• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

bjrn

Panerai
2-Faktor
Grym! Hur låter era reversos som inte har så många år på nacken när ni vrider upp dem? Klickar de så där gott?
Min lilla hör jag inget alls ifrån, men jag kanske hör för dåligt....Hörapparat är beställd :D Det är iofs en Reverso Classique
IMG_3272 (1).JPG
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Den där var en härlig pjäs !! vad är det för nåt aldrig sett ?

Tribute to polaris. En homage till klassiska jlc polaris

Memovox Tribute to Polaris 1968, om man ska vara petig. Kom 2008 i 768 exemplar som 40 års jubilee av Polaris från -68. Finns även en Memovox Tribute to Polaris 1965.

Finns en del info här:
http://en.m.worldtempus.com/watches/jaeger-lecoultre/memovox-tribute-polaris-q-2008470
 

Jolly

Cartier
Klickar mycket gott. Har bara några Speedys och några Paneraier att jämföra med, som var manuella, och denna är helt klart skönast och smidigast att dra upp.

Ingen skruvkrona som på Radiomir och inget kronskydd att dribbla sig förbi som på Luminor. Speedmaster hade för liten krona, det var obekvämt att dra upp.

Har du märkt av en skillnad med din över tid?

Min lilla hör jag inget alls ifrån, men jag kanske hör för dåligt....Hörapparat är beställd :D Det är iofs en Reverso Classique
IMG_3272 (1).JPG

Nice. Tyvärr låter inte min heller. Min är dock från 2011 och jag förvärvade klockan i år.
 

alfie

Cartier
Går lite och funderar på en reverso gran sport, men är lite osäker på storleken. Nån som kan berätta hur den känns på handleden?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ha ha,
Yes, hörde det i den här videon på en kille som låter som en manlig porrskådis när han pratar om den.

Det var kinky. Jag kände ett visst obehag. Undrar om det är någon på KS som känt så inför en paketöppning? Man vill inte tänka på vilka filmer som ligger och skräpar hemma hos folk.
 
Senast ändrad:

Ejnork

Cartier
Hur står sig jlc på andrahandsmarknaden? Jag är sugen på en master chronograph till kostymen men vill ogärna förlora pengar. Vad är era erfarenheter?

Någon som haft en chrono och kan dela med sig av intryck?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hur står sig jlc på andrahandsmarknaden? Jag är sugen på en master chronograph till kostymen men vill ogärna förlora pengar. Vad är era erfarenheter?

Någon som haft en chrono och kan dela med sig av intryck?
Efter det initiala värdetappet så ligger de väl hyfsat stabila. Möjligen något trögsålda på den svenska marknaden eftersom det inte är en "stålsportis". Dock har jag inget empiriskt data att backa upp det med :)

Jag tittade på chronografen men ogillar starkt datum på sniskan. Det blev en Hometime istället som är lite mindre kostymklocka än chronografen.
 

Ejnork

Cartier
Behåll pengarna på sparkontot.

Vad betyder det? Att de tappar mycket i värde?

Efter det initiala värdetappet så ligger de väl hyfsat stabila. Möjligen något trögsålda på den svenska marknaden eftersom det inte är en "stålsportis". Dock har jag inget empiriskt data att backa upp det med :)

Jag tittade på chronografen men ogillar starkt datum på sniskan. Det blev en Hometime istället som är lite mindre kostymklocka än chronografen.

OK, ja tanken är att ha den som kostymklocka men är inte intresserad av att förlora så mycket pengar. Kanske är en begagnad portofino IWC eller en datejust säkrare val.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Vad betyder det? Att de tappar mycket i värde?



OK, ja tanken är att ha den som kostymklocka men är inte intresserad av att förlora så mycket pengar. Kanske är en begagnad portofino IWC eller en datejust säkrare val.

Det är framförallt mycket snabbare att sälja Rolex, som är väldigt mycket tråkigare......Sssh, säg inte att jag skrivit att Rolex är tråkiga;):D

Köp en begagnad JLC istället.....så är ju tappet taget av någon annan:rolleyes:
 

Ejnork

Cartier
Det är framförallt mycket snabbare att sälja Rolex, som är väldigt mycket tråkigare......Sssh, säg inte att jag skrivit att Rolex är tråkiga;):D

Köp en begagnad JLC istället.....så är ju tappet taget av någon annan:rolleyes:

Det är planen, är bara nojig kring om den tappar ännu mer eller om man kan räkna med att ha igen pengarna.

Någon som vet vad man bör betala för en 1 år gammal master chrono? i stål.
 
Topp