• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor garanti och Hours Malmö

JaTack

Rolex
2-Faktor
hours är en riktigt dålig butik !!
när jag är på emporia brukar jag gå in där och ställa "nybörjar" frågor och leka allmänt dum för att höra deras allmänt idiotiska svar (dom är riktigt okunniga....)

ett ex. frågar vad det är för urverk i en BB
-det är automatiskt, kolla på hemsidan , där står allt....

vet i alla fall att det är ägarns föräldrar som står i butiken mest och dom hade klockbutiken på burlövscenter innan...
och ja är man van vid att sälja modeklockor så väntar jag mig ingen bra service(kan tillåmed sträcka mig till att ur & penn har bättre service)

KÄRA HOURS PÅ EMPORIA
NI HAR NU TVÅ VAL...
ANTINGEN SÅ HYR NI IN KOMPETENT PERSONAL ELLER SÅ STÄNGER NI NER SKITEN...


bojkott av butiken på typ lördag?
tänker mig stor folksamling med arga skyltar som vägrar att släppa in folk i butiken och så öppnar vi upp en KS popup shop utanför å kränger dinkor :D
Eller anställ mig så kan jag hoppa över att skaffa jobb som revisor och klämma på klockor hela dagarna istället ;)
 

noeLLY

Cartier
hours är en riktigt dålig butik !!
när jag är på emporia brukar jag gå in där och ställa "nybörjar" frågor och leka allmänt dum för att höra deras allmänt idiotiska svar (dom är riktigt okunniga....)

ett ex. frågar vad det är för urverk i en BB
-det är automatiskt, kolla på hemsidan , där står allt....

vet i alla fall att det är ägarns föräldrar som står i butiken mest och dom hade klockbutiken på burlövscenter innan...
och ja är man van vid att sälja modeklockor så väntar jag mig ingen bra service(kan tillåmed sträcka mig till att ur & penn har bättre service)

KÄRA HOURS PÅ EMPORIA
NI HAR NU TVÅ VAL...
ANTINGEN SÅ HYR NI IN KOMPETENT PERSONAL ELLER SÅ STÄNGER NI NER SKITEN...


bojkott av butiken på typ lördag?
tänker mig stor folksamling med arga skyltar som vägrar att släppa in folk i butiken och så öppnar vi upp en KS popup shop utanför å kränger dinkor :D

Är det inte automatiskt urverk i BB? :)
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Det finns ett likvärdigt vid 1 min markeringen också som på din bild syns lika tydligt som det du påtalar. Har du sett det och det är en ny klocka så är det kört, bara att fixa så sover du bättre. Tycker inte du är petig då det är en ny klocka, jag är om möjligt värre än du med nya klockor.
De är nog bara lite damm som hamnat på glaset och jag som inte städat ordentligt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Ringde precis till Bergströms i Malmö och oj vilken skillnad på bemötande. Det var bara att komma in i butiken med klockan så skulle dom titta på det. Var det bara damm så kunde dom säkert fixa det i butiken och var det något annat så kanske dom fick skicka iväg den. Jag nämnde även att klockan inte var köpt hos dom och fick då till svars att så länge den kom från en AD så spelade det igen roll då Tudor har världsgaranti. Vad skönt att där finns i alla fall en seriös Tudor återförsäljare i närheten som vet hur man behandlar sina kunder. Tummen upp till Bergströms Malmö
 

Icaras

Rolex
Ringde precis till Bergströms i Malmö och oj vilken skillnad på bemötande. Det var bara att komma in i butiken med klockan så skulle dom titta på det. Var det bara damm så kunde dom säkert fixa det i butiken och var det något annat så kanske dom fick skicka iväg den. Jag nämnde även att klockan inte var köpt hos dom och fick då till svars att så länge den kom från en AD så spelade det igen roll då Tudor har världsgaranti. Vad skönt att där finns i alla fall en seriös Tudor återförsäljare i närheten som vet hur man behandlar sina kunder. Tummen upp till Bergströms Malmö
Bergströms i Malmö är bra, särskilt Antti :)
 

Icaras

Rolex
Bra att Bergströms tar initiativ som en AD bör göra!
Hours är skit med andra ord. Aldrig hört talas om dom innan och hoppas man slipper det i framtiden. Exakt såna som gör att man köper av gråhandlare istället.
Har varit inne i butiken ett par gånger och jag kan säga som så att de olika anställda jag talat med har kompetens i nivå med sämre stjärnurmakare och snäppet bättre än Ur & Penn. Skulle själv varken köpa eller lämna in något där, så jag har ingen större erfarenhet mer än ett antal spontana besök :depressed:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Har varit inne i butiken ett par gånger och jag kan säga som så att de olika anställda jag talat med har kompetens i nivå med sämre stjärnurmakare och snäppet bättre än Ur & Penn. Skulle själv varken köpa eller lämna in något där, så jag har ingen större erfarenhet mer än ett antal spontana besök :depressed:

Kanske lika bra att @speffy slapp lämna in sin fina klocka till dom då.
Vem vet vad dom hade gjort med den??? :nailbiting:
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Kan det verkligen stämma? Eller så har dom medvetet dålig service och kundbemötande för att kunder ska känna sig ännu nöjdare hos Bergströms :)
@karloscar
Jo det ska vara samma ägare eller att de på något sätt är länkade till varandra fick jag förklarat av mig på Hours efter att de flyttat från Burlöv center. Kommer inte ihåg till 100% hur de var kopplade till varandra.
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
@karloscar
Jo det ska vara samma ägare eller att de på något sätt är länkade till varandra fick jag förklarat av mig på Hours efter att de flyttat från Burlöv center. Kommer inte ihåg till 100% hur de var kopplade till varandra.

Tack, då var jag inte fel på det..
Då får de helt enkelt skicka personalen på charmkurs hos Bergströms. Jag personligen ser gärna att det även fortsättningen finns en klockbutik på Emporia med hyfsade kvalitetsklockor.
 

jandan

Panerai
Men visst är det Bergströms som äger Hours? Eller har jag drömt det..?
Hittar dock inga kopplingar på bolagsverket, så den kopplingen är nog tveksam... men vad vet jag...
Ägaren till Hours är Goodtimes Watchstores Malmö AB, med Jan Bobeck som styrelseledamot.
Detta bolag ägs sen av Jan Bobeck Aktiebolag. Om Bergströms skulle vara inblandad, borde Johan Bergström sitta i
styrelsen i något av bolagen, och det gör han inte. Jag skulle själv aldrig driva något utan att ha insyn i verksamheten!
 

jandan

Panerai
Ägarn till hours är typ delägare i bergströms! Han är dessutom son till äldre kvinnan & mannen som står där!
Så kan det ju vara. Och är man bara minoritetsägare kan man ju vara med utan att sitta i styrelsen. Och det finns ju inget krav på att man måste sitta
styrelsen annars heller... Kul att få veta hur det ligger till. Tack för infon.
 

POO

Panerai
Hittar dock inga kopplingar på bolagsverket, så den kopplingen är nog tveksam... men vad vet jag...
Ägaren till Hours är Goodtimes Watchstores Malmö AB, med Jan Bobeck som styrelseledamot.
Detta bolag ägs sen av Jan Bobeck Aktiebolag. Om Bergströms skulle vara inblandad, borde Johan Bergström sitta i
styrelsen i något av bolagen, och det gör han inte. Jag skulle själv aldrig driva något utan att ha insyn i verksamheten!

Vad sitter Janne i för styrelser då.... Om det spelar roll.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Så då var min klocka åtgärdad :)
Var på Bergströms idag och lämna in klockan. Dock var ju inte världsgarantin riktigt vad jag önskade. De kunde skicka klockan till Geneve för att dom skulle åtgärda det vilket skulle ta runt 10 veckor.
Alternativet var att dom fixa de i butiken för en kostnad av 250:- vilket var ett minimum belopp dom var tvungna att ta ut eller säljaren vilket jag slog till på fast att jag tycker Tudors policy borde vara lite bättre gällande fabrikationsfel.
Fick väldigt bra bemötande och kunde hämta ut klockan 3 timmar senare så i slutändan är jag ändå nöjd med att inte behöva skicka iväg klockan och vara utan den i ett par månader.

Om det var rätt eller fel gällande världsgarantin låter jag vara osagt men tycker det var värt att få den fixad så snabbt för priset jag fick betala.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så då var min klocka åtgärdad :)
Var på Bergströms idag och lämna in klockan. Dock var ju inte världsgarantin riktigt vad jag önskade. De kunde skicka klockan till Geneve för att dom skulle åtgärda det vilket skulle ta runt 10 veckor.
Alternativet var att dom fixa de i butiken för en kostnad av 250:- vilket var ett minimum belopp dom var tvungna att ta ut eller säljaren vilket jag slog till på fast att jag tycker Tudors policy borde vara lite bättre gällande fabrikationsfel.
Fick väldigt bra bemötande och kunde hämta ut klockan 3 timmar senare så i slutändan är jag ändå nöjd med att inte behöva skicka iväg klockan och vara utan den i ett par månader.

Om det var rätt eller fel gällande världsgarantin låter jag vara osagt men tycker det var värt att få den fixad så snabbt för priset jag fick betala.
Klart det är fel, garantiåtgärder ska vara gratis. Vad hade hänt om de hade sagt 1000kr? De hittar ju på ett belopp. Tråkigt att man ska vara i händerna på dem utifrån deras goda vilja. 250kr kan man ju dock överleva. :)
 

noeLLY

Cartier
Klart det är fel, garantiåtgärder ska vara gratis. Vad hade hänt om de hade sagt 1000kr? De hittar ju på ett belopp. Tråkigt att man ska vara i händerna på dem utifrån deras goda vilja. 250kr kan man ju dock överleva. :)

Dom erbjöd ju att skicka till tudor och få det fixat på garanti.
Tyvärr något man verkar få räkna med, att handlare försvårar för gråhandlare genom att ta betalt för frakt, höjda priser på länkkortning, ingen goodwill etc.
Slutkund svarar med bojkott och handla mer på nätet :) Ond cirkel
 
Topp