Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den som gor det billigast skulle jag undvika.Vem gör värderingsintyg billigast i Stockholm?
Beror ju på vad du vill få värderatVem gör värderingsintyg billigast i Stockholm?
1200 på Engströms iaf.Vem gör värderingsintyg billigast i Stockholm?
Jag kanske missförstod vad du menade men om den ska in på service inom kort finns det väl ingen mening med att försöka få äktheten verifierad? Det lär du få ändå i samband med service menar jag (förutsatt att den servas genom AD).1200 på Engströms iaf.
Var där idag, ville att de skulle kika på verket i min nyköpta (vintage) Tudor ifall allt såg legit ut mtp jag inte ser skillnad på en Tudor 2784 och en vanlig ETA 2784.
Tyvärr ville de ta in den och behålla den i minst 2 arbetsdagar så det får bli nästa vecka eller efter att klockan kommer tillbaka från service.
Fick även vibben att de inte ville ha nåt att göra klockan över huvud taget. 50 år gammal, importerad från Australien och saknar box & papper.
Jag kanske missförstod vad du menade men om den ska in på service inom kort finns det väl ingen mening med att försöka få äktheten verifierad? Det lär du få ändå i samband med service menar jag (förutsatt att den servas genom AD).
Den kommer servas genom tredjepart. Jag kommer aldrig någonsin ta en vintageklocka till en AD med tanke på deras regelverk.
Lämnade in min Rolex GMT på Engströms i Stockholm nyligen. Har för mig att det kostade 1500kr för värderingsintyg. Det var precis innan jul så hade en del att göra blev klart på 2-3 arbetsdagar ungefär. Hoppas det hjälperNågon som lämnat in sin Rolex för värdering på Engströms i Jönköping och vet vad dom tar, och hur lång tid det tar?
Planerar för att sälja min GMT 2.
@johanniIngen fara. Det kostade 1500 att värdera en Rolex. Om jag fattade dem rätt så skiljer sig priserna lite mellan märke och modell. De är jättetrevliga så bara att ringa och fråga vad det skulle kosta för din klocka@eddiex säg till om det är något mer du undrar över
Enda AF i Sverige enl Panerais hemsida,sa de borde ju kunna skriva ett varderingsintyg.Tjena! Äkthetsintyg på en Panerai i sthlms området? Vart bör man vända sig? Nymans enda som säljer Panerai eller hur?
Japp! Ska prova det!Enda AF i Sverige enl Panerais hemsida,sa de borde ju kunna skriva ett varderingsintyg.
Kaplans som alternativ da de ligger "Vagg i Vagg"
Givetvis, man värderar ju ingen fake.Har precis slagit till på en vintage tudor oysterdate från 1981, vilken AD i stockholm kan man lämna in den för att få ett äkthetsintyg? Hittar 3 AD i Stockholms på Tudors hemsida:
Krons
Nymans ur
Rob. Engström
Värdering av en klocka är det samma som äkthetsintyg?
Så mycket förstår jag, tänkte mer om jag ska fråga ADn om värdering eller äkthetsintyg (det kanske är samma sak?), detta är en helt ny värld för mig och vill försäkra mig om att klockan jag får hem är äktaGivetvis, man värderar ju ingen fake.
Nja....jag har erfarenheten att varderingsintyg ar bra mycket mindre ingaende operation an ett akthetsintyg.Givetvis, man värderar ju ingen fake.
Hur gick det? Hjälper en vän som ärvt en panerai submersible utan cert och box som vill vara på den säkra sidan vid en eventuell vidare försäljning.Tjena! Äkthetsintyg på en Panerai i sthlms området? Vart bör man vända sig? Nymans enda som säljer Panerai eller hur?
Hur gick det? Hjälper en vän som ärvt en panerai submersible utan cert och box som vill vara på den säkra sidan vid en eventuell vidare försäljning.
Alltid något udda när man ärver en nyare klocka av erfarenhet här på forumet. Posta bild här.
Det finns flera inlägg med bilder med start här: https://klocksnack.se/threads/den-allmänna-paneraitråden-.31714/post-4072310
Tjena! Tog aldrig tag och ordnade ett certifikat!Hur gick det? Hjälper en vän som ärvt en panerai submersible utan cert och box som vill vara på den säkra sidan vid en eventuell vidare försäljning.
Jag har en liknande klocka/situation och precis som någon i forumet antyder så är AD (kanske inte alla) generellt rätt negativa till att ta i en klocka utan papper. Urverket Förmedling tipsade annars om att lämna in på service då det kan jämställas med att få äktheten verifierad. En service kan kanske vara på sin plats om det är en vintage-pjäs oavsett.Har precis slagit till på en vintage tudor oysterdate från 1981, vilken AD i stockholm kan man lämna in den för att få ett äkthetsintyg? Hittar 3 AD i Stockholms på Tudors hemsida:
Krons
Har precis slagit till på en vintage tudor oysterdate från 1981, vilken AD i stockholm kan man lämna in den för att få ett äkthetsintyg? Hittar 3 AD i Stockholms på Tudors hemsida:
Krons
Nymans ur
Rob. Engström
Nymans ur
Rob. Engström