• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

Strindberg

Patek
2-Faktor
När man inser att man har det ganska bra. Har ett kneg att gå till, kan disponera min tid så jag kan ta en kaffe och titta på vattnet en stund och åker Audi dit med Breitling på armen.
Om jag var ekonomiskt oberoende och slapp gå till jobbet, men hade kunnat åka Bentley med AP på armen så hade jag nog ändå tagit en kaffe och tittat på vattnet, så vad är skillnaden?
IMG_7118.JPG
 

Karlssons

Omega
Människor som kan tänka ett steg längre.. sånna som förstår att det inte hjälper att klaga på en flygvärdinna för ett försenat flyg eller en kassörska för att just din vara är slut. Det känns som att det inte skulle vara så svårt men man blir ständigt förvånad.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Idag så blev jag glad när jag hörde en reklam på radion (ja du läste rätt).

Sportson hade förr en reklam när gubben skrek Sportson i slutklämmen vilket jag tyckte var roligt. Denna byttes ut mot någon tråkigare kort variant.

Idag hörde jag deras nya reklam och i slutklämmen den här gången går han helt banans och vrålar SPORTSON! :hilarious:

Skrattade till gott och tänkte jag måste starta en tråd med sånt som gör en glad i vardagen för att balansera just irritation i vardagentråden.

Och hittade då hit :)

Edit: googlade precis och fick förklaringen till varför jag gillar den. Det är Galenskaparna & Aftershave som gjort den :D
 
Senast ändrad:
H

Hysteria

Guest
När man har kollegor/anställda/delägare som genuint delar samma vision och när ens intressen är "aligned". Inte när någon trött mellanchef berättar för andra att det är så, utan när det är det på riktigt. Det gör mig riktigt lycklig. Och glad såklart, vilket tråden handlar om :)
 

Molgan

Cartier
När man som chef och delägare i en tillsynes hopplös situation kavlar upp ärmarna och går all in på golvet och ser hur de anställda verkligen bröstar upp sig för att matcha sagda insats, och innan solen gått ned har vi tillsammans klarat av situationen, priceless :pompus:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Går även att applicera resonemanget om vi går 100år framåt eftersom mänskligheten då kommer ha utplånat sig själv :)

Hm, vänta nu...det passade nog inte riktigt in i tråden :D
Du har en poäng, minst, eller egentligen två :). Det sorgliga får plats här också eftersom det är en förutsättning för glädje. Vad jag vill få fram är att vi ofta lever i ögonblicksbilder. Saker diskuteras och framkallar starka känslor i ögonblick av en evighet. Livet ger en annan dimension om man tänker i längre tidsperspektiv än enbart i stunden.
 
Senast ändrad:
Här om dagen då jag såg en riktigt tjock kille i 150kg-klassen slita som ett djur på gymmet, det gav mig extra motivation och glädje!
 
Topp