• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

Tuff

Panerai
2-Faktor
Tog en snabb bild igår innan promenaden. Trevlig pjäs detta!

Instagram
8635BC9A-D5E5-48FE-AD28-1D338FC16400.jpeg
 
Tudor håller ju inte igen vad gäller bb-modeller och 58:an blev ju succé minst sagt.
Själv skulle jag vilja ha en 58 burgundy och jag gissar att den kommer så småningom. Är det någon som vet om och när 58:an kommer i fler färger?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tudor håller ju inte igen vad gäller bb-modeller och 58:an blev ju succé minst sagt.
Själv skulle jag vilja ha en 58 burgundy och jag gissar att den kommer så småningom. Är det någon som vet om och när 58:an kommer i fler färger?
Vem har ens sagt det kommer fler färger? Och burgundy (vinrött?) till dykare, känns inte som Tudor eller storebror.
 
Expertisen är ofta snabbare och mer exakt än google. Länkar till en Tudor prince 76200, vad kan man få på? Tänker både på alternativa länkar från andra modeller samt eventuella AM-länkar som kan vara kul
 

Lunks

Omega
2-Faktor
Tudor håller ju inte igen vad gäller bb-modeller och 58:an blev ju succé minst sagt.
Själv skulle jag vilja ha en 58 burgundy och jag gissar att den kommer så småningom. Är det någon som vet om och när 58:an kommer i fler färger?

Ja, en BB58 burgundy med giltfärgade bezel-markeringar skulle jag gissa ligger närmast till hands. Om inte Harrods edition hade existerat hade mitt odds istället legat på en version med grön bezel, men nu känns det osannolikt.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ja, en BB58 burgundy med giltfärgade bezel-markeringar skulle jag gissa ligger närmast till hands. Om inte Harrods edition hade existerat hade mitt odds istället legat på en version med grön bezel, men nu känns det osannolikt.
Tudor är visserligen kända för att lyssna på sina kunder men att kanabalisera sin egen portfölj med en ’58 Burgundy känns inte troligt.
Min förhoppning är att man stannar vid ’58 utbudet och börjar leka med lite annat. Lite mer versioner av ’36 modellen skulle vara roligt (om det fungerade för brorsan med OP så lär det ju bli en succé även för Tudor ;)).
 

Lunks

Omega
2-Faktor
Tudor är visserligen kända för att lyssna på sina kunder men att kanabalisera sin egen portfölj med en ’58 Burgundy känns inte troligt.
Min förhoppning är att man stannar vid ’58 utbudet och börjar leka med lite annat. Lite mer versioner av ’36 modellen skulle vara roligt (om det fungerade för brorsan med OP så lär det ju bli en succé även för Tudor ;)).
Instämmer till fullo kring BB36, och då gärna med ett upphottat urverk!
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Dessa bilder från Blackbird Watch Manual får mig på fall varje gång jag släppt BB58 eller övervägt en separation. Vilken fantastisk pjäs.
2BE9FD2D-EF43-4244-BD5E-CF0BA1036A95.jpeg

0A7CC7E9-3DE5-4B01-B5D4-AF3F417EEB85.jpeg

0ABC0DBB-2418-46FB-B0A3-4FB4DA974633.jpeg

AD600F1D-050E-46B1-8E09-17D5E87B0032.jpeg

74CC91D9-EE08-47E0-B232-E7CCE2787715.jpeg

 

Bilagor

  • 328CF5A1-AF7C-4ED4-B7A2-4F80CC7DC9AE.jpeg
    328CF5A1-AF7C-4ED4-B7A2-4F80CC7DC9AE.jpeg
    130 KB · Visningar: 8

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tudor är visserligen kända för att lyssna på sina kunder men att kanabalisera sin egen portfölj med en ’58 Burgundy känns inte troligt.
Min förhoppning är att man stannar vid ’58 utbudet och börjar leka med lite annat. Lite mer versioner av ’36 modellen skulle vara roligt (om det fungerade för brorsan med OP så lär det ju bli en succé även för Tudor ;)).
Man har ju redan gjort en 58 som ligger kannibaliserings-nära (om man nu ska tala i de termerna) med den blå så ser inte att en jubileums variant i rött skulle vara nåt större problem i deras ögon. Om något så skulle jag tänka att Tudors ovilja att komma med just det marknaden/anhängarna väntar sig talar mer emot en röd 58a.
På BB36-sidan skulle jag kunna tänka att man lanserar jubilee-länkar som option till de rostfria modellerna precis som man har till tvåtonaren.
 
Tja! Sett några som bär 41mm Tudor royal och såg någon som skrev att man önskade att den var mindre. Tänker på 38 versionen, är den för liten i mångas tycke och 41 lite stor? Är själv inne på en 38mm blå tavla. Har 17-18 handleder
Mvh
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tja! Sett några som bär 41mm Tudor royal och såg någon som skrev att man önskade att den var mindre. Tänker på 38 versionen, är den för liten i mångas tycke och 41 lite stor? Är själv inne på en 38mm blå tavla. Har 17-18 handleder
Mvh
38 är en väldigt bra storlek dock så är 38an inte day date. Tror många önskade att day date också kom i 38. 41 borde inte vara några konstigheter på 17-18cm handled då länken är integrerad och den är relativt kort L2L.
 

Cinamey615

Omega
2-Faktor
Godmorgon alla Tudorägare!
Jag har en bb36 2017 som jag så småningom tänkte skicka på service. Snackade med min lokala butik (klockmaster), han rekommenderade någon butik i Västerås, kan ha varit nymans kanske. Men tänkte kolla med er om nån har haft sin bb36 på service eller vet något bra ställe? Vill endast serva, ingen polering. Undrar också hur mycket ni pröjsade eller vad man kan förväntas betala? För info så är jag bosatt i Nyköping och vill inte åka allt för långt.
 
Topp