• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Snabbast är deras hemsida givetvis (helt sinnessjukt att ta 4.5k för ett gummiband) - kolla om någon här har ett över, alternativt c24.
Det är väl allt annat än sinnessjukt? Vad kostar ett Oysteflex? Ett gummi till en Tudor kostar typ så mkt, men då listar klockan en tredjedel av en LW. LWs gummin är dessutom grymt sköna och välarbetade.

kolla också på tex deras viklås. 1800. Svinbilligt jämfört med alla andra märken i lite högre prisklass.

Verkar som att dom har sitt kontor i London och därifrån vill jag inte beställa då allt från England numera tar månader.
Be dem skicka med FedEx express eller så.
 
H

Hysteria

Guest
Det är väl allt annat än sinnessjukt? Vad kostar ett Oysteflex? Ett gummi till en Tudor kostar typ så mkt, men då listar klockan en tredjedel av en LW. LWs gummin är dessutom grymt sköna och välarbetade.

kolla också på tex deras viklås. 1800. Svinbilligt jämfört med alla andra märken i lite högre prisklass.

Verkar som att dom har sitt kontor i London och därifrån vill jag inte beställa då allt från England numera tar månader.
Be dem skicka med FedEx express eller så.
Om du nyss slantade närmare 10k för två gummiband till en spido som går loss på typ 25' (?) är du kanske lite biased, eller? (jmf med tudor och rolex blir ju lite skev annars tänker jag)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Om du nyss slantade närmare 10k för två gummiband till en spido som går loss på typ 25' (?) är du kanske lite biased, eller? (jmf med tudor och rolex blir ju lite skev annars tänker jag)
Varför blir det skevt? Vad tillverkaren tar för tillbehör lär ju vara mer beroende av vad de säljer sina klockor för, än vad KSflocken betalar på sin K&S?

Ditt resonemang är helt knasigt imo. Även om det skulle vara relevant med andrahandspriser är ju de allra flera Tudors billigare än LWs, även om du köper en ny Tudor och jämför med en beggad LW.

Jämför annars med ngt som har höga listpriser men låga begpriser om du vill. Jlc eller vad som. Tror inte du hittar tillverkare i lite dyrare segment som säljer gummin för under 4?

25? Visa gärna! Betalade 40, och det var den solklart billigaste som fanns till salu då. För 25 lägger jag nog gärna en i bankfacket också :)
 
Senast ändrad:
H

Hysteria

Guest
Varför blir det skevt? Vad tillverkaren tar för tillbehör lär ju vara mer beroende av vad de säljer sina klockor för, än vad KSflocken betalar på sin K&S?

Ditt resonemang är helt knasigt imo. Även om det skulle vara relevant med andrahandspriser är ju de allra flera Tudors billigare än LWs, även om du köper en ny Tudor och jämför med en beggad LW.

Jämför annars med ngt som har höga listpriser men låga begpriser om du vill. Jlc eller vad som. Tror inte du hittar tillverkare i lite dyrare segment som säljer gummin för under 4?

25? Visa gärna! Betalade 40, och det var den solklart billigaste som fanns till salu då. För 25 lägger jag nog gärna en i bankfacket också :)
Breitling kostar 1 miljard i butik, sämst andrahandsvärde. 600 spänn för Diver Pro 3 gummi. Brutalt mycket större produktion och möjlighet att erbjuda det priset? Absolut. Men för att svara på din fråga så är väl det ett ganska bra exempel.
Jag äger ingen Spido men sett till salu i spannet 25-30. SA-modellen som ligger betydligt högre. Jag hade aldrig betalat 10k för två band till en klocka jag betalat 40k för, det var väl det som mitt resonemang var egentligen.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Breitling kostar 1 miljard i butik, sämst andrahandsvärde. 600 spänn för Diver Pro 3 gummi. Brutalt mycket större produktion och möjlighet att erbjuda det priset? Absolut. Men för att svara på din fråga så är väl det ett ganska bra exempel.
Jag äger ingen Spido men sett till salu i spannet 25-30. SA-modellen som ligger betydligt högre. Jag hade aldrig betalat 10k för två band till en klocka jag betalat 40k för, det var väl det som mitt resonemang var egentligen.
Du får gärna skicka länkar till någon/några av de annonserna? Jag hittar typ inga, förutom den som såldes på KS för 49 följt av 39.

Edit. Jag tyckte att jag fick en brutalt fet klocka med 2 band (kanske 3) för bara 50k, 80k under list för en ny som jag personligen inte tycker lika mkt om då den är tjockare och mindre WR.
 
Senast ändrad:

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Fler bilder gäller oss alla. Jag kastar in ett gäng från mobilalbumet…
9846E2D9-CD1C-4A22-95DF-D2A2E5FF7A8D.jpeg
E740BAEB-56A7-4ADB-962E-C92F0406C615.jpeg
E02113EE-E9A0-42B1-8BF9-CC9E64DDA0F5.jpeg
57A7874F-1E94-40C1-957F-E6828F78268C.jpeg
22A380F2-28C5-45E7-88E6-51030EE9C38E.jpeg
25EFC03F-6D77-4ED3-A963-673B061212A5.jpeg
F9FFED97-8D03-42B5-9D7D-65236F39A322.jpeg
829191D6-58ED-42DD-A06C-A112ACD7E637.jpeg
68D5D05D-3BC9-416F-BA73-42D3E474EB29.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ngn med erfarenhet av dessa. Ser snygga ut
EC26C4B2-0EA0-48CC-826E-BF55235A20BF.jpeg
8BD9B2AC-F776-49CC-94E4-B6D83E588632.jpeg
43866591-FE7A-4EC2-A8C3-7EA89741E831.jpeg

Tycker dock kardborre känns som att det kommer paja rätt snabbt…?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ah fan.. :( har aldrig fattat prisbilden på joker… Men hade gärna haft en…

Att köpa fler LW är såklart en ypperlig idé! Sjukt balla och undervärderade imo.
Jokern och Clownerna spretar, börjar på 200’ på c24 😱

Behagligare med klockor man vet vad man har prismässigt
 
Senast ändrad:
Topp