• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Rum Runner

Patek
2-Faktor

Hehe, kan bara instämma!? och även undra vad det var du tröttnade på?

Dude, wtf. Jag hämtar min Bobber imorgon, vad fattades?

Jag har iofs själv redan börjat snegla mot Triumphs scrambler...
Bobbern är galet vacker och riktigt go att köra men efter mina år på HD ville jag ha nåt helt annat och Bobbern var inte riktigt vad jag ville ha helt enkelt. Jag saknar dock den brutala motorkaraktären hos Bobbern. T120 är en väldigt mjuk och snäll maskin.
 

Josa

Omega
2-Faktor
IMG_1729.JPG
Sjukt kul dag. Äntligen fått hämta ut min Bobber.
 

Karlssons

Omega
Mycket fina hojar här! Har inte plöjt hela tråden så jag ställer frågan här. Jag är sugen på en BMW RnineT. Någon med några erfarenheter?
 

mega

Rolex
Mycket fina hojar här! Har inte plöjt hela tråden så jag ställer frågan här. Jag är sugen på en BMW RnineT. Någon med några erfarenheter?
Jag har den något större vätskekylda varianten R1200R. Vet inte om dom går att jämföra, men det jag gillar med BMW är att dom är så grymt körbara på alla register, lägg dessutom till finfina bromsar och grym väghållning så är iaf jag nöjd. Återkom gärna om du provkör!
Efter ett par år med diverse Ducati och KTM så känns det som om man landat. Har tröttnat lite på gat-mc som hela tiden kräver aktiv körning med växlande upp o ner utan vettiga varvtal att "bara åka med".
Vill samtidigt inte kompromissa med komponenterna runtomkring som ex. bromsar, eftersom det är så grymt skönt med bra bromsar som ger det lilla extra. Tycker att europeiska premiummärken har just det lilla övertaget över sina konkurrenter, bromsar, fjädring etc.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Så här såg det ut två dagar efter att jag plockat ut hojen :(:mad::rage::drowning:
IMG_2983.JPG

Dåligt med luft efter vinterns förvaring i kombination med kefft placerad ventil resulterade i att tillräckligt med luft försvann och däcket hoppade av fälgbanan....något jag tillsammans med @mlundstrom märkte när denna KS-anda personifierad kom förbi mig med kompressor och nytt ventilstift.

Imorse plockade jag iaf ut den med ett nytt däck så nu hoppas jag på bra väder över långhelgen och önskar alla er som tänkt köra detsamma!!
 

mega

Rolex
Så här såg det ut två dagar efter att jag plockat ut hojen :(:mad::rage::drowning:
IMG_2983.JPG

Dåligt med luft efter vinterns förvaring i kombination med kefft placerad ventil resulterade i att tillräckligt med luft försvann och däcket hoppade av fälgbanan....något jag tillsammans med @mlundstrom märkte när denna KS-anda personifierad kom förbi mig med kompressor och nytt ventilstift.

Imorse plockade jag iaf ut den med ett nytt däck så nu hoppas jag på bra väder över långhelgen och önskar alla er som tänkt köra detsamma!!
Jag har alltid behövt fylla på ganska mycket luft efter vinterförvaring. Om mc:n känns mer tungstyrd än vanligt är det antagligen dags. Hoppas det gick bra med fälgen!
 

Karlssons

Omega
Jag har den något större vätskekylda varianten R1200R. Vet inte om dom går att jämföra, men det jag gillar med BMW är att dom är så grymt körbara på alla register, lägg dessutom till finfina bromsar och grym väghållning så är iaf jag nöjd. Återkom gärna om du provkör!
Efter ett par år med diverse Ducati och KTM så känns det som om man landat. Har tröttnat lite på gat-mc som hela tiden kräver aktiv körning med växlande upp o ner utan vettiga varvtal att "bara åka med".
Vill samtidigt inte kompromissa med komponenterna runtomkring som ex. bromsar, eftersom det är så grymt skönt med bra bromsar som ger det lilla extra. Tycker att europeiska premiummärken har just det lilla övertaget över sina konkurrenter, bromsar, fjädring etc.

Härligt, Jag har kört diverse F och K modeller av BMW och vart väldigt nöjd, men aldrig testet boxarn. Och tycker att RnineT verkar vara en bra kombination av utseende, attityd, modern säkerhet och komfort. Jag ska nog försöka våga mig ner till en säljare för att provköra. Återkommer med rapport om det blir av!

Sen är det som @Zadenius säger. Den är ju gjord för att modifieras!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
IMG_6566.JPG


Lite enklare internet-felsökning (jo, jag vet)...
När jag körde första rundan med hojen i år så kände jag, vid ett tillfälle, tydligt vobblande fram.
Tog ju kortet i augusti, men hade tydligen redan glömt allt vad säkerhetskontroll hette... :rolleyes:
Pep hem igen med alla tankar på att det bara var knas med däcktrycket. Det kontrollerades, men konstaterades, inom någon decimal, vara som instruktionsboken föreskrev.
Kollade lager utan att hitta något särskilt där heller.
Konstaterade att jag förmodligen bara haft hjärnspöken.

Rundorna efter denna har dock inte blivit bättre, utan snarare sämre.
Igår (bilden) när jag var ute så körde jag lite mer långtgående tester.
Det verkar uppstå, framförallt, i hastigheterna 60-80 och vid gasuppsläpp.
I riktigt låga (trettio och under) hastigheter känns den rejält sketchy att svänga med.

Läste lite snabbt på Vmax-forum och fick fram att de rekommenderade ett lite högre däcktryck än boken. Testade, men utan märkbar förändring.

Nu ska den förvisso besiktigas på måndag, så då lär jag eventuellt få reda på mer. Men det kan ändå vara intressant att höra vad den samlade KS-expertisen tänker.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
IMG_6566.JPG


Lite enklare internet-felsökning (jo, jag vet)...
När jag körde första rundan med hojen i år så kände jag, vid ett tillfälle, tydligt vobblande fram.
Tog ju kortet i augusti, men hade tydligen redan glömt allt vad säkerhetskontroll hette... :rolleyes:
Pep hem igen med alla tankar på att det bara var knas med däcktrycket. Det kontrollerades, men konstaterades, inom någon decimal, vara som instruktionsboken föreskrev.
Kollade lager utan att hitta något särskilt där heller.
Konstaterade att jag förmodligen bara haft hjärnspöken.

Rundorna efter denna har dock inte blivit bättre, utan snarare sämre.
Igår (bilden) när jag var ute så körde jag lite mer långtgående tester.
Det verkar uppstå, framförallt, i hastigheterna 60-80 och vid gasuppsläpp.
I riktigt låga (trettio och under) hastigheter känns den rejält sketchy att svänga med.

Läste lite snabbt på Vmax-forum och fick fram att de rekommenderade ett lite högre däcktryck än boken. Testade, men utan märkbar förändring.

Nu ska den förvisso besiktigas på måndag, så då lär jag eventuellt få reda på mer. Men det kan ändå vara intressant att höra vad den samlade KS-expertisen tänker.
Har nog aldrig kört en "ur-Vmax" utan vobbel...
Mer luft, tyngre styrändar, nya däck.
Foto på framdäcket, gärna längs med däcket, tack!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Har nog aldrig kört en "ur-Vmax" utan vobbel...
Mer luft, tyngre styrändar, nya däck.
Foto på framdäcket, gärna längs med däcket, tack!

Haha, du kan säkert ha rätt! Den är väl inget under av väghållning! ;)
Men jag tyckte ändå att den uppförde sig betydligt bättre förra året.

Hur menar du "längs med däcket"? Slitbana, eller från sidan?

Besiktningsmannen hade, hur som helst, inget att påpeka efter sin runda.
Och helt ärligt så hade jag väl aldrig riktigt en tanke på att kläcka ur mig "Du tycker inte att den vobblar ganska mycket, då?".
 
Topp