• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag köpa för vintage-tråden. Fråga här!

BCKSTRM

Rolex
Vill köpa ngt i denna stilen:
Tips?
image.png
 

BCKSTRM

Rolex
Tack! Hittade den också. Känns som att det blir svårt att få en för €1300 idag? Växer ju inte direkt på träd... :( Gör man bort sig om man betalar 20k?

Btw. Jag tänkte bjuda på denna:
http://www.henrys.de/index.php?pc=c...&srt1=ci&maxlist=48&direct_pg1=2&direct_pg2=2
image.jpg

Tror du estimate på 900-1800€ är vettigt estimat på slutpris, eller är det Kaplansestimat?
 
D

Deleted member 1154

Guest
jag skulle vilja hitta ett armbandsur före 1950 som inte är pyttelitet, har 19cm armar, vad ska man leta efter?, kanske nåt fyrkantigt? Inte för dyrt heller så klart, under 2-3000kr
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Har gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar inte att dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.

Skärmavbild 2016-12-13 kl. 08.10.15.png
sjukt snygg iallafall!!!
vad är det för verk och finishering? spelar nog stor för vad det kostar?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar att inte dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.

Skärmavbild 2016-12-13 kl. 08.10.15.png
Riktigt snygg men hade nog gissat närmare halva det priset. Sedan har jag iofs inte lyckats köpa en enda tidig vattentät kronograf heller. Ser inte så stor ut? För de pengarna hade jag iaf velat ha en 38 mm.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Har gått ett tag nu utan att jag köpt något, är lite sugen på nått äldre i clamshell boett men dessa tenderar att inte dyka upp så ofta på de ordinarie sajterna.. Har hittat en snygg Tavannes som jag funderar på men priset (€4400) kändes svettigt, input? @Aurum @NiklasArvid m.fl.

Skärmavbild 2016-12-13 kl. 08.10.15.png
Ommålad tavla - trycket i subdialsen är mindre än nedsänkningarna i tavlan. Subdialvisarna sitter centrerade i nedsänkningen, inte centrerade i trycket.
 
Topp