Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha va??
Hehe, kan bara instämma!? och även undra vad det var du tröttnade på?
Dude, wtf. Jag hämtar min Bobber imorgon, vad fattades?
Bobbern är galet vacker och riktigt go att köra men efter mina år på HD ville jag ha nåt helt annat och Bobbern var inte riktigt vad jag ville ha helt enkelt. Jag saknar dock den brutala motorkaraktären hos Bobbern. T120 är en väldigt mjuk och snäll maskin.Jag har iofs själv redan börjat snegla mot Triumphs scrambler...
Stort grattis!Sjukt kul dag. Äntligen fått hämta ut min Bobber.
Grattis, riktigt fet.Sjukt kul dag. Äntligen fått hämta ut min Bobber.
Fan vad läcker den är! Grattis!!!Sjukt kul dag. Äntligen fått hämta ut min Bobber.
Bilder från idag.
Tyvärr inte. Tog en sväng till en kompis som bor ensam ute i skogen med massa sköna fordon.Najs pickis, din?
Bilder från idag.
Skulle precis skriva samma sak, riktigt fet!Najs pickis, din?
Rå, snygg, sjukt lättkörd. Något klen broms. Får mycket uppmärksamhet varje gång man stannar någonstans. Låter väldigt trevligt även med standard pipor.Grattis, riktigt fet.
Vågar knappt åka och prova en för då är risken stor att det blir ett köp.
Första intryck ?
En mycket fin maskin som lätt begagnad går för helt rätt pengar. Dock blir du ruinerad på alla coola tillbehörMycket fina hojar här! Har inte plöjt hela tråden så jag ställer frågan här. Jag är sugen på en BMW RnineT. Någon med några erfarenheter?
Nääää.... trippel
Jag har den något större vätskekylda varianten R1200R. Vet inte om dom går att jämföra, men det jag gillar med BMW är att dom är så grymt körbara på alla register, lägg dessutom till finfina bromsar och grym väghållning så är iaf jag nöjd. Återkom gärna om du provkör!Mycket fina hojar här! Har inte plöjt hela tråden så jag ställer frågan här. Jag är sugen på en BMW RnineT. Någon med några erfarenheter?
Jag har alltid behövt fylla på ganska mycket luft efter vinterförvaring. Om mc:n känns mer tungstyrd än vanligt är det antagligen dags. Hoppas det gick bra med fälgen!Så här såg det ut två dagar efter att jag plockat ut hojen
Dåligt med luft efter vinterns förvaring i kombination med kefft placerad ventil resulterade i att tillräckligt med luft försvann och däcket hoppade av fälgbanan....något jag tillsammans med @mlundstrom märkte när denna KS-anda personifierad kom förbi mig med kompressor och nytt ventilstift.
Imorse plockade jag iaf ut den med ett nytt däck så nu hoppas jag på bra väder över långhelgen och önskar alla er som tänkt köra detsamma!!
Tack och lov klarade sig fälgen. Fått en 90 graders ventiladapter som skall underlätta pumpande av däck i framtiden.Jag har alltid behövt fylla på ganska mycket luft efter vinterförvaring. Om mc:n känns mer tungstyrd än vanligt är det antagligen dags. Hoppas det gick bra med fälgen!
Fan vad skönt, bara att gratuleraTack och lov klarade sig fälgen. Fått en 90 graders ventiladapter som skall underlätta pumpande av däck i framtiden.
En mycket fin maskin som lätt begagnad går för helt rätt pengar. Dock blir du ruinerad på alla coola tillbehör
Jag har den något större vätskekylda varianten R1200R. Vet inte om dom går att jämföra, men det jag gillar med BMW är att dom är så grymt körbara på alla register, lägg dessutom till finfina bromsar och grym väghållning så är iaf jag nöjd. Återkom gärna om du provkör!
Efter ett par år med diverse Ducati och KTM så känns det som om man landat. Har tröttnat lite på gat-mc som hela tiden kräver aktiv körning med växlande upp o ner utan vettiga varvtal att "bara åka med".
Vill samtidigt inte kompromissa med komponenterna runtomkring som ex. bromsar, eftersom det är så grymt skönt med bra bromsar som ger det lilla extra. Tycker att europeiska premiummärken har just det lilla övertaget över sina konkurrenter, bromsar, fjädring etc.
Har nog aldrig kört en "ur-Vmax" utan vobbel...
Lite enklare internet-felsökning (jo, jag vet)...
När jag körde första rundan med hojen i år så kände jag, vid ett tillfälle, tydligt vobblande fram.
Tog ju kortet i augusti, men hade tydligen redan glömt allt vad säkerhetskontroll hette...
Pep hem igen med alla tankar på att det bara var knas med däcktrycket. Det kontrollerades, men konstaterades, inom någon decimal, vara som instruktionsboken föreskrev.
Kollade lager utan att hitta något särskilt där heller.
Konstaterade att jag förmodligen bara haft hjärnspöken.
Rundorna efter denna har dock inte blivit bättre, utan snarare sämre.
Igår (bilden) när jag var ute så körde jag lite mer långtgående tester.
Det verkar uppstå, framförallt, i hastigheterna 60-80 och vid gasuppsläpp.
I riktigt låga (trettio och under) hastigheter känns den rejält sketchy att svänga med.
Läste lite snabbt på Vmax-forum och fick fram att de rekommenderade ett lite högre däcktryck än boken. Testade, men utan märkbar förändring.
Nu ska den förvisso besiktigas på måndag, så då lär jag eventuellt få reda på mer. Men det kan ändå vara intressant att höra vad den samlade KS-expertisen tänker.
Har nog aldrig kört en "ur-Vmax" utan vobbel...
Mer luft, tyngre styrändar, nya däck.
Foto på framdäcket, gärna längs med däcket, tack!