• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Slutade tyvärr köra efter att ha blivit demolerad av en u-svängande taxi 2008. Men varje vår när motorcyklarna kommer fram är det nästan omöjligt att stå emot.

Körde sporthoj och tanken har varit att sadla om till HD för att få ner farten. Problemet är att jag nog inte är riktigt redo för skiftningen än för när jag väl hamnar hos en handlare som på AVA senast, så börjar jag att kolla Harley men tre minuter senare står jag bland sporthojarna och tänker på hur man kan modda och få upp effekten ytterligare.

Screenshot från Tullinge Flygplats innan de gjorde lägenheter. Det var ett perfekt ställe att träna wheelies på.

Suzuki GSX1000R -06.

image.jpg


Slutade också köra efter att ständigt blivit påmind om vad som kan hända när jag ser min polare sitta i sin rullstol. Har ägt en uppsjö av sporthojar och crossar och min senaste hoj var en Yamaha R1 -04. Har dock inte kört hoj sedan 2005 och som det känns idag kommer jag inte att skaffa hoj igen.

28uo2l3.jpg
 
  • Like
Reactions: V

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg

Här är en aprilia RSV4 factory. Öhlins+Brembo är porr. De här kalasmaskinerna åkte jag en hel del på sist jag var i branchen, och jag är fortfarande imponerad av motorkaraktären i V4:an. 2015 kommer factoryn att ha 201 motorhöstar, sjukt! Det kommer ju även en uppgraderad Tuono, så Chrisse , jag sntar att du byter upp dig?

image.jpg

MV Agusta, mer italiensk porr! Här är en Brutale 800, trepip, vilket ger kalasvrid. Den här damen har jag kört en del i sommar.

image.jpg

Här är chefens apräser. MV Austa F4 RR. Ett as som med rätt drevning toppar 333 i mätarfart! Lite tyngre och högre än RSV4:eek:rna dock.

image.jpg

Det här är Brutalens elaka kusin, Dragster. De mil jag lagt på den är nog de roligaste på länge! Mycket mer högfartsstabil än Brutalen, och ett uppseendeväckande utseende.

image.jpg


Förutom Dragster-milen så var de roligaste på en superpraktisk DL 650, men min underbara lilla Ella!

image.jpg

Justa ja, F3:a har jag också hunnit med i sommar!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Är svag för café-hojarna. Går att göra uppseendeväckande och egna utan att egentligen spendera ihjäl sig. Men vill man spendera cash så visst tusan finns det feta grejer.

Ducati 1199 Panigale cafe
92a123e4c2e17b0bf47f401801f688ba.jpg


Sen finns det ju några hojar som en annan har råd med :)
12175163519411c3279597bc661bcec5.jpg


Eller nästan råd med..
652058b5335c917dddf3e695728624e2.jpg


c6e131036c6415805c7df2741bb2561a.jpg


02816ad06d73b475a96b26dce7484074.jpg

a31dfdfeb74aedf4fb7d7894c705a010.jpg


02438bae2c4c8d391e38093e903ba782.jpg
 

Silverminken

Panerai
Triumph thruxton, 2004.
DSC_0004_055.jpg

Rensad bak (maas engingeering)
Öppet avgassystem (maas engingeering)
Nedflyttad instrumentering
Bättre bakdämpare (bi-tubo)
Svart framskärm.
Mindre blinkers.
Funderar på att komplettera med ett singelsäte.

Ruggigt nöjd. Låter som ett as och rolig när det svänger. Inte någon raket direkt, men den räcker för mig. Enda vettiga hojen jag skulle kunna tänka mig byta till är en Ducati 1000 sport. Gillar nakna hojar med cafe'räcer-stuk som är gjorda för kurvor.

Grymt cool...byte mot ett par Rolex? :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Vad åker ni i för kläder? skinn,gore tex, eller jeans och T-shirt? Åkte i jeans hela förra sommaren blir lätt kallt.Fundera på att köpa mig byxor och jacka härifrån http://www.mcweb.se/mc-klader/john-doe . Någon som provat?
Kläder efter väder! Varma dagar kör jag med kevlarjeans och kevlarhoodie. Klickar man på länken ser man bara en massa buffar men det paret kevlarjeans jag kör mest i är just John Doe, modellen heter Kamikaze. Helt fodrade med kevlar samt vattenavstötande och väldigt vindtäta för att vara jeans, jag rekommenderar de varmt!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Får man fråga hur ni tar hand om hojarna? Gör ni något själv såsom fettar lager och plockar ned styrkrona osv? :) Plockar ned och fettar svinglager m.m? Servar dämpare osv..
Plockade ned en kompis hoj förra helgen, svinglagren var alldeles slut och i svingen var det fullt med skit som skavt och gjort så att originallager inte längre passar, får se vad lösningen på det blir.
 

jabla

Sarlacc
Får man fråga hur ni tar hand om hojarna? Gör ni något själv såsom fettar lager och plockar ned styrkrona osv? :) Plockar ned och fettar svinglager m.m? Servar dämpare osv..
Plockade ned en kompis hoj förra helgen, svinglagren var alldeles slut och i svingen var det fullt med skit som skavt och gjort så att originallager inte längre passar, får se vad lösningen på det blir.
Gör all service och mekande själv.
 

sharetracker

Cartier
Vad åker ni i för kläder? skinn,gore tex, eller jeans och T-shirt? Åkte i jeans hela förra sommaren blir lätt kallt.Fundera på att köpa mig byxor och jacka härifrån http://www.mcweb.se/mc-klader/john-doe . Någon som provat?

Jeans?!

Sluta upp med det. Kör du omkull är du körd (både bokstavligt och bildligt).

On topic: själv använder jag Lindstrands sortiment http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?id=226&s=MC känns tryggt och bra.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Vad åker ni i för kläder? skinn,gore tex, eller jeans och T-shirt? Åkte i jeans hela förra sommaren blir lätt kallt.Fundera på att köpa mig byxor och jacka härifrån http://www.mcweb.se/mc-klader/john-doe . Någon som provat?


Jeans och t-shirt, om det är lika varmt som det var i somras. Annars åker väl en jeansjacka eller skinnpaj på.
Undanber mig predikande kommentarer i stil med "du kommer dö om du åker så där".
image.jpg
 
Topp