Tog Snåldraken vid hornen direkt och lät henne stanna kvar på armen över natten. I den medföljande loggboken läste jag nämligen om hur Snåldraken hållit en stackars närstående sömnlös pga sitt höga tickande. Något som också påpekats i tidigare poster.
Tycker inte att det var något problem, utkörd efter en hård arbetsvecka iaf. Jag sov gott och det gjorde också min fru bredvid mig. Nu på morgonen har jag kunnat titta på klockan bättre i dagsljuset och konstaterat att urglaset är rätt slitet. Den uppmärksamme kan se att draken fått en liten vit fläck under ögat sedan några bärare tillbaka. Ett dolt tecken på att ha bragt någon om livet kanske, eller bara en ding? Funderar därför på att plocka fram Polywatch och fräscha upp glaset som en sorts ”midlife upgrade” nu när bandet är så fint.
Först ett pass löpträning dock, Snåldraken hänger med på vänsterarmen. Förresten, det klassiska 10:10-fotot blir ju inget vidare med Snåldraken eftersom timvisaren döljer drakens öga. Småsaker på en annars trevlig klocka, men ändå…