Definitivt sosse
Det är helt ok att du är sosse, det är fler än du även om moderaterna är i majoritet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Definitivt sosse
Det får du lista ut![]()
Det är du!!! Du vill övertaxera mig och köpa röster för pengarna!
Nu börjar den ta sig, tråden.
Det är väl ingen här som säger att killen på Nymans gjorde rätt? Och även om personalen får utbildning av ett märke så betyder inte det att de lär sig alla referenser märket har haft de senaste 30+ åren.
Under mitt besök hos Jaeger hade vi en stor samlare med oss. Han satt på kunskap som vår guide inte visste. Och vad gäller Kaplans, samma samlare menade att de i mångt och mycket inte har särskilt bra koll. Till hans fördel då han tydligen knipit en original Geophysic på auktion där. Med utgångspris på 5000:-...
Saknas bara en DD.
Får jag fråga vad det var för fel på gurkan? Och vad skulle du ha den till??Om jag vill reklamera en gurka på ICA men de menar att gurkan aldrig funnits plus att det egentligen är en zucchini så skulle jag inte kalla dem för proffs...
Även om det är lite komiskt att just Nymans begick misstaget så är det faktiskt så att alla kan göra fel.. Även Kaplans har ju gjort sina snedsteg..
Felet var inte att Nymans hade fel utan de kan alla AD:s ha vad det gäller ovanliga delar eller modeller. Felet de begick var att de inte påpekade sin osäkerhet för kunden och därefter stämde av med VC.
Jag kan lova er därute att möjligheterna att göra fel är enorma..
Sedan ni som säger att ni skulle sulat den i backen, hur tänker ni då? Han kunder ändå skicka tillbaka den till säljaren och fått pengarna åter. Är man så dum att man skulle sulat den i backen, kopia eller ej så får man skylla sig själv om man förlorat pengar.
Ser här nu att tråden har spårat ur rejält. Självklart är det naivt att tro att en AD kan alla modeller och avvikelser, vilket jag inte tror. Det jag menade var att som AD, eller som fackkunnig oavsett område, bör man vara säker på sin sak innan man uttalar sig. När man väl uttalar sig, ja då ska det som sägs stämma. Sen är vi ju alla människor som begår misstag, no doubt.Tror du på fullt allvar att det finns någon AD som kan alla modeller samt avvikelser på ett varumärke de för? Om du gör det är du mer än naiv..
En sak är säker, som de flesta kan dra lärdom av; second opinion är alltid bra.
Nej nej nej nej. NEJ.Och nu förbereder jag mig för att flippa den. Ibland är man bra dum i huvudet.
Och nu förbereder jag mig för att flippa den. Ibland är man bra dum i huvudet.
Finns det något sätt att försäkra sig om att en Rolex är äkta utan att öppna klockan?
Finns det något sätt att försäkra sig om att en Rolex är äkta utan att öppna klockan?
Jag har hört att man kan dingla den framför näsan på vaniljglass i 5 sekunder. https://klocksnack.se/threads/nato-ris-el-ros.23993/
![]()
Helt fantastisk tråd det där var alltså
Jo det finns det! Köpa den hos en ADFinns det något sätt att försäkra sig om att en Rolex är äkta utan att öppna klockan?