• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem har för tillfället forumets finaste klocka?

fc2

Rolex
Alla ni som sitter på en Viggen får min röst. Sedan finns säkerligen ett par fina 321 Speedys, några vintage Daytona, några vintage PP krono samt en och annan ny Breguet som också får räknas in.
 

TKVF

Panerai
Hur definierar ni finaste klockan? Det är ju det intressanta. Bäst skick (ny) eller snyggast formgivning och design eller kanske mest ovanlig eller finast i form av dyrast eller finast med tanke på antal stenar och dess Ccc eller kanske ska det vara snyggast där det är bäraren handleder som avgör. Ja. Mest troligt är det väl väldigt vad vi anser som snyggt. Men i vilket fall röstar jag för min klocka som snart kommer till Sverige från fabriken i Schweiziska landet.
 

Galaxy

Rolex
Många klockor har kommit och gått, så jag passar på att bumpa tråden. Denna gången tror jag bestämt att Omens DD Tridor har knipit förstaplats, i het tävling med Vintage92s mattavlade DD (som man kan förstå är jag DD-frälst för tillfället). :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Denna är ju riktigt fin:)
image.jpg
 

Andsan

Rolex
Andsan 's Zenith borde ligga i topp, men den kanske redan har visats här?

Ett stort tack till att du omnämner min Zenith. Jo, den är fin men utan det armband den har så
tycker jag inte att den är så märkvärdig
Armbandet har uppskattats väldigt mycket på klockforum över hela världen. Det är kul :)
Armbandet kunde kunden köpa till mot ett tillägg. Vad det kostade 1972 vet jag inte men det var säkert inte billigt. Min Henri Duvoisin tycker jag är mkt läcker men smaken är som...


..

 
Topp