• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag en av få, som trycker jakten på en klocka är skitråkig och suger häst...

Är jakten en höjdare eller sjukt överskattat och pisstråkigt!?

  • Kart som fan att jag vill hitta min klocka så snabbt som möjligt, tid är pengar!

    Röster: 103 56.0%
  • Det är ju jakten som är charmen med att vara klocknörd, och så gillar jag spänningen!

    Röster: 81 44.0%

  • Totala väljare
    184
  • Enkät stängd .

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag är helt tvärt om, jakten är de bästa! Sen när man hittat objektet och har klockan på armen kommer den konstiga "det fattas något" känslan.. Sen blir klockan man nyligen jagat efter vardaglig och till och med tråkigt efter ett tag. Tyvärr tröttnar man lättare på den nyfunna klockan ju fler gånger man upplevt den goa spännande jaktkänslan: "tänk om" "undra ifall" "kanske är den" etc. Det är då man måste man fylla på den goa "hitta den perfekta" klock känslan igen. För att stilla saknandet av den sköna "tänk om jag hittar" känslan, flippar man sin klocka och ger sig ut på en ny spännande jakt..... " för man kan ju göra ett fynd" känslan driver en ständigt till nästa deal
Typ så är jag ;)

Man kan med andra ord säga, jag är klocksjuk/beroende :arghh:
Det låter som "för många val"-paradoxen...

 

Nero13

Panerai
Personligen tycker jag allt är roligare när man får jobba lite extra för det, då blir det en riktig upplevelse och klockan får helt plötsligt en liten personlig historia bakom sig.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag gillar jakten så mycket att så fort jag tryckt på köp-, submit eller okknappen så är jakten på annat igång.
Strax innan jag tryckt på ovanstående knappar så brukar jag alltid tänka att "om jag bara köper den där Tudorn/Seikon, Orisen, valfri så behöver jag inte lägga mer pengar på dyra klockor. Då kan jag köpa billiga/roliga klockor som jag kan flippa lite hur som helst utan att vara rädd att hustrun ska slå ihjäl mig."

Det där fungerar inte alls. Jag tittar på någon gammal billig Seiko som ser lite kul ut. Efter den så hamnar jag av någon outgrundlig anledning på ebay och fånstirrar på en Tudor som ser väldigt trevlig ut. Efter ca 32 minuter kommer jag på mig själv med att vrålsurfa efter Grand Seikos ballaste kronograf!
Det KOMMER att leda mig rakt ner i fördärvet!
:drowning:
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag gillar jakten så mycket att så fort jag tryckt på köp-, submit eller okknappen så är jakten på annat igång.
Strax innan jag tryckt på ovanstående knappar så brukar jag alltid tänka att "om jag bara köper den där Tudorn/Seikon, Orisen, valfri så behöver jag inte lägga mer pengar på dyra klockor. Då kan jag köpa billiga/roliga klockor som jag kan flippa lite hur som helst utan att vara rädd att hustrun ska slå ihjäl mig."

Det där fungerar inte alls. Jag tittar på någon gammal billig Seiko som ser lite kul ut. Efter den så hamnar jag av någon outgrundlig anledning på ebay och fånstirrar på en Tudor som ser väldigt trevlig ut. Efter ca 32 minuter kommer jag på mig själv med att vrålsurfa efter Grand Seikos ballaste kronograf!
Det KOMMER att leda mig rakt ner i fördärvet!
:drowning:
Jag hoppas din fru är av den tålmodiga sorten Mattias !
 
Topp