• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

Ale

Cartier
Lyssna inte på mig. Jag är bara grinig på allt nytt:) Speciellt nyutgåvor som alltid är sämre än originalen!
Ehh, det är väl just det som den här inte är, och anledningen till varför den blivit så omtyckt! Minimala ändringar och bara till det bättre. Hade t.ex inte köpt en klocka i kromad aluminium faktiskt.
Här en bild från bilen! :)

IMAG4437.jpg
 
Senast ändrad:

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ehh, det är väl just det som den här inte är, och anledningen till varför den blivit så omtyckt! Minimala ändringar och bara till det bättre. Hade t.ex inte köpt en klocka i kromad aluminium faktiskt.
Här en bild från bilen! :)

IMAG4437.jpg

Jag tycker det alltid är trist med nyutgåvor! I ärlighetens namn förstår jag inte varför! Gör en ny modell istället där de eventuellt nya förbättringarna syns.
 
Personligen så blev jag lite 'underwhelmed' av den när jag provade den IRL, lite småkul men inte mer....blev inget habegär från min sida...tycker att en Longines Legend Diver är ett roligare och bättre val i den prisklassen alla dagar i veckan...
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Personligen så blev jag lite 'underwhelmed' av den när jag provade den IRL, lite småkul men inte mer....blev inget habegär från min sida...tycker att en Longines Legend Diver är ett roligare och bättre val i den prisklassen alla dagar i veckan...
Håller med, blev småkär i den när jag fick se den på bild, men när jag väl fick testa den, hm...
 

Fabian

Patek
2-Faktor
En ny klocka är en ny klocka. Gillar man bara vintage lär man heller aldrig gilla denna modell, trots designen. Kan man däremot använda både nytt och gammalt är denna modell toppen. Grymt jävla tropic-band, billig i både inköp och service (när det väl lär vara dags) och är en smakfull "hyllning" utan att ha blivit för modifierad utifrån originalet. Det enda tråkiga är väl boxen som inte är särskilt gedigen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En ny klocka är en ny klocka. Gillar man bara vintage lär man heller aldrig gilla denna modell, trots designen. Kan man däremot använda både nytt och gammalt är denna modell toppen. Grymt jävla tropic-band, billig i både inköp och service (när det väl lär vara dags) och är en smakfull "hyllning" utan att ha blivit för modifierad utifrån originalet. Det enda tråkiga är väl boxen som inte är särskilt gedigen.
Behåller du en?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Känns som denna modell var sjukt het och när den väl kom ut så dog intresset direkt. Skumt när det händer!
 

Ale

Cartier
Klassiskt, lätt att snacka innan, men sen ska ju pengarna upp på bordet och man kan inte heller ägna sig år att gissa och spekulera eftersom klockan finns ute till försäljning. Inte ett dugg konstigt och jag tror nog att den säljer så bra som man kunde förmoda av intresset sedan Baselmässan!
 

Hellebring

Cartier
Det är en bra tanke med blått tycker jag men jag hade gillat en annan blå mer. Den här känns inte riktigt rätt för mig baserat bara på de tre bilderna här ovanför.
 
Topp