt 41mm till 2 stycken klockor av det mindre slaget, ena på 36mm och andra på 34mm. Trivs helt enkelt bättre med mindre klockor på mina taniga handleder.
IMG_0727.JPG
FullSizeRender.jpg
 

audotcom

Panerai
Det var ingen dum ide faktiskt, en Explorer skulle nog kunna leta sig in på längre sikt:) dock lutar det mer åt någon slags tank, vintage eller Cartier..
 
Topp