• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

torsdag

Breitling
IMG_20161030_085202.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Här är den nuvarande förstauppställningen...har sålt av en del som jag aldrig använde. I och för sig fyller klockor som man aldrig använder på armen men tar fram och tittar på då och då också en funktion, men med begränsat kapital så har en del tyvärr fått lämna. Hoppas kunna fylla den tomma platsen med en svart Ingy 3239, men det blir tidigast när blåsippan uti backarna står.

IMG_20161102_092831.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Min Rolex EXP 2 åkte, tyckte den var lite tråkig och gav mig inte särskilt med inspiration. För nästan samma pengar har jag nu en samling jag tycker är betydligt mer intressant.

Dock lär väl den se helt annorlunda om en månad om känner jag mig själv rätt.

image-jpeg.413315


image-jpeg.413842


image-jpeg.402577


image-jpeg.407462


image-jpeg.394920


image-jpeg.399635


Mycket nöjd.

Ruskigt sugen på en IWC ingenjör nu dock :)
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Här är den nuvarande förstauppställningen...har sålt av en del som jag aldrig använde. I och för sig fyller klockor som man aldrig använder på armen men tar fram och tittar på då och då också en funktion, men med begränsat kapital så har en del tyvärr fått lämna. Hoppas kunna fylla den tomma platsen med en svart Ingy 3239, men det blir tidigast när blåsippan uti backarna står.

IMG_20161102_092831.jpg
Vill du sälja Seikon så Pm:a :)
 

pederr

Cartier
Här är den nuvarande förstauppställningen...har sålt av en del som jag aldrig använde. I och för sig fyller klockor som man aldrig använder på armen men tar fram och tittar på då och då också en funktion, men med begränsat kapital så har en del tyvärr fått lämna. Hoppas kunna fylla den tomma platsen med en svart Ingy 3239, men det blir tidigast när blåsippan uti backarna står.

IMG_20161102_092831.jpg
Kul 5:a, inte så mainstream.
 
Här är den nuvarande förstauppställningen...har sålt av en del som jag aldrig använde. I och för sig fyller klockor som man aldrig använder på armen men tar fram och tittar på då och då också en funktion, men med begränsat kapital så har en del tyvärr fått lämna. Hoppas kunna fylla den tomma platsen med en svart Ingy 3239, men det blir tidigast när blåsippan uti backarna står.

IMG_20161102_092831.jpg

Vad är det för Sinn där nere i mitten?
Får lite sköna Speedmaster-vibbar men ändå inte kopia på något sätt.
 
20161105_203510.jpg

Om man nu kan kalla det för samling... Inte så värst kul, men man måste ju börja någonstans.
Efter att ha läst en hel del här och på andra ställen har inköpslistan dock blivit mycket roligare!

Dels vill jag ha någon mer dykare av lite högre kvalitet än Casion, gärna med lite annorlunda utseende. Lutar åt en Pepsi, antingen Seiko SKX009 eller något annat liknande, blir i så fall min första automatiska klocka.
Nästa steg blir att hitta en lite större kronograf, funderar på Swatch Irony eller något liknande med Speedmaster-influenser.
Sen "behöver" jag givetvis någon mer dressare, med silver eller vit tavla. Certina DS-1(Day date homagen) vore trevligt, men jag lutar mer åt vintage, dock är alla så små. Jag vill gärna ha runt 38-40(den blå är 40) på handleden.

På lite längre sikt vill jag nog uppgradera den svarta dykaren till högre kvalitet och sen satsa på en äkta Speedmaster.
 

TimeDealer

Cartier
Detta är min samling efter ca 1års intensivt samlande. Många klockor har fått gå och har inte kännts tillräckligt tillfredställande. Tror dock alla på bilden får stanna kvar tillsvidare. Det som saknas just nu är ett högt snäpp över. Siktet är inställt på AP 15400. Fortsättning följer.
IMG_3041.PNG
 
Topp