• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta isf pris?

TouchingEvil

Cartier
Hur dum kan man va om man tror att folk på ett klockforum går på sån här skit, planen måste varit att få oss nyfikna och sedan försökt sälja den till någon av oss.
 

Matte.N

Omega
Förstår att jag inte kommer få hjälp framöver men vill bara tillägga denna text ang regler som gäller på KS och att jag borde kollat med Admin innan jag postade.
Vad kan vi inte diskutera?

Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.


Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik).

Vi diskuterar självklart inte heller sådant som enligt svensk lag uttryckligen är förbjudet. Vid tveksamhet kring detta avgör Admin vad som är okej.
 

EWEA

Cartier
Var du seriös med denna trådstart? Istället för att bara länka direkt så ville du ha privata meddelanden med våra nummer för att sedan ringa och ge oss länken??

Låter ju helt bisarrt. Om ej seriös så var det ju ett roligt skämt :)
 

Molgan

Cartier
Bara en tanke, 7500 dollars, okej, köp, skicka till Rolex för hel-restaurering?
Smälter dom ner den och skickar ett "fuck-you-card" eller återställer dom den till original?
 

Urkel

Omega
Jag tror att detta var ett nättroll som inte ens tänkte köpa den. Bara skapa en kul tråd.

Måste säga att han lyckades förträffligt. ;)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Alltså, jag fattar ingenting... Ville TS vara lustig i denna tråd..
Eller ville han göra bort sig på riktigt?
Eller försökte han vara cool på något sätt. Hela agerandet (och argumenterandet) är naivt, barnsligt och visar på dåligt omdöme. Och jag fattar som sagt ingenting...
 

Belfort

Omega
Full fart på tråden men man drog öronen åt sig och undrade som tidigare nämnt, kanske skulle han försöka kränga den här? :stop:
 
Kan vara dem där franken klockor som samlare byggs ihop med originala delar t.ex Urverket, kronan, tavlan och visarna etc

Men klockan ser inte ut att vara helt originalt iaf... halva priset mot liknande skick/modell? Om den var faktisk original och priset mindre än hälften vad andra hade begärt skulle den säljas och klubbats för mycket högre pris.


Frågan var ju jävligt konstig och man kan undra "varför inte avslöja" var du ens hittade denna skit?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kan vara dem där franken klockor som samlare byggs ihop med originala delar t.ex Urverket, kronan, tavlan och visarna etc

Men klockan ser inte ut att vara helt originalt iaf... halva priset mot liknande skick/modell? Om den var faktisk original och priset mindre än hälften vad andra hade begärt skulle den säljas och klubbats för mycket högre pris.


Frågan var ju jävligt konstig och man kan undra "varför inte avslöja" var du ens hittade denna skit?
Samlare bygger knappast ihop klockor med fake-delar.

Detta ska föreställa den första varianten dubbelröda. De kostar långt, långt mer än dubbla 7500usd.
 
Topp