Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänker aldrig åka till U-länder av exakt denna anledning... Fy fan vad jag inte velat ta av klockan i Polen, kanske om man haft en låsbar ficka på jackan..."Take off watch!" blev jag tillsagd i säkerhetskontrollen i Warszawa när jag försökte gå igenom med min subc. Såg sen att på datorgrafiken som visade vad man skulle lägga i plastbacken så var det tydligt med ett armbandsur.
Kände mig säkrare där än i STHLM och de hade riktigt bra ordning i säkerhetskontrollen. Tycker lätt du borde åka dit och döda några fördomar. De hade bra utbud av Vacheron i köpcentrumet Zlote Tarazy. VC är vardagsmat därTänker aldrig åka till U-länder av exakt denna anledning... Fy fan vad jag inte velat ta av klockan i Polen, kanske om man haft en låsbar ficka på jackan...
Är extremt fördomsfull ja! Trivs med att resa till UK och USA.Kände mig säkrare där än i STHLM och de hade riktigt bra ordning i säkerhetskontrollen. Tycker lätt du borde åka dit och döda några fördomar. De hade bra utbud av Vacheron i köpcentrumet Zlote Tarazy. VC är vardagsmat där![]()
Om han nu har en Lotus eller Regal, då anser du att han borde skämmas för att visa sig ute bland folk?Stackare, skäms du så för din klocka? Har du månne en Regal eller Lorus?
Min S/S Skydiver lägger jag alltid i korgen. Vill ju visa upp vår svenska stolthet för omvärlden! och signalera: Så här ser en RIKTIG klocka ut och inget schweiziskt skit.![]()
Jag har varit i polen två gånger, det är säkrare i centrala Warszawa och Krakow än vad det är i Stockholm!Tänker aldrig åka till U-länder av exakt denna anledning... Fy fan vad jag inte velat ta av klockan i Polen, kanske om man haft en låsbar ficka på jackan...
Jag upplevde också Warszawa säkert när jag var där och av den statistik jag kunnat hitta så stämmer det faktiskt.Jag har varit i polen två gånger, det är säkrare i centrala Warszawa och Krakow än vad det är i Stockholm!
Den där statistisken köper jag inte. För oss som faktiskt har vistats i polen en längre tid så kan jag ju säga att det räcker med att du inte har en rakad skalle för att nån ska kolla snett på dig.Jag upplevde också Warszawa säkert när jag var där och av den statistik jag kunnat hitta så stämmer det faktiskt.
![]()
Centrala delarna är toksäkra. Förorterna är en annan sak(förorterna här är iofs inte heller roliga).Jag upplevde också Warszawa säkert när jag var där och av den statistik jag kunnat hitta så stämmer det faktiskt.
![]()
Den där statistisken köper jag inte. För oss som faktiskt har vistats i polen en längre tid så kan jag ju säga att det räcker med att du inte har en rakad skalle för att nån ska kolla snett på dig.
Centrala delarna är toksäkra. Förorterna är en annan sak(förorterna här är iofs inte heller roliga).
Har ingen fakta som sagt utan bara några års skrämmande personlig erfarenhet av Polen.Försök gärna backa upp det med fakta, tar vi som exempel att förorterna i sthlm skulle vara farligare är det helt enkelt inte sant. Rent statistiskt bor jag i de värsta kvarteret i hela Sverige. Angående rakad skalle, skulle kort hårväxt vara något som uppmanar till brott i Warszawa?
![]()
Den där statistisken köper jag inte. För oss som faktiskt har vistats i polen en längre tid så kan jag ju säga att det räcker med att du inte har en rakad skalle för att nån ska kolla snett på dig.
Har ingen fakta som sagt utan bara några års skrämmande personlig erfarenhet av Polen.
Några år i Wroclaw. En fin stad i övrigt. Kan också tänka mig att det är stora skillnader på om du bor i ett centralt område jämfört med lite utanför.Den åsikten är blandad. De flesta jag känner som jobbat där har aldrig sagt något liknande. Så jag är nyfiken, för sakens skull, Var i Polen vistades du exakt?
Även jag upplever centrala Warszawa och Krakow som betydligt säkrare än centrala Stockholm idag, och jag har spenderat mycket tid i Warszawa de senaste åren. Däremot upplever jag att det är en fördel att ha ett västerländskt utseende. Mina vänner från mellanöstern upplevde ibland att de blev tittade på, och även om det aldrig ledde till något annat så kände de obehag av det. Trygghet är en subjektiv känsla, just sayin.Några år i Wroclaw. En fin stad i övrigt. Kan också tänka mig att det är stora skillnader på om du bor i ett centralt område jämfört med lite utanför.