• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sebari

Breitling
Hej alla!

Efter att ha hängt här lite då och då så var det nu dags att bli medlem. Jag är en 21 år gammal studerande grabb från Göteborgstrakten som särskilt gillar Longines klockor och drömmer om att en dag få äga andra mästerverk av bl a patek Philippe och rolex. Hoppas att få lära mig massor av er veteraner!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hej alla!

Efter att ha hängt här lite då och då så var det nu dags att bli medlem. Jag är en 21 år gammal studerande grabb från Göteborgstrakten som särskilt gillar Longines klockor och drömmer om att en dag få äga andra mästerverk av bl a patek Philippe och rolex. Hoppas att få lära mig massor av er veteraner!

Välkommen!
 
Hallå! Har nu gått med här i Klocksnack för att dela med mig lite efter att ha hittat mycket matnyttig information för mitt nyupptäckta klockintresse! Runt de fyrtio, Stockholm, och är just nu inne på sköna klockor från tidigt/mitten av sjuttiotalet. Eller äldre mögel.

Firar i dag första advent med att ersätta originallädret med sprillans nytt Natoband på min lill-speedy.
 
F4jBpxD.jpg

Adventspimpad!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Hallå! Har nu gått med här i Klocksnack för att dela med mig lite efter att ha hittat mycket matnyttig information för mitt nyupptäckta klockintresse! Runt de fyrtio, Stockholm, och är just nu inne på sköna klockor från tidigt/mitten av sjuttiotalet. Eller äldre mögel.

Firar i dag första advent med att ersätta originallädret med sprillans nytt Natoband på min lill-speedy.
Snyggt med Julkänslan på natot, plockas upp fint i visarna! och välkommen till KS:)
 

MrPlow

Rolex
Efter en tid med billigare klockor så känner jag att det börjar bli dags att kliva upp på något roligare.

Det som står på önskelistan är: IWC Pilots Mark XVI(I) (gärna Lilleprinsversionen) och/eller Omega Seamaster pro, 300M eller Aqua Terra. Letar beggat ifall man flippardjävulen biter tag i en.

Har inte satt någon budget eller tidsplan. Det kan dröja en dag innan köp eller ett år.
 

Simpatico

Rolex
Hallo gott folk.
Får skriva några rader här med efter att man kommit upp till ytan som en långvarig ubåt.
En exilskåning som bor i Mölndal med familj. Ett långvarigt klockintresse med några omegor samt en tag som kompisar.
Skall dock uppgraderas inom snar framtid. Har just nu en klar bild över dom närmsta inköpen och sen har man ju alltid en önskelista efter det.
Oja en Rolex kommer det bli snart.
Vill passa på att tacka för det här forumet och alla sköna,givande och väldigt roliga trådar som skapats här. Skön stil på folket här.
Må fint så ses vi i trådarna samt kanske på en Gtg i GBG.
Senaste inköpet:
8UTsIKl.jpg
[/IMG]
cqLSP1V.jpg
[/URL][/IMG]
 

Mafr

Breitling
Tjenare,

Tänkte bara säga hej hej. Värvad hit av en jobbarkompis.

Har precis köpt en PAM359 som får kompletera min tidigare Omega vintage och en gammal Breitling Colt. Siktet inställt på att kompletera samlingen med en IWC Spitfire Double Chrono och/eller en Blancpain Lemar

Tack för mig!
 
Hård arbetande sedan 4 år , funderar på att flytta till storstan och börja plugga (och allt var det innebär).
Och naturligtvis finns det ett litet klockintresse hos mig, och har alltid dragits till olika forum, då jag läser allt som jag snöar in mig på.
Och likadant hos mig som hos många andra, man lurkar i kulisserna tills man har något vettigt på agendan och registrerar sig. så här är vi idag. efter säkert 1års smygläsande :p

/matte

just de, och klocka. de har jag på mobilen
 
Hej!
Ny här på klocksnack, främst då jag för 2 veckor sedan börjat fastna för att skaffa ett automatiskt ur. Länge haft det i tankarna men inte kommit igång tidigare.

Är ute och jagar efter en ny Omega Seamaster 300M (212.30.41.20.01.003) och är just nu inne och jagar på italienska sidor för att se vart man kan få dem billigast utan hejdlös leveranstid eller osäkerhet.
 
Hej på er!

Ny här, som en hel del andra i tråden! :D

Jag har väl varit intresserad av klockor sen jag började knega! Köpte min första klocka 1998 för min första lön. En Certina DS för 4K.
Har egentligen alltid velat ha en Rolex Submariner 16610. 2005 köpte jag min Breitling SuperOcean på Stjärnurmakarna, det var en speciell känsla med att köpa nytt! Jag är jävligt trögstartad men i mars 2013 köpte jag äntligen den jag trånat efter alldeles för lång tid.:)

Är sjukt nöjd, men känner att det väckte något inom mig som vill ha något nytt snart igen:cigar:

Blev medlem idag, men trivs riktigt bra här redan. Verkar vara en skön stämning här!

Tack för mig,



Mvh Roothen



fjdaLAk.jpg
 
Hej på er!

Ny här, som en hel del andra i tråden! :D

Jag har väl varit intresserad av klockor sen jag började knega! Köpte min första klocka 1998 för min första lön. En Certina DS för 4K.
Har egentligen alltid velat ha en Rolex Submariner 16610. 2005 köpte jag min Breitling SuperOcean på Stjärnurmakarna, det var en speciell känsla med att köpa nytt! Jag är jävligt trögstartad men i mars 2013 köpte jag äntligen den jag trånat efter alldeles för lång tid.:)

Är sjukt nöjd, men känner att det väckte något inom mig som vill ha något nytt snart igen:cigar:

Blev medlem idag, men trivs riktigt bra här redan. Verkar vara en skön stämning här!

Tack för mig,



Mvh Roothen



fjdaLAk.jpg





Förlåt mig, jag ljög..... 2007 köpte jag bratten! Viktigt med rätt årtal :D
 
Hejsan!

Antar att jag begick ett smärre etikettsbrott när jag postade i dagens vintage-tråden innan jag postade här, hoppas jag är förlåten! Jag var nyfiken på om jag kunde få till en bildlänk via photobucket och så gick det som det gick...

Har haft mängder av klockor genom åren men mest billiga saker. Så när jag bestämde mig för att det var dags att skaffa något bättre ville jag läsa på lite först, och då hamnade jag här. Och nu känner jag hur jag dras djupare ner i träsket för varje dag som går... Skulle ju bara köpa EN klocka men det blev visst fyra (och fler kommer säkert)!

Hälsningar
Mulle


Sent using Tapatalk
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Hej!

Ny klockentusiast på forumet! Mitt namn är Jonas och jag har länge varit intresserad och fascinerad av klockor framförallt automater. Än så länge består min samling av en Fortis B-42 och en Tissot Seamaster 1000. Jag är sugen på en Omega moon Pro, blandade Fortis och Oris dykare.
 
Dags att presentera sig kanske,:) Kalle var namnet. Har väl varit klock intresserad i flera år men aldrig riktigt tagit tag i saken, för än i våras då jag har en intresserad jobbar kompis som tipsade om denna förträffliga sida.

Tänkte att jag skulle börja lite lugnt och satt och kikade runt på olika märken och fastnade för Glycine, sagt och gjort så inhandlades min första automatare ( men inte sista skulle det visa sig ).

6QuOOOc.jpg


Då skulle man väl vara nöjd, nej nej nej... måste ju ha nått jag inte behövde vara så rädd om så det blev nästa att beställa...

5POWP9C.jpg


Efter cirka 2 veckor var det dax igen, vintage måste man ju ha, det såg man ju på forumet
:)

Men i ärlighetens namn så var jag på jakt efter precis det här uret innan jag inhandlade
Glycinen. Lite PM skickades till en hyvens easy rider och det blev affär...

gPKXeOq.jpg


Så där ja då va man nöjd till slut, icke!! Ett dress ur är ett måste! Efter mycket velande
och letande så kom den idag... och vad nöjd jag är.. ett tag till iaf!

2kOr8jT.jpg


Tack för mig och ett riktigt trevligt forum / Kalle
 

Cal80

Omega
Hej!

Varit på forumet ett tag, men aldrig presenterat mig. Calle heter jag, klockintresserad 33 åring från Gbg.
Varit igenom en hel del olika klockor men mina samlingen just nu är:
- Klassisk Citizen dykare(första klockan),
- Omega Seamaster
- Rolex Yachtmaster (klockan jag aldrig säljer)
- Oris Hirondelle
Klockor som fått gå:
- Cartier Santos 100 XL (saknar!)
- Breitling Chrono Avenger (saknar!)
- Corum 1000 Deep Hull
- Sjö Sandström Worldtimer
- Breitling Chrono Avennger M1
- Tag Heuer Aquaracer
- Breitling Emegency Mission
- Eterna 1000m Diver
- Oris Regulatur Der Meistertaucher

Om inte husrenoveringar, fru, barn etc kommit emellan så hade jag gärna haft många av dessa klockor kvar!

Nästa klocka? Riktigt sugen på en Datejust 36mm på oysterlänk, samt en klassisk GMT Pepsi.

Drömklockan just nu - AP Royal Oak, väldigt sugen även på en Sub 16610 LV.

I övrigt är jag båtintresserad och jobbat inom denna bransch de senaste +10 åren!

Thats all for now!

// Calle
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul med en så stor tillströmning av nytt trevligt folk! Enjoy och varmt välkomna! :)
 
Topp