• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllan club >>

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var av uppfattningen att den där hyllan eller vad den nu för tiden kallas är samma sak som:
https://klocksnack.se/threads/round-table-tråden.58628/
Främja kamratskap mellan unga män... Om min sambo tar med sig hyllan och drar kan det ev vara aktuellt att få till lite kamratskap med andra unga män. Drar då PM till admin och hoppas få vara med.

Hyllan finns inte längre. Den var heller aldrig hemlig. Det fanns klara kriterier för när en medlem fick tillträde och ingen var utestängd. Det var alltså en vanlig forumavdelning där medlemmar kunde vara lite mer öppna och avslappnade. Varför den stängdes är redogjort för ovan.

Det kommer att öppnas en ny hylla med nya kriterier. Inte heller denna kommer att vara hemlig.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hyllan finns inte längre. Den var heller aldrig hemlig. Det fanns klara kriterier för när en medlem fick tillträde och ingen var utestängd. Det var alltså en vanlig forumavdelning där medlemmar kunde vara lite mer öppna och avslappnade. Varför den stängdes är redogjort för ovan.

Det kommer att öppnas en ny hylla med nya kriterier. Inte heller denna kommer att vara hemlig.

Men kraven kommer vara något högre ställda.
 

Zingo

Rolex
Seriös fråga, kommer det även en hyllan lifestyle?

Finns en del andra exklusiva saker att visa upp, lära känna likasinnade bättre samt skvallra lite om diverse profiler på lifestyle.
 
Senast ändrad:

Apansson

Torpare
Vurmar inte för någonting men din beskrivning av vad som skrevs där är schitzad, ena stunden påstår du att det var bra saker som även borde finnas öppet, nästa stund var det extremt låg nivå. Ok så även en svagbegåvad fattar: Jag tycker att du verkar helt slut i huvudet.
Alltid lika mysigt med personangrepp när man inte kommer på bättre saker att säga <3. Ja, det var låg nivå där i många trådar. Många trådar var även vettigt innehåll. Innehåll som hade kunnat vara bra på den öppna delen. Dessutom, om det inte finns en stängd del att larva runt i så är sannolikheten större att det blir mer bra material på den öppna delen.
 

Ekstrand

Cartier
Små vänner, ni fattar att t.ex. forumets huvudsponsorer sedan länge haft tillgång till all skit som skrivits i hemliga klubben? För att inte tala om alla som fått access till och hittat skittrådar med anklagelser och spekulationer mot både sig själva och bekanta på forumet. Sorry, konceptet håller inte längre...

Hållt mig undan allt skitsnack (enligt mig) som du skrivit innan även fast det kliat i fingrarna men nu får det vara nog. Skriv inte om saker som du uppenbarligen inte har vetskap om.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Hyllan finns inte längre. Den var heller aldrig hemlig. Det fanns klara kriterier för när en medlem fick tillträde och ingen var utestängd. Det var alltså en vanlig forumavdelning där medlemmar kunde vara lite mer öppna och avslappnade. Varför den stängdes är redogjort för ovan.

Det kommer att öppnas en ny hylla med nya kriterier. Inte heller denna kommer att vara hemlig.
Jaha jag som trodde att Round table/hyllan var något av en sensuell grej men så kanske inte är fallet trots allt...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Alltid lika mysigt med personangrepp när man inte kommer på bättre saker att säga <3. Ja, det var låg nivå där i många trådar. Många trådar var även vettigt innehåll. Innehåll som hade kunnat vara bra på den öppna delen. Dessutom, om det inte finns en stängd del att larva runt i så är sannolikheten större att det blir mer bra material på den öppna delen.
Det är osmakligt när någon som skrivit så mycket skit och osmakliga inlägg som du plötsligt tar på sig en skenhelig mask av att bry sig om vilken typ av material som produceras på öppna. Du sabbade för många och försöker skyla över det med ordbajs om bra material.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Efter att ha läst de senaste två sidorna är jag glad att jag aldrig hann uppleva Hyllan. Så många bittra män som ägnar sig åt att kasta skit och göra personangrepp :dead:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hållt mig undan allt skitsnack (enligt mig) som du skrivit innan även fast det kliat i fingrarna men nu får det vara nog. Skriv inte om saker som du uppenbarligen inte har vetskap om.
Konstigt att forumledningen inte bemöter den allvarliga kritiken. För en utomstående, utan insyn i hur det faktiskt ligger till, kan påståenden skapa misstänksamhet. Har själv varit med på ett forum där ledningen sökte igenom medlemmarnas privata meddelanden.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Knappast konstigt att alla på arbetsplatsen är griniga på den som snott kaffekassan?
Det skulle jag också bli men här har väl inget stulits så jag antar att det var en metafor?

Utebliven information skapar spekulationer så det är lite synd att inte någon med god insyn kan redogöra, en gång för alla, för vad som hände utan att vara spydig.
 

Camo00

Patek
Det skulle jag också bli men här har väl inget stulits så jag antar att det var en metafor?

Utebliven information skapar spekulationer så det är lite synd att inte någon med god insyn kan redogöra, en gång för alla, för vad som hände utan att vara spydig.
Det här är vad jag fått höra:
- På hyllan la folk ut info i förtroende, mer privat, råare jargong, bilder och dylikt, som man inte ville lägga ut på ett öppet internetforum.
- Apansson (och ett par till) bröt reglerna och förtroendet genom att ta screendumpar, och sen sprida dessa som hämnd för uppfattade orättvisor...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Konstigt att forumledningen inte bemöter den allvarliga kritiken. För en utomstående, utan insyn i hur det faktiskt ligger till, kan påståenden skapa misstänksamhet. Har själv varit med på ett forum där ledningen sökte igenom medlemmarnas privata meddelanden.
Hört talas om källkritik? Det är lätt att komma med anklagelser och luddiga påståenden.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Konstigt att forumledningen inte bemöter den allvarliga kritiken. För en utomstående, utan insyn i hur det faktiskt ligger till, kan påståenden skapa misstänksamhet. Har själv varit med på ett forum där ledningen sökte igenom medlemmarnas privata meddelanden.
Det skulle jag också bli men här har väl inget stulits så jag antar att det var en metafor?

Utebliven information skapar spekulationer så det är lite synd att inte någon med god insyn kan redogöra, en gång för alla, för vad som hände utan att vara spydig.
Allt man behöver veta om detta finns att läsa i denna tråd. KS ägs och drivs privat av några personer och de har ingen som helst skyldighet att säga någonting om något ifall de inte känner för det. KS ledning har dock genom åren visat sig väldigt lyhörda för medlemmarnas önskemål. De har dessutom ett tålamod med vissa stolpskott som jag aldrig skulle ha. Med tanke på att KS inte bara är en lekstuga för klocknördar utan också nuförtiden ett företag som lockar till sig sponsorer så skulle jag säga att deras tålamod är enormt.
Om jag tog för vana att sleva i mig vid delidisken, förolämpa kunder och sätta mig skita vid kassorna på ICA några gånger i veckan samtidigt som jag skrev insändare och gick på om hur jag tyckte de misskötte sin butik så skulle jag ganska snabbt bli portad. Detsamma borde gälla här.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det här är vad jag fått höra:
- På hyllan la folk ut info i förtroende, mer privat, råare jargong, bilder och dylikt, som man inte ville lägga ut på ett öppet internetforum.
- Apansson (och ett par till) bröt reglerna och förtroendet genom att ta screendumpar, och sen sprida dessa som hämnd för uppfattade orättvisor...
Tack! Det var precis detta jag undrade över :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Allt man behöver veta om detta finns att läsa i denna tråd. KS ägs och drivs privat av några personer och de har ingen som helst skyldighet att säga någonting om något ifall de inte känner för det. KS ledning har dock genom åren visat sig väldigt lyhörda för medlemmarnas önskemål. De har dessutom ett tålamod med vissa stolpskott som jag aldrig skulle ha. Med tanke på att KS inte bara är en lekstuga för klocknördar utan också nuförtiden ett företag som lockar till sig sponsorer så skulle jag säga att deras tålamod är enormt.Om jag tog för vana att sleva i mig vid delidisken, förolämpa kunder och sätta mig skita vid kassorna på ICA några gånger i veckan samtidigt som jag skrev insändare och gick på om hur jag tyckte de misskötte sin butik så skulle jag ganska snabbt bli portad. Detsamma borde gälla här.

Det jag syftade på var det här:

Små vänner, ni fattar att t.ex. forumets huvudsponsorer sedan länge haft tillgång till all skit som skrivits i hemliga klubben? För att inte tala om alla som fått access till och hittat skittrådar med anklagelser och spekulationer mot både sig själva och bekanta på forumet. Sorry, konceptet håller inte längre...

Tyckte det var en allvarlig anklagelse som forumledningen kanske borde ha kommenterat. Tycker inte du det?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Det jag syftade på var det här:



Tyckte det var en allvarlig anklagelse som forumledningen kanske borde ha kommenterat. Tycker inte du det?
Nej det tycker jag inte. Jag lägger mig inte i hur de sköter sitt forum eller hur de bemöter anklagelser av försmådda medlemmar som vill jävlas. Med tanke på att det dyker upp både det ena och det andra miffot här med jämna mellanrum så tycker jag de hanterar det bra och förstår inte hur det skulle gynna forumet att offentligt svara på anklagelser av olika slag. Att enskilda medlemmar vill höra skvaller och är skandallystna bör de inte ta hänsyn till.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp