• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mrWatches

Sen förstår jag inte riktigt hur man kan ha sålt 10 st sm300 utan att veta listpriset i spanien. I maj ändrades priset till 5500€ inte 5200€ som han höll med mig om när jag gjorde min uträkning. Vill inte smuttskasta någon men de känns lite som dom inte har någon koll och lovar lite för mkt. Det var de sista jag skriver på denna tråd! Trevlig helg!
 

mrwatches.se

Breitling
Sen förstår jag inte riktigt hur man kan ha sålt 10 st sm300 utan att veta listpriset i spanien. I maj ändrades priset till 5500€ inte 5200€ som han höll med mig om när jag gjorde min uträkning. Vill inte smuttskasta någon men de känns lite som dom inte har någon koll och lovar lite för mkt. Det var de sista jag skriver på denna tråd! Trevlig helg!
Hej, det stämmer att priserna ändrades 18 maj men vi hade redan köpt in för tidigare pris. Svårare än så var det inte =)
 

mrwatches.se

Breitling
Till läsare på klocksnack

Denna tråd startades av en läsare här som hade frågor om mrwatches och om någon hade hört talas om oss. Ingen av alla er som skrev, mailade eller på annat sätt kontaktade oss för att delge oss denna diskussion, utan vi fick av en kund höra att den pågick och registrerade oss därför för att kunna bemöta de inlägg som då gjorts.

Jag slogs av de många förutfattade meningar många verkade ha om oss och om ”låga priser” etc när man dömer på förhand.

Vi svarade och detta reste ragg på många som ansåg att vårt svar var klumpigt/otrevligt etc och det kanske det måhända var men om någon anklagar någon för att syssla med gråhandel, momsfusk etc så är det ju inte konstigt att man reagerar. Ingen företagare vill bli förknippad med denna typ av diskussioner allra helst när man i det facto inte gjort några fel. Och är helt nystartad.

Nog om detta. Vi har sagt vad vill i denna fråga. Klumpigt formulerat eller ej. De kunder som har haft kontakt med oss via telefon, mail eller chatt vet, och kan säkert även skriva det här, att vi är väldigt trevliga och inte förolämpar någon.


Ang priser

Vi har läst vad många skrivit om att ”döda andrahandsvärdet” och givetvis var det absolut inte detta vi ville uppnå med att droppa priserna. Vi tänkte, att istället för att lägga tusentals kronor i marknadsföring, så valde vi istället att sänka priserna för att folk skulle upptäcka oss och samtidigt göra en bra affär genom att köpa ett fint ur till ett bra pris.

Men då blir det som några av er har skrivit. Ni som köper ett ur för 50 000 kr i butik och tror att detta är värt 35-40 000 kr begagnat är inte så glada när vi säljer denna NY för 33 000 kr. Detta gör att en potentiell köpare av er begagnade klocka inte vill betala mer än kanske 20-25 000 kr för uret och det är självklart inte bra.

Vi har låtit vår redovisningsbyrå kika på detta och i samråd med dem samt våra jurister måste vi stävja att vi dödar andrahandsvärdet. Vi lägger nu priserna på en likvärdig nivå som våra konkurrenter på uret.se och mywatch mfl.

På så sätt tror vi att andrahandsvärdet också bibehålls.

Till er som klagat på att priset höjdes på en Omega modell från 33 tkr till 38 tkr så hade vi priset i nästan 2 veckor. Men ni som klagat på priset verkar inte ha lagt någon order.

Istället för att diskutera konspirations teorier om oss kanske ni istället skulle valt att lägga en order, betala med Klarna och se. Som konsument har du ALLTID rätt att öppna ett paket med transportören närvarande eller på postens utlämningsställe (om man hämtar ut det). Motsvarar inte paketet vad man förväntar sig (ex innehållande en tegelsten som någon skrev) så kan man vägra ta emot det och posten/transportören skickar då tillbaka det till avsändaren. Man kan då bestrida Klarna fakturan i och med att det inte finns någon kvittens på att man hämtat ut paketet. Enkelt och tryggt. Just av denna anledning valde vi ett samarbete med Klarna för att slippa denna typ av misstänksamhet.

De ”bedragare” som härjar vill oftast ha betalt i förskott till ett bankkonto. Detta är varningssignaler som alla bör uppmärksamma. Jag har själv privat blivit utsatt för detta när jag betalade för två konsertbiljetter som aldrig levererades.

Priserna vi har i butiken idag är vare sig låga eller höga utan motsvarar vad de bör ligga på för att säkra att andrahandsmarknaden inte dör ut.

Det står vem som helst fritt att handla av oss, uret.se eller mywatch. Vill man klämma lite så går det bra, men inte hos oss. Man kan ju klämma när man får klockan i handen och använda ångerrätt som vi tillämpar med full återbetalning inom 14 dagar om man inte är nöjd.

Att det nu pågår diskussioner om att man ville köpa men nu är det högre priser är för mig märkligt eftersom de priser vi haft var skälet till denna tråd. Nu när priserna ligger i nivå med konkurrenter så är detta också galet. Nu är detta ett beslut som fattats i samband med ägare, revisorer och jurister och detta beslut står fast.

Hälsningar Erik

Kundtjänst mrwatches.se
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad menar du med att "anklagar någon för att syssla med gråhandel"? Jag är rätt 100% säker att ni är en gråhandlare, jag har extreeeeeemt svårt att tro att ni är en auktoriserad återförsäljare av de märkena ni tillhandahåller och att ni själv stämplar certifikaten.

Nåväl, nu kan väl den här tråden självdö. Om ni ligger på samma prisnivå som uret finns det ingen som helst anledning att handla från er då uret hanterar sin verksamhet och sitt kundbemötande betydligt mer professionellt.

Jag kan dock ändå med humor uppskatta argumentet att ni för att inte förstöra andrahandsmarknaden lägger er på samma nivå som alla andra. Vilken affärsplan :D Man ska isåfall köpa från er för att ni..........?
 
Senast ändrad:

mrwatches.se

Breitling
Vad menar du med att "anklagar någon för att syssla med gråhandel"? Jag är rätt 100% säker att ni är en gråhandlare, jag har extreeeeeemt svårt att tro att ni är en auktoriserad återförsäljare av de märkena ni tillhandahåller och att ni själv stämplar certifikaten.

Nåväl, nu kan väl den här tråden självdö. Om ni ligger på samma prisnivå som uret finns det ingen som helst anledning att handla från er då uret hanterar sin verksamhet och sitt kundbemötande betydligt mer professionellt.

Jag kan dock ändå med humor uppskatta argumentet att ni för att inte förstöra andrahandsmarknaden lägger er på samma nivå som alla andra. Vilken affärsplan :D Man ska isåfall köpa från er för att ni..........?
En kund skickade detta mail till oss för någon vecka sedan: Hej,fick omegan idag, måste säga att jag är mycket nöjd med affären,seriöst och mycket bra genomfört,betydligt mer nöjd än med en affär jag gjorde hos uret.se kan jag säga,tack så mycket!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Vad menar du med att "anklagar någon för att syssla med gråhandel"? Jag är rätt 100% säker att ni är en gråhandlare, jag har extreeeeeemt svårt att tro att ni är en auktoriserad återförsäljare av de märkena ni tillhandahåller och att ni själv stämplar certifikaten.

Nåväl, nu kan väl den här tråden självdö. Om ni ligger på samma prisnivå som uret finns det ingen som helst anledning att handla från er då uret hanterar sin verksamhet och sitt kundbemötande betydligt mer professionellt.

Jag kan dock ändå med humor uppskatta argumentet att ni för att inte förstöra andrahandsmarknaden lägger er på samma nivå som alla andra. Vilken affärsplan :D Man ska isåfall köpa från er för att ni..........?
1 - 0 :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Va?
Ni är rädda för att andrahandsmarknaden ska dö?
På vilket sätt skulle detta påverka er verksamhet? Det borde iställe gynna er, eftersom det leder till fler nyköp?
Till en början hade ni lägre priser för att få uppmärksamhet, och nu helt plötsligt är ni "The Goodguys" som inte vill "förstöra" marknaden...

Suck.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
En kund skickade detta mail till oss för någon vecka sedan: Hej,fick omegan idag, måste säga att jag är mycket nöjd med affären,seriöst och mycket bra genomfört,betydligt mer nöjd än med en affär jag gjorde hos uret.se kan jag säga,tack så mycket!


Wow. So much wow... Att du har kvar jobbet för att marknadsföra erat så kallade företag är ju mer eller mindre ett tecken på hur seriöst det bedrivs. .. börja smutskasta uret? Med ett privat mejl som skrivits till/av er ? :)

Oavsett lycka till. Ni förlorade mig som kund med eran dryga/spydiga attityd. Och jag försökte frenetiskt ifrån 3 olika telefoner att beställa när priserna fortfarande var bra.
 

mrwatches.se

Breitling
Wow. So much wow... Att du har kvar jobbet för att marknadsföra erat så kallade företag är ju mer eller mindre ett tecken på hur seriöst det bedrivs. .. börja smutskasta uret? Med ett privat mejl som skrivits till/av er ? :)

Oavsett lycka till. Ni förlorade mig som kund med eran dryga/spydiga attityd. Och jag försökte frenetiskt ifrån 3 olika telefoner att beställa när priserna fortfarande var bra.
Om du mailar oss så kan du få namn, adress och telefon till den kund som skickade detta. Inget vi publicerar här.
 
Fick precis ett paket. Mer om det i paketöppningen snart.
IMG_5778.JPG
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Inte för att någon verka lyssna men Våga kontak
Alltså, att ni orkar. Ett gäng har redan beställt, invänta vad de säger när de fått sina grejer. Nu sitter ni och jagar fel i varenda sak som mrwatch skriver.
Instämmer. Samtidigt är det trist att läsa då många inte verkar förstå att man kan få till väldigt bra affär hos AD.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Instämmer. Samtidigt är det trist att läsa då många inte verkar förstå att man kan få till väldigt bra affär hos AD.
AD och branschen kanske borde överväga lite rimligare priser så att folk vet vad produkterna borde kosta. Gråhandeln lär inte försvinna och så länge prutningen är något hemligt och bara för vissa få förunnat beroende på social kompetens och historik så kommer nog många konsumenter att välja det billigare och enklare alternativet på webben. AD ska självklart ha betalt för omkostnader men om man tittar på prisexemplen i denna tråd så måste klockor som säljs för listpris ge butikerna en tokigt hög marginal.

Tids nog så lyckas nog också denna bransch växa in i 2000-talet där webben prispressar offline. Det kommer att bli en utmaning och jag kan förstå att AD:s vägrar anpassa sig så länge som affärerna ändå är tillräckligt bra. Till slut så blir det dock förmodligen ohållbart även i storstan. På landet så är nog dessvärre detta redan en realitet där mindre AD:s konkar om de inte själva sysslar med gråhandel.
 
Senast ändrad:

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ang prisökningarna. Har svårt att se varför jag som kund skall betala 285:- mer till er än till klockia som faktiskt är AD. När ni lanserade sidan tog ni 9995:- för denna klocka. Men nu har ni prisjusterat till en nivå över vad klockia tar. Detta trots att de har en fysik butik på Gotland. Med allt vad det innebär kring lokalhyra och personal, samt lagerhållning. Vidare kan man betala med klarna även hos dem. Samt att de är sjukt trevliga och smidiga att ha med att göra, har själv köpt 3-4 klockor av dem. Både via nätet men även i deras butik.
image.jpg
image.jpg
 

mrwatches.se

Breitling
Ang prisökningarna. Har svårt att se varför jag som kund skall betala 285:- mer till er än till klockia som faktiskt är AD. När ni lanserade sidan tog ni 9995:- för denna klocka. Men nu har ni prisjusterat till en nivå över vad klockia tar. Detta trots att de har en fysik butik på Gotland. Med allt vad det innebär kring lokalhyra och personal, samt lagerhållning. Vidare kan man betala med klarna även hos dem. Samt att de är sjukt trevliga och smidiga att ha med att göra, har själv köpt 3-4 klockor av dem. Både via nätet men även i deras butik.
image.jpg
image.jpg

Hej, då anser jag att du åker till dem och köper klockan där =)
 

MLP

Omega
Mrwatches, har ni sysslat med liknande verksamhet tidigare?

Förstår inte hur ni kan hålla på med er dryga stil, de enda som förlorar på det är ni. Om ni hade bemött alla med en ödmjuk stil oavsett vad som skrivs hade ni växt och chansen för att lyckas med er verksamhet hade ökat.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då använder man en dator och beställer därifrån

Ett trevligare, mer kundorienterat och mer säljfokuserat svar hade kanske varit att peka på exempelvis de mervärden ni eventuellt erbjuder och som kan motivera ett högre pris.

Nu är det ju inte heller mitt jobb att coacha er i sälj/service. Men jag tror, i all välmening, att ni har en del utvecklingspotential gällande er kundkommunikation. Det sagt så önskar jag er uppriktigt lycka till med försäljningen. :)
 
Topp