• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

DHLE

Cartier
2-Faktor
Next friday... Igeno_O
image.jpeg
 

månljus

Panerai
Batman v Superman eller vad den nu heter. Brukar inte vara så kräsen när det kommer till action men filmen var väldigt dålig. Se inte den.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Avengers Age of Ultron. Såg den för andra gången. Alla Marvel filmer hör ihop och avslutas med Avengers Infint war, som kommer vara i 2 delar. Även Guardian of the galaxy ska ingå. Allt handlar om 5 (eller om det är 6) stycken stenar. Ena stenen är i Guardians of the galaxy.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En av de bästa, dear lord har du aldrig sett: rädda menige Ryan, full metal jacket, plutonen, deer Hunter, apocalypse now, den tunna röda linjen, blackhawk down, schindlers list.. Med mera med mera ;) ;)
Tur att smaken är som baken. Apocalypse Now (yepp, just den) och Den Tunna Röda Linjen var riktiga sömnpiller... Dom andra du nämner är rätt bra. The Pianist är också väldigt rörande.
 

Måberg

Panerai
En man som heter Ove. Tyckte boken var ganska lättglömd men filmen var ju faktiskt riktigt bra, svag 4 av 5!
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Rekommenderar starkt nya X-men:apocalypse. Riktigt bra. Följer serien Apocalypse bra med tanke hur de fick ner det till 1 film. Hoppas på att Mister Sinister (Natalian Essex) dyker upp i nästa X-men film som är Wolverine 3
 

RosaCasio

Cartier
"They came together" 6/10
Parodi på romantisk komedi i NY. Skrattade faktiskt högt några gånger men vet inte om det var kvaliten på filmen eller övertrötthet.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Warcraft 8/10 nörd som man är. Tror faktiskt filmen kan tilltala många som ger den en ärlig chans. Väldigt trevlig att se på bio dessutom. Tyvärr så avstår nog många att se den för nördfaktorn som är runt den.
 

Mudfold

Cartier
Warcraft - 9/10 klockor.

Den var tokfet på alla sätt - och då kan jag knappt loren, och inte heller spelat spelet på kanske 6 år nu.. Se till att se på IMAX/Dolby Atmos för bästa upplevelse.
 

Glusch

Cartier
Pluggar till psykolog och en kurskamrat rekommenderade mig till att se Possession från 1981 då den tydligen ska ha flera underliggande psykologiska toner och teman i sig. Samma person rekommenderade mig för ett tag sedan Sånger från Andra Våningen från 2000 som jag tyckte var helt OK så litade på henne denna gång också. Hon som spelade huvudrollen i Possession var tvungen att gå i terapi efteråt för att det skadade hennes psyke så att spela karaktären. Själv kan jag inte minnas en film som lämnat mig så förvirrad och förbryllad som denna gjorde och jag vette fasen om jag kanske också måste gå i terapi för att glömma den här filmen.

Har ytterst svårt att sätta både rating på den och bestämma mig för om jag rekommenderar den eller inte. Men för de av er som gillar (extremt) udda filmer kan den ju vara värd ett försök. Kom inte tillbaka och skyll på mig bara när ni stänger ner den innan den tar slut för att ni inte vill se mer.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Pluggar till psykolog och en kurskamrat rekommenderade mig till att se Possession från 1981 då den tydligen ska ha flera underliggande psykologiska toner och teman i sig. Samma person rekommenderade mig för ett tag sedan Sånger från Andra Våningen från 2000 som jag tyckte var helt OK så litade på henne denna gång också. Hon som spelade huvudrollen i Possession var tvungen att gå i terapi efteråt för att det skadade hennes psyke så att spela karaktären. Själv kan jag inte minnas en film som lämnat mig så förvirrad och förbryllad som denna gjorde och jag vette fasen om jag kanske också måste gå i terapi för att glömma den här filmen.

Har ytterst svårt att sätta både rating på den och bestämma mig för om jag rekommenderar den eller inte. Men för de av er som gillar (extremt) udda filmer kan den ju vara värd ett försök. Kom inte tillbaka och skyll på mig bara när ni stänger ner den innan den tar slut för att ni inte vill se mer.
WTF???!! Har bara tittat på en halvtimme hittills, och den är redan förjävlig... Vad kommer resten att vara som? :confused::nailbiting:
 

Glusch

Cartier
jag märker det... det där rummet i hennes lägenhet (om du vet vad jag menar) är ju helt åt helvete...

Jadå, jag vet vad du menar, hela filmen är ju vrickad från början till slut men den scenen är det något extra speciellt med. Min klasskompis bara skrattade åt mig när jag kom och klagade på att hon föreslog att jag skulle se den här filmen...
 
Topp