Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag bokade ingen tid, tog ett par minuter. Kostade 650 kr. Rolex 114060.
D
Kanon! Och inga papper osv krävdes (lite därför jag är där..)
Ha ha! Du vet hur det är, man glider in på Nymans i fiskeväst, har patinerad skitsur klockgubbattitityd, har fiskarväst och kräver omedelbar gratis värdering av nåt gammalt mögligt stämgaffelur man plockat upp på en bakluckeloppis i Dala-Floda. Klart man vill ha service! :mrgreen:
Och nu i pränt från ROB E;
Vi kan göra äkthetsintyg vilket kostar 650:- samt om du vill ha en undersökning/kostnadsförslag på klockan så kostar den 200:-
// Max
Lämnade idag in min Pelagos hos RobE. Kostnad för värderingsintyg: 950:- (2-3 dagar). Om man bara vill ha äkthetskoll kostar det 650:-.
Jag sade att jag var KS-medlem, vilket innebar att de bytte länken till gummi utan extra kostnad (istället för 250och menade att klockan nog trots allt kunde bli klar under dagen
![]()
Bemötande/servicenivå är således 5/5. Rekommenderas varmt.
Och nu i pränt från ROB E;
Vi kan göra äkthetsintyg vilket kostar 650:- samt om du vill ha en undersökning/kostnadsförslag på klockan så kostar den 200:-
// Max
Är det någon som vet hur lång tid det kan ta att göra en kontroll/undersökning av en klocka hos rob?
1000'kr har det iaf kostat tidigareNågon som vet hur mycket Bergström i Malmö tar för äkthetsintyg för en Rolex?
Jag hade läst helt andra summor i en tidigare tråd. Så jag sa att jag läst på nätet(på klocksnack.se) att det var ett helt annat pris och blivit direkt rekommenderad att komma till dom pga deras service.@OliverB @Andersbackstrom - Hur "nämner man KS" på ett icke awkward sätt hos AD?
Men är det inte så att du råkade på någon av de tjejerna vars främsta kompetens ligger i språk för t.ex asiatiska turister. Undrar också om det inte är så att Rob helt fokuserat på att sälja till asiatiska turister. Finns ju en o annan tråd om hur beteende hos vakter och personal inte direkt uppmuntrat till besök.Jag hade läst helt andra summor i en tidigare tråd. Så jag sa att jag läst på nätet(på klocksnack.se) att det var ett helt annat pris och blivit direkt rekommenderad att komma till dom pga deras service.
Men hon verkade knappt veta vad klocksnack.se var.
Men är det inte så att du råkade på någon av de tjejerna vars främsta kompetens ligger i språk för t.ex asiatiska turister. Undrar också om det inte är så att Rob helt fokuserat på att sälja till asiatiska turister. Finns ju en o annan tråd om hur beteende hos vakter och personal inte direkt uppmuntrat till besök.
När jag var inne för ett år sedan fick jag väldigt bra service av en asiatisk dam på Robs när jag skulle trycktesta en klocka. Verkade något okunnig, men ändå väldigt trevlig och hjälpsam. Vet inte om det är olika personer, men denna kvinna gjorde besöket till en positiv upplevelse för mig i alla fall.Men är det inte så att du råkade på någon av de tjejerna vars främsta kompetens ligger i språk för t.ex asiatiska turister. Undrar också om det inte är så att Rob helt fokuserat på att sälja till asiatiska turister. Finns ju en o annan tråd om hur beteende hos vakter och personal inte direkt uppmuntrat till besök.
Har de ändrat något hos Rob Engström? Ägande eller liknande. Av allt jag läst så tvingade jag t.om med frun dit för att hon skulle få en större förståelse för mitt intresse, nu när hon skulle få träffa andra klockfantaserFick exakt samma svar från samma kvinna att det kostade ca 1200 kr och skulle ta 2-3 dagar, hon var helt ointresserad av att hjälpa mig, hon kunde inte ens besvara på några enkla frågor.
Vet ej har alltid blivit bra bemött där tidigare, kan ju inte säga att jag blev illa bemött men möttes av en ointresserad person som man fick känslan av att "det här är det vi gör vill du ha det kostar det såhär mycket om inte tack så mycket". Roligt att du lyckades få med din fru, min fru hon har noll intresse hon kan inte fatta varför man ens lägger ut mer än 2000kr på en klocka.Har de ändrat något hos Rob Engström? Ägande eller liknande. Av allt jag läst så tvingade jag t.om med frun dit för att hon skulle få en större förståelse för mitt intresse, nu när hon skulle få träffa andra klockfantaser![]()
Helt ärligt fick jag en riktig avsmak för hela stället. Hela poängen med att få koll på klockan är för att se om det ger lite extra kapital till en klocka till. Jag vet ju var jag inte kommer köpa denVet ej har alltid blivit bra bemött där tidigare, kan ju inte säga att jag blev illa bemött men möttes av en ointresserad person som man fick känslan av att "det här är det vi gör vill du ha det kostar det såhär mycket om inte tack så mycket". Roligt att du lyckades få med din fru, min fru hon har noll intresse hon kan inte fatta varför man ens lägger ut mer än 2000kr på en klocka.![]()
Haha så typiskt, men jag vet att Dr.watch gör äktahetsintyp för 500kr och dom behöver klockan över dagen.Helt ärligt fick jag en riktig avsmak för hela stället. Hela poängen med att få koll på klockan är för att se om det ger lite extra kapital till en klocka till. Jag vet ju var jag inte kommer köpa den
Ja frun var skeptisk på väg dit - hon kommer nog aldrig följa med igen. Hon ville in på H&M och kolla en sak och hon fick bättre bemötande där - något hon inte var sen med att påpeka för mig, upprepade gånger....