• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex röd SD

sme82

Omega
Hade de hoppat bubblan hade jag slagit till direkt!
Otroligt vacker i rött måste jag säga. Storleken kan jag köpa men beslutet att att ha en bubbla kan jag inte begripa :(
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den röda texten är super. Dock tycker jag resten på 116600 väger över (storlek och utan bubbla främst) och sitter lugnt kvar i båten med min.
 

Nicke

Breitling
Sugen på blå eller svart jag med... Kanske en svart som komplement till en Hulk? Om man nu inte skall göra som du och beställa nya SD också... Då får det bli en blå! :)
 

M.Everest

Omega
En aningen större, röd text, datumbubbla och nytt urverk? Har jag missat nåt?
Större och mer proportionell länk, anpassad för nya SDns 43mm, vilket ändå måste anses som en genomtänkt detalj. Det här är bl a det som Deep Sean med sina 44mm har kritiserats för, länken har setts för tunn och liten ut i proportion till klockan.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Bästa
IMG_5855.JPG


Nya förstår jag inte alls.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Kan väl säga så här. Jag är inte en mindre nöjd ägare till en 116600 i dag än jag var i går.
Enligt detta levde alltså 116600 endast tre år totalt - 2014-2017? Skiter i om värdet går upp (vilket det förmodligen gör ordentligt på sikt) - men det är lite kul med exklusiviteten.
Är lite nyfiken här hur exlusiv blir en klocka Rolex gjort i tre år?
Förstår att det inte är mega länge med deras mått men samtidigt beroende på hur de valt att lägga produktionen så lär dem kunna trycka ut en rejäl volym. Finns sådana siffror?
Pratar vid 5,000/50,000/500,000?
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Få se nu rubrik "röd SD" skummar 5 sidor är inte en enda röd SD skäms ni för att visa den eller vad är frågan?
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Precis! Det gäller att vårda sitt digitala varumärke. Uppskattar verkligen "23-årig säljare från Skövde åker till Porto Banus-stilen" som du och @aleks kör men det segmentet är så inmutat redan.
Nu lugnar du ner dig! Det är inget fel på Skövde.

Förutom alla förbannade rondeller, ruttna pizzerior, dåliga affärer, kaxiga militärer och satans volvoraggare.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Har låtit det sjunka in några dagar vad jag egentligen tycker. Dvs satte jag mig upp på listan bara för att!? Efter sett bilder och video glädjer jag mig verkligen. Gillar att dom även tagit sig tid och designa ny länk. Nu är klockan symmetrisk i mitt tycke.

Föredrar glossy före matt och den röda texten är berättigad, bubblan skapar i mitt tycke ett bra helhetsintryck till boettens storlek. Ni som är besvikna får bara ty till framtida Basel World eller köpa vintage/begagnade SD inget att hänga läpp för.
Lev i nuet!
 

niclashill

Cartier
Har låtit det sjunka in några dagar vad jag egentligen tycker. Dvs satte jag mig upp på listan bara för att!? Efter sett bilder och video glädjer jag mig verkligen. Gillar att dom även tagit sig tid och designa ny länk. Nu är klockan symmetrisk i mitt tycke.

Föredrar glossy före matt och den röda texten är berättigad, bubblan skapar i mitt tycke ett bra helhetsintryck till boettens storlek. Ni som är besvikna får bara ty till framtida Basel World eller köpa vintage/begagnade SD inget att hänga läpp för.
Lev i nuet!

Tavlan är i n t e glossy, utan semimatt, som deepsea och 116600.

Screenshot_20170325-075544.png
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tavlan är i n t e glossy, utan semimatt, som deepsea och 116600.

Screenshot_20170325-075544.png
Ok tack för info, men inget jag blir besviken av. Dock hade tavlan varit helt matt hade jag antagligen inte varit intresserad. Men helhetsintrycket på tavlan och bezelen är lite glossy och inte matt och det gillar jag personligen.
 

niclashill

Cartier
Ok tack för info, men inget jag blir besviken av. Dock hade tavlan varit helt matt hade jag antagligen inte varit intresserad. Men helhetsintrycket på tavlan och bezelen är lite glossy och inte matt och det gillar jag personligen.
Kontrasten mellan glossy bezel och semimatt tavla är en av skönaste grejerna med min 116600 - och nya sd:n imo.
 
Topp