• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya klocksnack.se

TKVF

Panerai
Det finns ingen nästa-föregående tråd, nu måste man gå till "huvudmenyn" igen för att välja ny tråd. Något jag missat?
 

Icaras

Rolex
Tummen upp för uppdateringen!
Det ända jag saknar är att jag inte får upp "insert img" när jag surfar i mobilversionen, verkar bara kunna bifoga det som en fil man kan öppna, inte som bild :confused:. Kanske borde skaffa Tapatalk iallafall!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hörrni... Angenämt problem just nu - vi slår i taket p.g.a. aktivitet.
Jag har avaktiverat bilduppladdningen tills vidare.

Många av er länkar ändå in bilder, så jag hoppas att ni har överseende för det och kan klara er tills jag löst problemet.
 

Mykeys

Cartier
Tack Daviden för kanonjobb, nya sidan känns grym!
Möjligt att det är jag som är trög, men förr kunde man klicka längst ut till höger för att komma direkt till senaste inlägget i en tråd. Finns den funktionen kvar?
 

Mykeys

Cartier
Aha, nu gick det! Innan kunde jag inte klicka på minuterna bara på namnet som hade skrivit... Problem solved! :)
 

Rivalen

Rolex
Loggar den ut mig om jag är inaktiv? Jag brukar logga in i en Ks flik coh sedan ligger det öppet. Som utloggad har jag inte lyckats klicka mig in i en tråd via "minuter".
 

Rivalen

Rolex
När jag startar datorn på morron så startar jag ett antal flikar bl a Ks och jag startar inloggad. Ibland när jag kommer tillbaks senare och skall klicka in till sista inlägg så funkar inte det och det beror på att jag är utloggad. Loggar jag in i igen så funkar det. Men jag skall starta en Ks flik till och låta den enbart vila så får vi se om jag blir utslängd.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När jag startar datorn på morron så startar jag ett antal flikar bl a Ks och jag startar inloggad. Ibland när jag kommer tillbaks senare och skall klicka in till sista inlägg så funkar inte det och det beror på att jag är utloggad. Loggar jag in i igen så funkar det. Men jag skall starta en Ks flik till och låta den enbart vila så får vi se om jag blir utslängd.

Har du testat att kryssa i "Fortsätt vara inloggad alltid-rutan" (eller vad den nu heter) när du lagt in anv.namn och lösenord? :)
 

Rivalen

Rolex
Har du testat att kryssa i "Fortsätt vara inloggad alltid-rutan" (eller vad den nu heter) när du lagt in anv.namn och lösenord? :)
Bra där är svaret. Jag loggar in med Roboform och den kryssar inte i den rutan. Får se om Roboform klarar detta - det verkar inte så - nån som vet. Roboform är så j-kla bekvämt, men i detta fallet kan jag inte använda fyll i och skicka. Edit: Rf har en reemember funktion hoppas jag lyckades aktivera den nu.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag gillar nya utseendet och funktionerna.
Men min tapatalk version 1 har helt ballat ur, kan inte lägga upp bilder eller skriva inlägg eller se pm. Det funkar på TTT men inte på klocksnack.

vad gör man?
 

axel_

Breitling
Jag saknar verkligen "till senast olästa inlägg" knappen som fanns på trådarna, inte riktigt samma sak när den ligger inuti tråden, ett klick mer, men väldigt snyggt annars :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag saknar verkligen "till senast olästa inlägg" knappen som fanns på trådarna, inte riktigt samma sak när den ligger inuti tråden, ett klick mer, men väldigt snyggt annars :)
Klicka på tiden under namnet på den om postat senast så kommer du dit du vill. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag saknar verkligen "till senast olästa inlägg" knappen som fanns på trådarna, inte riktigt samma sak när den ligger inuti tråden, ett klick mer, men väldigt snyggt annars :)
Det kommer nog sedan - är en del annat som måste bli bra först. :)

Noterar allt ni skriver i tråden dock - hamnar på en prioriteringslista. ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hjälp! Tapatalk funkar inte alls. Raderat allt. Avinstalerat appen och installerat igen. Funkar inte. Installerade tapatalk 2, det funkar inte heller. Får felmeddelande som att jag inte har tillåtelse att besöka sidan eller att tråden inte hittas.

Vad gör jag för fel? Appen funkar på TTT och jag har inte ändrat inställningar i iphonen.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hjälp! Tapatalk funkar inte alls. Raderat allt. Avinstalerat appen och installerat igen. Funkar inte. Installerade tapatalk 2, det funkar inte heller. Får felmeddelande som att jag inte har tillåtelse att besöka sidan eller att tråden inte hittas.

Vad gör jag för fel? Appen funkar på TTT och jag har inte ändrat inställningar i iphonen.
Låter skumt! Jag behövde inte ens logga in efter nystarten, vare sig på ettan på iPaden eller tvåan på luren. Får du felmeddelandet när du försöker logga in?
 

Rille

Rolex
Beastie jag har samma problem exakt i tapatalk ..
Installerat om flera gånger utan lycka.. Var 10e försök funkar det.

TTT och watchuseek funkar.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Skall försök fixa screanshot, men får ju inte upp bilder så jag får pröva med gamla datorn. Vet inte om jag kan därifrån.
 

max

Dancing Queen
Har också problem på ipaden och iphonen, har försökt ta bort tapatalk osv men har ganska ofta problem att uppdatera (antingen är trådlistan helt tom eller så står de gamla trådarna kvar utan uppdatering). Igår hade jag samma problem som beastie, funkar på rolexforumet osv

Har även problem i webbläsaren på både ipad och iphone, samma problem som tidigare så det är mycket möjligt att det är fel här och inte på sidan men ville ändå posta om kanske fler har problemet. Det är samma på wifi och 3G

y7e9u5u8.jpg
 
Topp