• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?


  • Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .

aldraren

Omega
Och var är den senaste tråden i ämnet? Är det uttjatat eller inaktuellt? Vägled mig gärna. Är du en sån äldre forummedlem att du blir butter?
Nu är KS ett tillåtande forum men det brukar anses vara dålig forumetikett att "necrobumpa" trådar.
Jag är/har varit medlem i forum där detta resulterar i låsning av tråd eller t.o.m. banning av medlem. Nu vill väl ingen ha det så på KS men så du vet..
Den här tråden är dessutom en röstningstråd som stängde i februari 2014 ;)

OnT: Nej, sover inte med klocka på. Vill undvika klockmärken/rivsår på frugan..
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu är KS ett tillåtande forum men det brukar anses vara dålig forumetikett att "necrobumpa" trådar.
Jag är/har varit medlem i forum där detta resulterar i låsning av tråd eller t.o.m. banning av medlem. Nu vill väl ingen ha det så på KS men så du vet..
Den här tråden är dessutom en röstningstråd som stängde i februari 2014 ;)

OnT: Nej, sover inte med klocka på. Vill undvika klockmärken/rivsår på frugan..
Jag kan tycka att bump är rätt ok kring trådar som är tidlösa.
OnT: Jag är mer rädd att få frumärken på klockan :cool::D Har dock inte det problemet så sover ofta med klocka på.
 

Vince

Omega
Jag tar ALDRIG av mig klockan. Undantaget är vid säkerhetskontrollen på flygplatser. Just nu har jag en LV på lädernato på armen. Senast jag tog av den var för tre veckor sedan. Fast är jag inne i en "klockperiod" byter jag ju band typ tre gånger om dagen.
Lädernato i duschen funkar det bra.? Blir det inte blött fuktigt timmar efteråt?
 

mmx

Cartier
Sover med den på för det mesta. Varför? Tja, varför inte?

Ni som bump-tjurar; skärpning! Finns en tråd där trådars existens diskuteras. ;)
 

månljus

Panerai
Sover aldrig med klocka. Har nog aldrig gjort det heller. Klockan har bara åkt av fram mot kvällen per automatik. Har faktiskt inte ens funderat på det. Fram till nu. På grund av den här tråden så känner jag att jag måste testa, ni som alltid sover med klocka låter så övertygade. Vill inte missa något.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Nja, den är ju igång om det är det du menar, dock inte på armen :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Absolut inte. Ohygieniskt. Klockor och smycken (annat än ringar) skall lämnas utanför sängen.
En klocka är väl ohygienisk per definition oavsett om du sover med den eller inte, är nog beredd att påstå att det är värre att äta med klockan än sova med den. Eller menar du att sängen är mer ohygienisk än andra miljöer du vistas i?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
En klocka är väl ohygienisk per definition oavsett om du sover med den eller inte, är nog beredd att påstå att det är värre att äta med klockan än sova med den. Eller menar du att sängen är mer ohygienisk än andra miljöer du vistas i?
Exakt, gamla hudavlagringar och annat som äter sig in i länkar och band i större omfattning än om du bara har den på som vanligt när du är vaken. Detta gäller likväl guldkedjor, armband och annat. Sängar är ganska ohygieniska och blir det snabbt även om man bäddar om ofta.
 

Zingo

Rolex
Klockan åker alltid av såfort man byter outfit till den hemliga som ingen utanför ytterdörren någonsin kommer att få se... :happyhappy:
 

mmx

Cartier
Såg det längre upp i tråden också; tar ni av er klockan när ni kommer hem? Varför?
Matlagning verkar vara en annan grej vissa gör klocklösa?
 

soderlund

Cartier
Jag sover nog med klockan. Har mest dykare, och egentligen så lämnar de ALDRIG armen...
Nu åker däremot Vostoken av när jag skall duscha pga natot. Hade jag haft gummi eller vettig länk hade den fått vara på hela tiden.
 
Topp