• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Kronan

Omega
Rund vs kvadratisk subdial, kul att dom två modellerna kom efter varandra.
Ser att vitbalansen är lite off på min bild.
Vacker!
Fråga; Hur kommer det sig att du valde den du just valde? Stod själv i valet och kvalet mellan Duoface med rund vs. kvadratisk subdial. Efter mycket om och men blev det tillslut den gamla modellen med kvadratiskt subdial för min del. Intresserad av att höra dina tankar:)
 

Igge

Panerai
Vacker!
Fråga; Hur kommer det sig att du valde den du just valde? Stod själv i valet och kvalet mellan Duoface med rund vs. kvadratisk subdial. Efter mycket om och men blev det tillslut den gamla modellen med kvadratiskt subdial för min del. Intresserad av att höra dina tankar:)

Tack och lov slapp jag att välja, det slumpade sig så. Personligen tycker jag att dom är lika snygga.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Visst är det inte några klackar på bandet där lädret möter boetten?

Nu är ena bilden, den utan klackar, inte den bästa men du ser skillnaden om du zoomar.

Med klackar:

image.jpeg


Utan klackar:

image.jpeg
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag tycker den är snygg, men jag har inte testat den i verkliga livet. Är den grymt hög eller får man in den under manschetten?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor

bjrn

Panerai
2-Faktor
Klackar = "platt" slut på lädret så att den inte viker sig utan sitter tryckt i rak position mot boetten?

Plötsligen blev jag enormt nyfiken på hur banden slutar mot boetten, och fick nästan panik över att min inte "sluter tätt", så sannolikt har jag väl beställt fel. Skall man ha böjda "pinnar" eller vad är felet?
_DSC0284.JPG
_DSC0288.JPG
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Plötsligen blev jag enormt nyfiken på hur banden slutar mot boetten, och fick nästan panik över att min inte "sluter tätt", så sannolikt har jag väl beställt fel. Skall man ha böjda "pinnar" eller vad är felet?
_DSC0284.JPG
_DSC0288.JPG

Det är lugnt med din! Kan fota mina klackar när jag kommer hem så att alla ser skillnaden ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Plötsligen blev jag enormt nyfiken på hur banden slutar mot boetten, och fick nästan panik över att min inte "sluter tätt", så sannolikt har jag väl beställt fel. Skall man ha böjda "pinnar" eller vad är felet?
_DSC0284.JPG
_DSC0288.JPG
JLC har ofta böjda ändor på banden ja. Helt tight passning tycker jag sällan ser bra ut.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
JLC har ofta böjda ändor på banden ja. Helt tight passning tycker jag sällan ser bra ut.
Jag tror att nästa band skall beställas med böjda ändor. Det var så himla massa valmöjligheter så att jag blev vilse.....men det är ganska kul att kunna beställa olika söm o färger på trådarna mm mm.....fast tyvärr hade jag mätt fel på längden så att jag får träna handlederna lite...;) .... Nu får jag köra på sista hålet för att den inte skall snurra.:)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker detta är en potentiell kultpjäs. Har själv varit sugen. Känns som ett extremt prisvärt och roligt val, men med mycket historisk tyngd. Slå till innan jag gör det? Provade du den i Lund?
Den är jäkligt cool. Den jag provade är en memovox, den du tänker på (misstänker jag) är en dualmatic. Lika men ändå så olika :)
Måste nog klämma mer på denna modell! Jag som hade siktet på annat....
 

Wboy

Panerai
Men är den den på Luxury watches från 2007 finns det risk för rätt saftig service nota på en komplikation från JLC?
 
Senast ändrad:

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är lite det som avskräcker mig från Jlc! Just servicekostnader. Jag har egentligen inga belägg men när en service (med polering utan länk) ligger på ca 11500kr så tycker jag det är lite dyrt. Sen @yonsson verkade ha lite strul med sin deep Sea chrono. Därav är jag lite tveksam även om jag gillar Jlc rent generellt! Snygga ur, historik mm
Ni som är mer initierade får gärna fylla på! Tvätta bort min tveksamhet så jag skaffar en JLC :D
 
Topp