• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej, har 24h på mig och fått ett erbjudande via en säljare på en 11610 rolle från '90. Ser ut att den är polerad nyligen samt även servad säger han via hans watchguy. https://www.chrono24.se/rolex/fantastic-submariner-date-top-zustand-16610-no-stretch--id4372469.htm

Ser den reko ut? All hjälp uppskattas och även feedback!
Och vilka frågor jag ska ställa till säljaren innan jag skickar iväg pengarna?

Mina två andra som jag kikade på och bad om hjälp i tråden blev sålda innan jag hann köpa.
 
Senast ändrad:

Jimpa

Panerai
Hej, har 24h på mig och fått ett erbjudande via en säljare på en 11610 rolle från '90. Ser ut att den är polerad nyligen samt även servad säger han via hans watchguy. https://www.chrono24.se/rolex/fantastic-submariner-date-top-zustand-16610-no-stretch--id4372469.htm

Ser den reko ut? All hjälp uppskattas och även feedback!
Och vilka frågor jag ska ställa till säljaren innan jag skickar iväg pengarna?

Mina två andra som jag kikade på och bad om hjälp i tråden blev sålda innan jag hann köpa.
Ser fin ut skulle jag säga. Bra pris oxå väl? Nu är jag inget proffs men den kändes fräch på bilderna. tavla, luggholes osv.
 
Tack för snabb svar! Nu står jag inför ett sista dilemma och behöver hjälp att bli knuffad i rätt riktning.

Klockan ovan från '90 utan papper eller en likadan klocka fast från '05 med fullset för 4k mer? Vad bör jag satsa på?
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Tack för snabb svar! Nu står jag inför ett sista dilemma och behöver hjälp att bli knuffad i rätt riktning.
Klockan ovan från '90 utan papper eller en likadan klocka fast från '05 med fullset för 4k mer? Vad bör jag satsa på?

Ingen servicehistorik på båda? Hur är det med garantin?
Jag hade valt fullset för 4k mer. Den från 05 har SEL, luminova och inga lugholes. Om det är bra eller inte beror på vad du vill ha :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för snabb svar! Nu står jag inför ett sista dilemma och behöver hjälp att bli knuffad i rätt riktning.

Klockan ovan från '90 utan papper eller en likadan klocka fast från '05 med fullset för 4k mer? Vad bör jag satsa på?
Skulle ta den nyare med fullset, även om du då kanske har en service att göra inom några år. 90an var väl nyservad?
 
Skulle ta den nyare med fullset, även om du då kanske har en service att göra inom några år. 90an var väl nyservad?
Ingen servicehistorik på båda? Hur är det med garantin?
Jag hade valt fullset för 4k mer. Den från 05 har SEL, luminova och inga lugholes. Om det är bra eller inte beror på vad du vill ha :)
Båda är nyservade och ny polerade. Den nya från '05 får jag 1 år garanti
Den från '90 kmr utan garanti

Bifogar bild på '05 kan ni kolla så den ser reko ut?

Tack för er hjälp!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    38.1 KB · Visningar: 105
  • image.jpg
    image.jpg
    36.6 KB · Visningar: 93

tossefar

Cartier
Jag tycker att båda alternativen ser helt OK ut. Den nyare för 4000 mer känns som det mycket bättre köpet. Priserna är bra men inte så bra att du ska köpa om du känner dig osäker alls.
 

Jimpa

Panerai
Tycker nog oxå att priset inte känns så där jätte lågt längre på den nyare? . vet inte vad dom ligger på för tillfället men på köp&sälj här så kommer ju köpet med en trygghet som kan va värt en del oxå. Valfritt ju såklart.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Tänkte låta denna lämna mig nu, en Omega Seamaster Ref. 196.0234 från 1983, någon som vet vad som vore ett rimligt pris?
Endast klockan, inget cert/box.
13180909_10153792149833882_880755243_n.jpg
13180986_10153796989853882_1971695292_n.jpg
 
Vad säger ni om denna? http://www.blocket.se/alvsborg/Omega_aqua_terra_co_axial_66731998.htm?ca=23_11&w=3 vad jag förstått så är det ett väldigt bra pris, men fuffens? Vad sägs om den typen av cert?

Mailade om när den senast var servad och om han hade kvitto från service, fick ett undvikande svar.
" Den ska inte behöva någon service på ett tag.. Den är genomgången av urmakare med goda resultat."
Inget svar om kvitto från service så jag tar det som att den inte är servad. Vilket gör att i alla fall jag avstår.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Mailade om när den senast var servad och om han hade kvitto från service, fick ett undvikande svar.
" Den ska inte behöva någon service på ett tag.. Den är genomgången av urmakare med goda resultat."
Inget svar om kvitto från service så jag tar det som att den inte är servad. Vilket gör att i alla fall jag avstår.

Mailade också ang bilder på baksida, ska det inte stå co-axial på rotorn?
image.jpeg
 

Henkesm

Omega
Någon som har erfarenhet av Aquaracer WAB2010.BA0804? Fått pris på 7500:- fullset. Ingen koll på servicehistorik dock. Uttagen 09- i övrigt enligt bilder väldigt fint skick.
 
Topp